ביקורת: קונג פו פנדה 2

"קונג פו פנדה 2".

"קונג פו פנדה 2".

קל יותר לכתוב על סרטים גרועים (כמו "הערת שוליים", למשל) או סרטים טובים (כמו "עץ החיים", למשל) כי אז עליי לציין את הדברים שגרמו לי לשנוא את הסרט או לאהוב אותו. הכי קשה לכתוב על סרטים בינוניים, וכזה הוא "קונג פו פנדה 2". לעומת סרט ההמשך, "קונג פו פנדה" (2008) הוא אחד הסרטים של אולפני דרימוורקס ("שרק", "מדגסקר") שהכי נהניתי מהם. זו היתה הצלחה בלתי צפויה יחסית, גדולה יותר ממה שציפו על אף הכוכבים הגדולים מאחורי הקולות של הדמויות.

אל ג'ק בלאק, אנג'לינה ג'ולי, סת' רוגן, לוסי לו, דסטין הופמן ואחרים מהסרט הראשון, מצטרפים ב"קונג פו פנדה 2" מישל יאו ("נמר דרקון") כמספרת ואוראקלית, ז'אן קלוד ואן דאם, דניס היסברט ("24") וגארי אולדמן כשֶן, טווס מרושע שאחראי לכלי נשק חדש מפחיד ומאיים. חבורת לוחמי הקונג פו, ובראשם פו הפנדה, יוצאים להילחם בטווס וצבא הזאבים שלו שמטיל את אימתו על כפרו של פו. אותו שֶן, בצירוף מקרים מדהים, שקשור לעברו המעורפל של פו. זוכרים מה היתה הבדיחה הטובה ביותר בסרט הראשון? שאבא של פו הוא חסידה… אז על הבדיחה הזאת ביססו את סרט ההמשך הראשון- מתכננים עוד, אך על ההצלחה הפושרת של הסרט אגיע בהמשך.

הסרט נראה מדהים (וטוב שכך: הוא עלה 150 מיליון דולר), ואפילו התלת-מימד המיותר (במיוחד בסרט הזה) לא מצליח להרוס זאת. קטעי הפעולה יפים, אך לא כל כך מלהיבים, אולי ילדים קטנים ייסחפו בהם (הסרט מוקרן בארץ גם בדיבוב לעברית). קטעים רבים מדי נראים כמו משחק מחשב, עד שלא מפתיע שברגע מסוים מאזכרים בכוונה משחק מחשב במבט-על על מרדף שמתנהל. אגב, משחק מחשב המבוסס על הסרט יצא לשוק בארה"ב בסוף מאי.

"קונג פו פנדה 2".

"קונג פו פנדה 2".

יש בסרט מספר רגעים מצחיקים, אך לא מספיק. לאנג'לינה ג'ולי כנראה היה סעיף בחוזה שהיא תקבל את התפקיד השני הכי גדול אחרי ג'ק בלאק, אחרת לא ברור למה כל הזמן היא (כטיגריסית) מדברת וכולם סביבה שותקים. דסטין הופמן, שהיה נהדר בסרט הראשון, כמעט ולא פה; וסת' רוגן, שהיה הדבר הכי טוב ב"מפלצות נגד חייזרים", ממש לא מנוצל מספיק כגמל השלמה (חגב בתרגום בגוף הסרט). הסרט בן שעה וחצי בלבד אך מרגיש ארוך יותר, גם בגלל ששוב ושוב רואים את זנבו של שֶן מהפנט את פו ו"זורק" אותו אחורה לזיכרונות ילדות, כשקשה להאמין שצופה בוגר לא הבין בפעם הראשונה את 'הסוד' מעברו של פו. הסרט אינו רע, אנחנו פשוט יודעים שהם מסוגלים ליותר, וזה מגדיל את תחושת הפספוס. שימו לב גם לקלישאה קולנועית מספר 33: סוף של המשך יבוא.

בימים שסוף השבוע הראשון של סרטי המשך הוא בדרך כלל כמו או אף גבוה יותר מהסרט המקורי המצליח, די הפליא ש"קונג פו פנדה 2" הרוויח 13 מיליון דולר פחות מהסוף שבוע הראשון של הסרט הקודם, למרות שהוא מוקרן בתלת מימד. אני מאמין שהוא ירוויח מספיק בשאר העולם כדי להצדיק סרט המשך, בתקווה שיהיה מוצלח יותר מהסרט הזה. ושמישהו יגיד לג'פרי קצנברג, מנהל סרטי האנימציה באולפני דרימוורקס, שאם אתם עושים משהו בתלת מימד, השתמשו נא במימד הנוסף כמו שעשיתם ב"הדרקון הראשון שלי".

דירוג: ★★★☆☆

קונג פו פנדה 2
ארה"ב, 2011
הפצה: החל מה-16.06.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'ניפר יו
תסריט:
ג'ונתן אייבל
גלן ברגר
צ'ארלי קאופמן
משחק:
ג'ק בלאק
אנג'לינה ג'ולי
סת' רוגן
לוסי לו
דייוויד קרוס
דסטין הופמן
גארי אולדמן
ז'אן קלוד ואן דאם

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?