"בוקר טוב אדון פידלמן" הישראלי קטף את פרס הסרט בפסטיבל קרלובי וארי

משמאל יוסי מדמוני ומימין המפיק חיים שריר אוחזים בפרס גלובוס הקריסטל שזכו בפסטיבל קרלובי וארי 2011 על "בוקר טוב אדון פידלמן".

משמאל יוסי מדמוני ומימין המפיק חיים שריר אוחזים בפרס גלובוס הקריסטל שזכו בפסטיבל קרלובי וארי 2011 על "בוקר טוב אדון פידלמן".

הסרט הישראלי "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני קטף את פרס הסרט הטוב ביותר – גלובוס הקריסטל – של פסטיבל קרלובי וארי 2011 (ה-46 במספר) הצ'כי.

העלילה של "אדון פידלמן" מביאה את סיפורו של פידלמן (ששון גבאי), רסטוראטור קשיש, מוצא עצמו נלחם על הסדנה שלו העומדת בפני סגירה לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנים. הוא נאלץ להיאבק בנוח בנו (נבו קמחי), אליו התנכר במשך שנים, שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. היחיד שנרתם לעזרתו של פידלמן הוא אנטון השוליה (הנרי דוד), בחור צעיר ואבוד שמסתתר מהעולם בסדנה ומבקש להמשיך את דרכו של פידלמן. פידלמן שכשל בתפקידו כאב לבנו נוח, הופך לדמות אב עבור השוליה. יחד הם מנסים להציל את הסדנה, ובמידה מסוימת גם את עצמם, אך ההתקרבות בינהם באה על חשבון הבן האמיתי.

הפרס מפסטיבל קרלובי וארי מצטרף לפרס התסריט שקטף הסרט בפסטיבל סאנדנס 2011. "אני מאושר," מסר הבמאי, מדמוני. "זה התחיל כסרט צנוע עם תקציב קטן והוא לוקח אותנו למקומות שלא היינו אמורים להיות שם. שמתי את הלב והנשמה בסרט הזה ואני מניח שהוא מחזיר לי עכשיו."

אקדמאי נאה

בראוו לששון גבאי הנפלא שהתחיל את דרכו בשכונת חיים והיום התפרסם ברמבו וזהו זה והיום כוכב גדול כשר הרווחה והמשפטים בפולישוק הגאוני עוד יהיה ראש-ממשלה אתיופי

[…] הסרט גם את פרס העריכה ופרס המוסיקה. פרסים אלו מצטרפים לפרס פסטיבל קרלובי וארי בו זכה לפני ימים אחדים; ולפרס התסריט בפסטיבל סאנדנס. "אודם" קטף בירושלים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?