הבמאי מייק לי יגיע לישראל

מייק ליהבמאי האנגלי מייק לי יגיע ב-20 בנובמבר לישראל כאורח של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלויזיה ירושלים. לי מגיע ארצהבמסגרת סדרת 'המייסטרים הגדולים' של סם שפיגל וקרן קיסריה, שבמסגרתה הגיעו גם הבמאים וים ונדרס (בשנה שעברה) ודיויד לינץ'.

במהלך ביקורו בישראל, הנערך בשיתוף עם סינמטק ירושלים, סינמטק תל אביב וסינמטק חיפה, יעביר לי סדנת אמן של 3 ימים לתלמידי ובוגרי סם שפיגל, יקבל תואר עמית כבוד בערב הגמר של ביה"ס, יערוך מפגשים עם קהל בסינמטק ירושלים ובסינמטק חיפה, וירצה לסטודנטים פלסטינים ב"סינמה ג'נין" שבג'נין. הוא גם יקיים מפגש סגור עם 350 יוצרים ישראלים – מפיקים, במאים, תסריטאים, שחקני קולנוע וסטודנטים לקולנוע ולמשחק – ועוד מפגש בתיאטרון הקאמרי עם במאי תיאטרון, מחזאים, שחקנים וידידי הקאמרי תוך העלאת קטעים ממחזותיו.

"מייק לי הוא פנומן," מסר רנן שור, מנהל ביה"ס סם שפיגל. "הוא תסריטאי ומחזאי בעל יכולת כתיבת דמויות נדירה, המתעצמת בדרכו הייחודית בהדרכת שחקנים לכדי חד פעמיות. שמעתי אותו בסדנת אמן בפסטיבל סראייבו לפני שנתיים והוא הצליח בזמן קצר לעורר השראה אצל כל הנוכחים. הוא לא היה בישראל מאז 1991 והוא אחוז עניין וסקרנות כלפי הקולנוע הישראלי באורך מלא והקולנוע הישראלי הקצר. הוא בא לתת."

לי (67) היה מועמד לשישה פרסי האוסקר: על הבימוי ועל התסריט של "סודות ושקרים", על התסריט ועל הבימוי של "ורה דרייק" על התסריט של "טופסי-טרווי" ועל התסריט של "חופשייה ומאושרת"; זכה בפרס דקל הזהב של פסטיבל קאן על "סודות ושקרים" ופרס הבמאי הטוב ביותר על "עירום"; וזכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על "ורה דרייק". הוא משמש בשנים האחרונות כיו"ר חבר הנאמנים של בית הספר הבינלאומי לקולנוע בלונדון (London International Film School) ובמסגרת ביקורו יחזק את הקשר בין בית הספר הלונדוני לבין בית הספר הירושלמי.

סרטו החדש של לי, "עוד שנה", יצא לאקרנים בארץ ב-25 בנובמבר. עוד בנובמבר יערכו גם סינמטקים תל אביב, ירושלים וחיפה, רטרוספקטיבה מיוחדת לסרטיו של לב.

ביקורו של מייק לי בישראל נערך בתמיכת: קרן קיסריה, המועצה הבריטית – bi arts, משרד החוץ ומינהל התרבות, התיאטרון הקאמרי, סרטי לב, קרן ירושלים, קרן אוסטרובסקי, קרן הקולנוע הישראלי, איגוד הבמאים, איגוד המפיקים, איגוד התסריטאים, שח"ם – איגוד שחקני המסך וביה"ס "בית צבי".

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?