ביקורת: הרקדן האחרון של מאו

מתוך הריקוד האחרון של מאו.

מתוך הריקוד האחרון של מאו.

"הרקדן האחרון של מאו" מגולל את סיפורו המדהים של רקדן סיני בשם לי שונסין ומבוסס על האוטוביוגרפיה שלו. דרך הסיפור בפלאשבקים נדושה למדי ובה אנו מתוודעים לדרכו של בן כפר סיני, אחד ממשפחה בת שבעה בנים, כיצד עולם הריקוד בחר בו, הלימודים הנוקשים והאימונים הקשים על רקע הקומוניזם הסיני בשנות ה-80, הצלחתו בארה"ב ומאבקו בזרועה הארוכה של סין ושליטתה באזרחיה.

זהו סרטו הראשון של צ'י קאו, בתפקיד הראשי. בסרט משתתפים גם שלושה שחקנים מוכרים יותר: ברוס גרינווד כמנהל להקה הריקוד האמריקאית שמביא את לי לארה"ב. הוא מגלם דמות של הומוסקסואל אך אין לכך כל התייחסות ישירה ועוד לא החלטתי אם זה טוב או רע; ג'ואן צ'ן המהממת, שלא הזדקנה עד כדי כך מאז "הקיסר האחרון" ותפקידה ב"טווין פיקס", אלא עוטה איפור ועדיין מצליחה לרגש כאמו של לי; ובתפקיד קטן יותר של עורך דין: קייל מק'לכלן ("סקס והעיר הגדולה", "עקרות בית נואשות" וכן "טווין פיקס").

לבמאי האוסטרלי ברוס ברספורד יש קריירה משונה. בשנות ה-80 ביים סרטים בארה"ב, כולל "רגעים קטנים של חסד" עם רוברט דובאל" ו"הנהג של מיס דייזי" עם ג'סיקה טנדי ומורגן פרימן. לאחר מכן ביים סרטים פחות מוכרים ומוצלחים, כולל "סיכון כפול" עם אשלי ג'אד וברוס גרינווד. בעשור האחרון עבד פחות וביים גם סרטי טלוויזיה. בסרטו הבא והמסקרן, יככבו קת'רין קינר וג'יין פונדה.

מתוך הרקדן האחרון של מאו.

מתוך הרקדן האחרון של מאו.

הסרט, שהצליח באוסטרליה ומתוכנן לצאת בארה"ב באוגוסט, מוצלח, מרגש, מיושן מעט, די צפוי וארוך מדי. לקראת הסוף יש תחושה שהנה, זה הסוף, ובכל זאת הסרט ממשיך. קטעי הריקוד יפים, אך חשוב לדעת שחלקים גדולים מהסרט במנדרינית וישנם קטעי ריקוד רבים.

דירוג: ★★★½☆

הרקדן האחרון של מאו
אוסטרליה, 2009
117 דקות.
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-10.06.2010 בבתי הקולנוע: לחצו כאן לבדוק זמני הקרנה בקולנוע ולהזמין כרטיסים
הקדימון:

בימוי:
ברוס ברספורד
תסריט:
ג'ן סרדי
שחקנים:
ברוס גרינווד
צ'י קאו
קייל מק'לכלן

נהניננומאד,מרגש ,מבדר-ריקודים מרתקים,שווה וממליץ בחום.

לאה נבון

נהניתי מאוד! הסרט מרתק, מרגש, מהנה, המוסיקה, הבלט, העלילה והנופים… מקסים!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?