הערוצים המסחריים יעברו לאפיקים 12-16

משה כחלוןשר התקשורת משה כחלון קבע בשיתוף מועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו והמועצה לשידורי כבלים ולוין כי הערוצים המסחריים יעברו לאפיקים 12-16. המהלך צפוי להתרחש בין 2013 ל-2015, בהתאם למעבר לשיטת הרישיונות בערוץ 2 ובטלויזיה המסחרית בכלל (לפיו גוף שיעמוד בתנאים סף יוכל לרכוש רישיון ל-15 שנים ללא מכרז).

ערוץ 10, שתופס את האפיק ההגיוני 10, יאלץ גם הוא לעקור ממקומו, ולמרות זאת בירך על המהלך. מנגד, רשת וקשת המשדרות בערוץ 2 (אפיק 22) התנגדו למהלך, ככל הנראה פחות משום שהן חוששות לאבד קהל בגלל הסמיכות באפיקים לערוצים אחרים, ויותר בגלל שבסקרים עלה כי קרוב ל-50 אחוזים מצופי הטלויזיה מדליקים אותה על אפיק 22 – חלק מתוך הרגל וחלק מתוך חיבה לתכנים. שתי הזכייניות הצהירו לאחרונה כי ישארו באפיק 22 עד למועד האחרון האפשרי. המהלך של כחלון צפוי להגן על ערוצים מסחריים חדשים שאמורים לעלות לשדר בשנים הקרובות, ולהקל על הגישה אליהם, בניגוד למאבק שהיה צריך ערוץ 10 להיאבק על מנת למשוך צופים של ערוץ 22 (ופחות צופים של אפיק 11, הוא הערוץ הראשון).

כחלון אמר כי "המהלך יגדיל את התחרותיות בענף השידורים ויגרום לכך שייווצרו יותר ערוצי תוכן ומרחב האפשרויות של הצופה יגדל."

[…] ליצר הפסדים לבעליו, ועמד מספר פעמים בפני סכנת סגירה. רשת התפצלה יחד עם קשת מהמותג העוצמתי 'ערוץ 2', אותו הפעילו השתיים כזכייניות, ושתיהן כיום משדרות את […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?