"קרואלה" – ביקורת: אכזריות בלתי פוסקת בקהל

"קרואלה". אמה סטון.

"קרואלה". אמה סטון.

"קרואלה", סרט מקדים על האישה הרעה ב"על כלבים וגנבים" המצויר של דיסני מ-1961 (שאותה גילמה גלן קלוז בשני סרטים ב-1996 וב-2000), אינו הסרט הראשון שמכתים/מביש/מביך את שם החברה שייסד וולט דיסני, אך הוא בהחלט אחד הגרועים שבהם. גם אמה סטון ואמה תומפסון הכישרוניות ומלאות הקסם (בדרך כלל) אינן מצליחות להציל את האסון הארוך הזה (134 דקות!) שיש בו יותר מגרעות מנקודות על דלמטי. לא הלכתי לסרט בציפייה ליצירת מופת אלא קיוויתי לסרט מבדר עם רגעים מצחיקים בזכות שתי האֶמות אבל אין אפילו כימיה ביניהן. לא עפים ניצוצות, הן משעשעות לעתים נדירות בבאלגן הזה.

גם הרגעים הלא-איומים בתסריט והדיאלוגים הסבירים המעטים סובלים מבימוי רע של קרייג גליספי, שבזבז סיפור טוב ב"אני טוניה". כל הסרט סובל מבעיות קצב, טון לא אחיד, עם רצף שירים בלתי פוסק ברקע שחלקם יפים מאוד אך כלל לא מתאימים לאווירה/לסגנון/למתרחש.

מעבר לליהוק של אמה סטון ("לה לה לנד") עם מבטא בריטי כקרואלה ושל אמה תומפסון כמעצבת אופנה אכזרית חובבת גאלות, הידועה בתואר "הברונית", השקיעו הרבה בעיצוב האמנותי ובתלבושות מיוחדות ומקוריות שהם רקע נאה לזוועה שמתרחשת. הן מגובות בשחקני משנה טובים, כולל מארק סטרונג המהימן, אך אין להם הרבה מה לעשות. יש דמויות מצוירות פחות שטוחות מאלה שמסתובבות בסרט הזה בחוסר מעש. לברונית, למשל, יש עוזר שנראה כמו איב סן לורן צעיר. למה? מה זה משנה? אין סיבה, זה לא. כי הוא עובד באופנה.

"קרואלה". אמה סטון.

"קרואלה". אמה סטון.

במסורת של סרטי דיסני, הילדה אסטלה מתייתמת בגיל צעיר, ואנחנו אמורים לעקוב אחרי התפתחותה-הידרדרותה לדמות הידועה של קרואלה דה-ויל (קרואלה מלשון "אכזריות" באנגלית ו"דה-ויל" נכתבת כמו המילה "שטן") שבעתיד תחשוק להכין מעיל ממאה ואחד כלבים דלמטיים ששייכים לאניטה ורוג'ר דרלינג. כבר כנערה צעירה היא פוגשת את ג'ספר והוראס, שגם יסייעו לה בתכנית הזדונית בעתיד כפי שיכולנו לראות בסרט האנימציה המקורי. בקריינות, שמספקת סטון בסרט, היא אומרת שחלפו עשר שנים ואז היא נכנסת לתפקיד. סטון לא כל כך צעירה כפי שהיא אומרת. אל שלישיית הכייסים מצטרף צמד כלבים דיסניים שאמורים להיות חמודים ולספק חלק מהבדיחות אבל הכול מאולץ, נגרר, מפוזר, לא מצחיק, והסוף, כצפוי, מאיים שייעשו סרט(י) המשך.

דירוג: ★☆☆☆☆

קרואלה (ארה"ב, 2021)
בימוי: קרייג גילספי | תסריט: אלין ברוש מקקנהג'ז באטרוורת'דיינה פוקסקלי מרסלטוני מקנמרהסטיב זיסיס | משחק: אמה סטוןאמה תומפסוןג'ואל פרייפול וולטר האוזרג'ון מקריאמילי ביצ'םמארק סטרונג | מוסיקה מקורית: ניקולס בריטל | צילום: ניקולס קרקצניס
הפצה: פורום פילם, החל מה-03.06.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?