ביקורת: בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס, קן ג'ונג.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס, קן ג'ונג.

"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2" ("בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק") מציג בפשטות את ההיסטוריה חוזרת. על "בדרך לחתונה" הראשון הצהרנו בפירוש לפני שנתיים כי מדובר באחד הסרטים היותר מצחיקים שיצא לנו לראות. ההשוואה המתבקשת הייתה לסרטי קאלט כגון "פיינאפל אקספרס", "אולד סקול" וכיו"ב. בביקורת הקודמת דיברנו על עלילה רדודה שמצליחה לעשות כאב בטן מרוב צחוק, ועל סט של שחקנים שלא ברור איך – אבל הם בדיוק הקאסט המושלם לסרט כזה. טוד פיליפס יצר כעת סרט שמדגים כיצד המשך זהה בדיוק, עם אותה העלילה בגדול (למעט שינויים פנימיים לא מהותיים בלבד) – עדיין מצליח לקרוע את הצופים מצחוק ולהתגלגל כל הדרך אל הבנק. פשוט גאונות.

מצד שני, אנחנו קצת מסתייגים מכך שאכן מדובר באותו רמה היסטרית של צחוקים לאורך כל הסרט. הרי בכל זאת רוב הקהל מגיע לסרט הזה עם חוויות מהסרט הקודם וציפיות די גבוהות. אז אין מה לעשות – קשה למנוע אכזבה קלה. וכך, עם חצי איטי להחריד ללא שום דבר מעניין שקורה, שגורם לפיהוקים ולתהייה 'מה חשבנו לעצמנו' – הסרט חוזר על עצמו בכל המובנים האפשריים לטובה ולרעה וממש לא מחדש כלום. פשוט כלום.

למעשה, נדמה כאילו לקחו את העלילה המוצלחת מצד אחד, וכה רדודה וטיפשית מצד שני – ושכפלו אותה אחד-לאחד. אם בפעם הקודמת הרביעיה שסוממה מתעוררת מלילה הזוי ומטורף עם נמר בחדר האמבטיה, תינוק בשידת הבגדים, פחות שן לסטו (רופא השיניים), ניידת משטרה בחניה של המלון וחתן אחד חסר – אז הפעם הרביעייה ש(הפלא ופלא) סוממה שוב, מתעוררת בבנגקוק מלילה הזוי ומטורף עם קוף לבוש בעל נטיות מיניות לא ברורות, קעקוע על החצי העליון של פניו של סטו (רופא השיניים), עבריין (שקשור לסרט השני) מסטול בחדר השינה וחבר אחד חסר (האח של הכלה) – כשהאצבע הכרותה שלו נמצאת בחדר… הזוי? אכן. מפתיע? פחות. עושה את העבודה? ככה ככה.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". בראדלי קופר, אד הלמס, זאק גליפיאנקיס.

גם על הסרט הזה אחראי טוד פיליפס כאמור, שהצליח לו בסרט הראשון שחשב כנראה שהוא עובד על כולם – עושה את אותו הסרט בדיוק עם שינויים קלים, ואולי אף אחד לא ישים לב. פיליפס, כזכור לכם (או לא) מהביקורת הקודמת, אחראי על סרטים אדירים כגון "אולד סקול", "רוד טריפ" ו"אל תלחצי אני בדרך" שיצא לאחרונה ונחשב גם הוא לסרט די הזוי ולא ברור. בנוסף, הפעם התחלפו כותבי הסרט, אבל כפי שכבר בטח הבנתם, הכתיבה בסרט הזה בוודאי לא לקחה יותר מ- 20 דקות. Copy-Paste עם שינויים קלים בלבד.

הפעם סטו, רופא השיניים (אד הלמס), מתחתן, וארוסתו תאילנדית במקור, כך שהחתונה נערכת, איך לא – בתאילנד. אביה של הכלה, אדם מאוד מסורתי, שונא את סטו שנאת מוות וחושב שהוא "חלבי" וכמובן – לא מספיק טוב עבור בתו. לחתונה בתאילנד נוסעת כל החבורה מהסרט הקודם, כולל פיל החתיך (בראדלי קופר) והשמנמן (זאק גליפיאנקיס), שמסתבר שנשאר תקוע בעבר, ולא יצא מ"הסרט" של לאס-וגאס.

סטו, שכבר מכיר את החבורה ויודע לאן מסוגלים הדברים להדרדר, מפחד פחד מוות ממסיבת רווקים עם חבריו, ורק לאחר שממש מוכרח על ידי ארוסתו, מסכים להצטרף ל'דרינק' אחד ויחיד ליד מדורה על החוף בליווי מרשמלו (ממש מסיבת רווקים לעילה ועילה). 'מסיבת רווקים' זו כל כך תמימה שאפילו אחיה בן ה-16 של הכלה, ורכושו היקר ביותר של אביהם, מוזמן אליה.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס.

את ההמשך אפשר לתאר (או להיזכר, אם ראיתם את הטריילרים הרבים). בכל מקרה, רק נגיד זאת: אם חשבתם בסרט הקודם שלאס-וגאס הינה 'עיר החטאים' המודרנית, אז דעו לכם שתאילנד גורמת לסדום ועמורה להראות כמו גבעתיים-רמת-גן ביום שבת מוקדם בצהריים…

לסיכום, הסרט הוא בדיוק אותו הסרט, העלילה היא בדיוק אותה העלילה והשחקנים הם בדיוק אותם השחקנים (פלוס כמה נוספים). הצחוקים לא בדיוק אותם צחוקים, כי קצת פחות מצחיק, אבל גם אם ישנם כמה קטעים משמימים, הרי שסצינת הסיום שווה את הכל – בהחלט שווה לראות למי שאהב את הקודם.

דירוג: ★★★☆☆

בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק
ארה"ב, 2011
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-26.05.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
טוד פיליפס
תסריט:
סקוט ארמסטרונג
משחק:
בראדלי קופר
אד הלמס
זאק גליפיאנקיס
ג'סטין בארת'ה
קן ג'ונג
פול ג'יאמטי
ג'פרי טמבור
מייסון לי
ג'יימי צ'ונג
מייק טייסון

אני

סרט נוראי,באמת,יש לי בחילה עד עכשיו,אל תבזבזו כסף,פתחו אתר פורנו ,ברצינות,זה מזעזע וסתם דחפו קטעים של עירום וגועל כדי ל'עניין'..זה מעניין לי רק את הקיבה,שכ"כ רוצה להקיא.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?