ביקורת: רובוטריקים 3

"רובוטריקים 3".

"רובוטריקים 3".

גיא — "רובוטריקים 3" יותר מאשר מחזיר את סדרת הסרטים למסלולה אחרי ההבטחה הגדולה של "רובוטריקים" הראשון לאקשן מרהיב ומהנה; והאכזבה הגדולה מ"רובוטריקים 2" (הביקורת שלי). הפרק השלישי מעלה את הסדרה רמה או שתיים ומספק את הסחורה. הנאה צרופה מובטחת.

הבמאי מייקל ביי מצליח לטעמי לכפר על הפאשלה הקודמת שלו (בה הודה בעצמו כשסיכם ב'מחורבן' – crap – את "רובוטריקים 2"), ונותן לכולנו תקווה כי לסדרה זו צפויים עוד פרקים מוצלחים בהמשך הדרך (על אף שכבר נרמז שהוא עשוי לא לשוב לפרק נוסף; אם בכלל יהיה פרק נוסף ולא השקה מחדש כמו של אקס-מן). כמו כן, שוב הוא מוכיח לכל אותם צינים (ואנוכי ביניהם) שכאשר עושים את העבודה כמו שצריך, לעיתים די בחבילה ממוחזרת של אפקים, דימויים אמריקאים-פטריוטים, קורטוב רמיזות מיניות ומוסיקה דרמטית בכדי לתת 'מכה נוספת בקופות' ועדיין לייצר סרט מהנה לצפייה – פעם אחר פעם. אני מפרגן, ומזכיר כי שני הראשונים גרפו יחד 1.55 מיליארד דולרים בבתי הקולנוע בלבד מסביב לעולם.

ב"רובוטריקים 3", אנו שבים ופוגשים את סם וויטוויקי (שיה לה'בוף), שכעת מבלה את זמנו עם קארלי (רוזי האנטינגטון-וויטלי), שהחליפה את מיקלה (מייגן פוקס, שפוטרה בשל ביקורתה לגבי צורת עבודתו של הבמאי), אולם כעת חי הוא חיים משעממים, ונאלץ להתמודד עם קשיי היום-יום של בני גילו, כגון מציאת עבודה. אולם לא הכל בדיוק בחייו של סם 'נורמלי' לחלוטין, שכן בביתו מתגוררים עימו על תקן של חיות מחמד שני רובוטריקים קטנטנים, שהוכנסו לעלילה על-מנת לייצר מספר נקודות הומור (כמו צמד הפיראטים ב"שודדי הקריביים") שבסופו של דבר יצאו חביבות, ולא יותר. אה! וכמעט שכחתי – אותה קארלי שסם יוצא איתה היא אקס-שגרירות-בריטית עם מראה של דוגמנית-על (כזכור, ביי מצא אותה בתצוגת אופנה של ויקטוריה'ס סיקרט) 'טחונה' בכסף שדי מממנת אותו. חוץ מאלו, סם הוא בחור רגיל לחלוטין… בכל מקרה, בעזרת הבוס של חברתו (פטריק דמפסי), מצליח סם למצוא עבודה בתור עובד חדר דואר בתאגיד ענק (את ראיון העבודה עורך לו ג'ון מלקוביץ' האדיר).

"רובוטריקים 3". שיה לה'בוף, רוזי האנטינגטון-וויטלי.

"רובוטריקים 3". שיה לה'בוף, רוזי האנטינגטון-וויטלי.

כעת משתדלת העלילה לשדר כי סם אכן מנהל חיים נורמלים, עד שעמית לעבודה שלו (קן ג'ונג, "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס" 1+ 2, "קומיוניטי"), אורב לו בשירותים ומתריע בפניו כי השקרניקים חזרו לכדור הארץ, כל זאת בסצינה היסטרית מצחוק (אני ממש מקנא במי שעומד לראותה בפעם הראשונה). משלב זה, הכל מתחיל להתיישר לפי המצופה, כאשר מרגע זה צפויים רגעים אין-ספור של אקשן יפהפה, מרהיב שידביקו את הצופה למסך.

מבחינת משחק, הרי שאין מה לחדש או לצפות לו. שיה לבוף נותן את המשחק הרגיל שלו: מספיק, נחמד ובסופו של דבר עושה את העבודה לאור המצופה מדמות בסרט כגון זה. האנטינגטון-וויטלי, אף היא כמצופה, מפגינה כישורי משחק של עמוד סטרפטיז, ולבד משרבוב שפה עליונה עמוסת בוטוקס, וכניסה-ויציאה ממש מושקעות ממכוניות – אינה תורמת דבר. יש מקום לציין את מספר דמויות האורח המופיעות בפרק השלישי של "רובוטריקים", כגון מלקוביץ', ג'ונג וג'ון טורטורו שלמעשה מגלם כבר דמות קבועה ואהובה, ששולבו בחוכמה בעלילה ובקטעי המעבר מאקשן אחד למשנהו.

מה נותר עוד להוסיף, פרט לעובדה שמדובר בסרט רווי אפקטים מרהיבים, עשוי היטב ומהנה ביותר. בהחלט מפצה את הצופה על האכזבה מהפרק הקודם. מומלץ בחום.

דירוג: ★★★★☆

רובוטריקים 3
ארה"ב, 2011
הפצה: החל מה-29.06.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
מייקל ביי
תסריט:
אהרן קרוגר
משחק:
שיה לה'בוף
רוזי האנטינגטון-וויטלי
ג'וש דוהמל
טייריס גיבסון
פטריק דמפסי
ג'ון מלקוביץ'
פרנסיס מק'דורמנד
קן ג'ונג
ג'ון טורטורו

עודד

האם התלת מימד מוסיף לחוויה או שהוא מיותר?

אלי שגב

אני אישית לא הרגשתי את זה בכלל 🙂

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?