HOT ו-yes הודיעו על כוונה להשיק חבילת ערוצים צרה; במקביל, סבסוד "עידן+" אושר

yes hotלמרות שהנושא ירד מחוק ההסדרים ובזכות התעקשותו של שר התקשורת, משה כחלון, חברות הכבלים והלוין HOT ו-yes הודיעו כי בכוונתן להציע לצופים חבילת ערוצים צרה שצפויה להוזיל משמעותית את העלויות לצופים. על רקע דברים אלו, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה סופית סבסוד בגובה 50 אחוזים לממיר הנדרש עבור שידורי ה-DTT, "עידן+" שמיועד לכ-200 אלף משפחות נזקקות ומעוטות יכולת, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר. יחד עם זאת, בסופו של דבר התמחור נעשה על פי שווי של 380 ש"ח ולא על פי 450 ש"ח, כך שגובה הסבסוד מתרגם לכ-190 ש"ח.

חזרה לענין החבילה הצרה. HOT היתה הראשונה להרים את הכפפה. "HOT תציע ללקוחותיה חבילה צרה וולונטרית," מסרו מהחברה, "וזאת, למרות שהנושא הוצא אך לאחרונה מחוק ההסדרים. בכך נענתה החברה לבקשת שר התקשורת משה כחלון, אשר חזר והדגיש בשבועות האחרונים את חשיבות החבילה הצרה, ואף פנה בבקשה לחברות לפעול מיוזמתן בנושא זה, ולא להמתין לחקיקה, שיתכן שתגיע בהמשך."

שר התקשורת הודיע אז כי "אני מברך על המגמה ושמח לראות כי HOT פועלת להסדרה עצמית של פעילות שכל תכליתה היא טובת הצרכן. לאחר שנבחן את התנאים שבהם החבילה תשווק ונוודא כי הם אכן מהווים בשורה לצרכנים – גם במגוון הערוצים וגם במחיר סביר – נוכל לברך על המוגמר. אני קורא גם לחברת yes להציע חבילת שידורים צרה וולונטרית."

yes לא איחרה לבוא, ומסרה: "yes מעניקה כיום שירות לכ- 573,000 בתי אב, ותשמח להגדיל את הצע החבילות המוצעות להם והמותאמות לצרכיהם." מנכ"ל החברה, רון אילון, הוסיף: "אנו ערים לצורך של לקוחותינו לסוגים שונים של חבילות לרבות חבילות צרות, ועל כן אנו פונים למועצה לקבל את אישורה, על מנת שנוכל לענות על צרכי לקוחותינו."

תעוזתן של HOT ו-yes היא מידתית מאד, וצריך לקחת זאת בחשבון. הנושא אמנם ירד מחוק ההסדרים, משמע הכוונה המקורית של האוצר לחייב אותן להציע חבילה של 7-10 ערוצים בעלות של כ-90 ש"ח ללקוח בחודש כבר לא מרחפת מעל ראשן. יחד עם זאת, עוד לא שמענו את הסוף בסאגה הזאת, אך שתי החברות בוחרות שלא לחכות ומנסות כעת למנף חבילה משלהן, בתנאים שלהן (שאותם כרגע הן מסרבות לחשוף וטוענות כי הן בשלבי בדיקה) ובזמן שלהן. הרי אף אחת מהן לא נקבה תאריך יעד לחשיפת החבילה הצרה שלה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?