"ג'קאס לנצח" – ביקורת: אפילו בסטנד-אפ לא צחקתי ככה

מאת דוראל אלטרס
"ג'קאס 4 לנצח".

"ג'קאס 4 לנצח".

אל ההקרנה של "ג'קאס לנצח" נכנסתי בלי המון ציפיות. התור הארוך לכרטיסים והשעה המאוחרת בה הוקרן הסרט (תאורטית 21:30, בפועל קצת לפני 22:00) קצת הוציאה ממני את המיץ. למרות הכל, ברגע ששמעתי את הסאונד הייחודי של הפתיח חזרתי להיות בת 15. החוויה הבלתי אמצעית של כאב טהור, סאדיסטי ודוחה שלחה אותי לקצה גבול ההתנהגות שנחשבת צפיה קולנועית וכך גם את שאר הקהל סביבי (אולם של מבקרי קולנוע).

על הנרטיב אפשר לוותר, מומחי הז'אנר של ג'קאס כבר יודעים שאין דבר כזה. גם ההפרדה של און ואוף סט היא ממש בגדר המלצה, כשברור לכל מי שלוקח חלק בפרויקט המשוגע וארוך הימים הזה – שהוא (או היא!) בסכנה תמידית – כולל הצלם, הורי השחקנים או עוברי אורח תמימים לחלוטין, אף אדם לא מוגן מחשמול, התעללות או זרע של חזיר.

מה שכן אפשר להרחיב עליו הוא חווית הצפייה הקולנועית. לא נראה לי שצחקתי כל כך חזק בקולנוע אי פעם, נדמה לי שאפילו בסטנד-אפ לא צחקתי ככה. שאון הקולות שהגיע מהקהל היה צחוק מתגלגל, השתנקויות לפרקים, אנחות כאב וצעקות גועל אך גם בתוך אולם כל כך מלא לא יכולת למצוא ששששששש אחד לאנחה. נדמה היה כי אם נצמצם מבטנו נראה שאנחנו באולם מלא חבר'ה, בדיוק כמו בגיל 15, רק שרובנו לא הכרנו אחד את השני ורק החוויה עמדה במטלת הגיבוש הזו (אולי צריך ליישם את פרקטיקת הגיבוש הזו בחברות הייטק?).

"ג'קאס 4 לנצח".

"ג'קאס 4 לנצח".

אז למי שבאמת לא מכיר את הפורמט נספר שג'אקס היא סדרה מקורית של MTV ששודרה אי שם בשנת 2000, עוד כשPאנק-רוק היה טוב. חברי הקאסט המקורי הם ג'וני נוקסוויל, באם מרג'רה, סטיב-או, פונטיוס, ארן מקגראהני, 'ויי-מן', פרסטון וראיין דאן (שנהרג בתאונת דרכים ב 2011) ויחד הם עושים תעלולים שדורשים אזהרות סטייל "אל תנסו את זה בבית". החבורה המקורית מתאחדת לאחר 11 שנים מסרטם האחרון, תחת ידיו של במאי הבית ג'ף טרמיין ועם חבורה טרייה של סתומים להעביר להם את הלפיד: זאק הולמס, אריק מאנקה, שון 'פופיז', דבון ווילסון וטאץ' מרענן בדמותה של האישה היחידה שהסכימה להתקרב לחבורה האומללה הזו – רייצ'ל וולפסון.

למרות הדם החדש, החבורה המקורית תמיד תעשה את זה הכי טוב, רק שהפעם הם נושקים לחמישים. הם אולי נראים כאילו העבירו את עצמם פילטר של זקנים בסנפצ'ט, אבל עדיין ללא שליטה – סטיב או ליטרלי מוציא שיניים תותבות מהפה ומסתבר שבאם מרג'רה פוטר בשל התנהגות לא ראויה בסט. של ג'קאס. בחיי, אני רק יכולה לדמיין מה הוא עשה.
אל המשתתפים הסרט מגיעים גם אורחים חשובים עם משאלת מוות – טיילר דה קרייטור, משין גאן קלי ואריק אנדרה.

"ג'קאס 4 לנצח".

"ג'קאס 4 לנצח".

הסרט, שזכה להצלחה סוחפת בקופות (72 מיליון דולר הכנסות עד כה) מגיע עם אזהרת צפייה בדירוג R שמשמעותה אלימות, עירום גרפי ותעלולים מסוכנים אך כל אלו באמת שצפויים כחלק משפת האם של ג'קאס. הוא שעה וחצי של כאב, דמעות, נוסטלגיה וגועל שלא תרצו שיגמר.

דירוג: ★★★½☆

ג'קאס 4 לנצח (ארה"ב, 2022)
בימוי: ג'ף טרמיין | תסריט: אריק אנדרהספייק ג'ונזג'וני נוקסוויל | משחק: ג'ף טרמייןג'וני נוקסווילפרסטון לייסיאריק אנדרהמשין גאן קלי
הפצה: פורום פילם, החל מה-10.03.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?