הסרט הישראלי "בוקר טוב אדון פידלמן" לפסטיבל טורונטו 2011

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר.

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר.

הסרט הישראלי "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני התקבל לתחרות הרשמית המרכזית של פסטיבל טורונטו 2011 (ה-36 במספר) הקנדי – פרס קאדילק לבחירת הקהל. ההודעה על ההתמודדות מפתיעה בשני מובנים מכיוון שהרשימה המלאה של מתמודדי התחרות הרשמית צפויה להתפרסם רק עוד מספר שבועות (ב-18 בספטמבר, ועוד קצת על זה אצל יאיר רוה). בינתים פורסמו מסגרות הגאלה וההקרנות המיוחדות, שיכילו נוכחות אמריקאית בולטת; ויתכן מאד שנראה בעתיד נוכחות ישראלית נוספת בפסטיבל, כאשר תתפרסם הרשימה המלאה. תודה ליאיר רוה שתיקן את הכתיבה המקורית שלי, לפיה נרמז כי הפסטיבל דורש בכורות עולמיות אצלו.

העלילה של "אדון פידלמן" מביאה את סיפורו של פידלמן (ששון גבאי), רסטוראטור קשיש, מוצא עצמו נלחם על הסדנה שלו העומדת בפני סגירה לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנים. הוא נאלץ להיאבק בנוח בנו (נבו קמחי), אליו התנכר במשך שנים, שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. היחיד שנרתם לעזרתו של פידלמן הוא אנטון השוליה (הנרי דוד), בחור צעיר ואבוד שמסתתר מהעולם בסדנה ומבקש להמשיך את דרכו של פידלמן. פידלמן שכשל בתפקידו כאב לבנו נוח, הופך לדמות אב עבור השוליה. יחד הם מנסים להציל את הסדנה, ובמידה מסוימת גם את עצמם, אך ההתקרבות בינהם באה על חשבון הבן האמיתי.

"אדון פידלמן" קטף את הפרסים המרכזיים לסרט הטוב בפסטיבלים ירושלים, קרלובי וארי; ואת פרס התסריט של פסטיבל סאנדנס. "החלטת הפקת הפסטיבל מפתיעה," מסר המפיק חיים שריר, "לאור העובדה שהם אינם נוהגים להקרין סרטים שאינם בבכורה עולמית. התעקשותם להקרין סרט שכבר השתתף וזכה בפסטיבלים ברחבי העולם ובמיוחד בארה"ב, משמחת אותנו מאוד."

הסרט התחדש גם בתאריך הפצה רשמי בישראל: ה-25 באוגוסט הקרוב.

[…] שוליים" של יוסף סידר ו"אודם" של יהונתן סגל, יצטרפו לסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?