ביקורת #2: אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול

מתוך אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול.

מתוך אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול.

"אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול" הוא שילוב ממש מוצלח של סרטי פעולה מתקדמים של התקופה האחרונה סטייל "300" ו"מטריקס", עם אנימציה מעולה ועלילה סבירה פלוס. שילוב שכזה, יכול שירחיק אנשים מהקולנוע ויגרום לפקפוק טרם צפייה בסרט, ואנחנו יכולים להעיד על עצמנו שזה בדיוק מה שקרה לנו…

"מה אנחנו עושים פה?", "בזבוז של זמן באמצע השבוע", "עוד סרט לילדים" – אלו כל המשפטים שחלפו בראשנו עת חיכינו להיכנס לאולם הקולנוע להקרנת הסרט "אגדה עם כנפיים". עם כל הציניות שבעולם, היינו מעט ממורמרים שזה מה שאנחנו עושים בסוף יום עבודה ארוך ומייגע, וכך נכנסנו לסרט – עם אפס ציפיות ועיניים נעצמות.

מתוך אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול

מתוך אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול

סיפור שהיה כך היה, עם התחלה צפויה ונדושה, איטית ולא מעניינת, שבקושי סחבה בעליות, אבל הצליחה לשמור על ריכוז כלשהוא עם סצנות אנימציה נהדרות. לקראת האמצע האווירה התחממה בטירוף, ולקראת סוף הסרט כבר חייכנו מרוב אושר. ישנן כמה סצנות שגם אילו לא היינו מודעים לעובדה שזאק סניידר ("300", "השומרים") הוא במאי הסרט – היה אפשר לנחש זאת בקלות, כי לסניידר, כמו לבמאים רבים אחרים, יש חותמת מדויקת, ומבחינתנו, זה כבר עושה את כל הסרט.

אנחנו עדיין מתלבטים לגבי הקונספט כולו – לקחת סרט אנימציה ולעשות אותו סטייל אקשן עם ניצוץ מטורף בשילוב של טכנולוגיות נדירות – מה הסיכוי שזה יעניין מישהו? ובכל זאת, מסתבר שזה יצא לא רע. לא בטוחים לגבי ההגדרה, האם מתאים יותר לילדים מאשר למבוגרים, אבל אם נוציא לרגע מהמשוואה את הנתון (המטריד) לפיו מדובר בסיפור על ינשופים, הרי שזה סרט רגיל לחלוטין, רק שבמקום שחקנים ישנה אנימציה מהשורה הראשונה, ובמקום חרבות ו/או רובים יש טפרים ומקורים…

עלילת הסרט, המבוססת על ספריה של קת'רין לאסקי, מתמקדת במשפחת ינשופים ממוצעת שחיה לה בלב יער נידח אי שם בשום מקום שאנחנו מכירים. שני האחים במשפחה, סורן וקלאד, שונים במהותם מבחינת האופי והשאיפות – בעוד שסורן נעול על סיפוריו של אביו על ינשופים לוחמים שנלחמים בשם "השומרים של גאהול", קלאד מלגלגל על כל החולמניות וצוחק על אחיו. יום אחד חוטפים אותם "הטהורים", חבורה ממש מרשעת של ינשופים שרוקמת מזימה נוראית להשתלט על העולם. סורן מצליח לברוח, בעוד שקאלד נשאב לעולם האפל. וכך עובר סורן את מסעו למציאת האגדה עליה גדל, השומרים של ג'אהול, על מנת להציל את אחיו וחבריו הינשופים האחרים הלכודים מידי צבא הטהורים.

מתוך אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול

מתוך אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול

בין המדבבים ישנם כמה קולות מוכרים, כגון הלן מירן, סם ניל, ג'פרי ראש, אבי קורניש (לא אבי קושניר, אלא השחקנית האוסטרלית היפהפיה) ועוד.

לסיכום, מי שאהב את "300" בזכות הסרט עצמו, על שלל האפקטים וסצנות הקרב המדהימות שלו, מי שראה את "השומרים" והעריך את סצנות הלחימה המפורטות והיפהפיות שלו (בעצם מי שמעריץ את זאק סניידר) – יעריך גם את הסרט הזה, אפילו שהוא כביכול סרט לילדים. ולילדים שמתבלטים – תיהנו מכל רגע, סוף סוף סרט שמשלב טכניקות אחרות שלא ראיתם עד כה בסרטי אנימציה. תענוג.

דירוג: ★★★★☆

אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול
ארה"ב, 2010
113 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-23.09.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
זאק סניידר
תסריט:
ג'ון אורלוף
ג'ון קולי
מדבבים:
ג'ים סטרג'ס / לירון לב
ריאן קוונטן / מיכאל עינב

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?