ביקורת: ז'טאם איי לאב יו טרמינל

"ז'טאם איי לאב יו טרמינל". דני ניב, נרונה קפלן.

"ז'טאם איי לאב יו טרמינל". דני ניב, נרונה קפלן.

על כרזת הסרט "ז'טאם איי לאב יו טרמינל" של דני מנקין (במאי סרט התעודה "18 קילו של אהבה") כתוב: "אם לא עכשיו אז מתי?" וזהו השיר שמוקי (הוא דני ניב מלהקת שבק ס') שר ומנגן בגיטרה בסרט. השם המקורי של "לפני השקיעה" (2004), סרט ההמשך של "לפני הזריחה" (1995), היה If Not Now (אם לא עכשיו), ובסופו, כזכור, סלין (ז'ולי דלפי) מנגנת ושרה לג'סי (אית'ן הוק). בכך לא מסתיים הדמיון בין סרטו של מנקין לשני סרטיו של ריצ'רד לינקלייטר. סרטי "לפני -" אינם יצירות מופת אך הם סרטים מוצלחים ומהנים, שהיה בהם גם משהו שביטא בצורה מוצלחת את רוח התקופה שבה כל אחד מהם נעשה.

"לפני הזריחה" התרחש בווינה, ב"לפני השקיעה" הסתובבו בפריז ו"ז'טאם איי לאב יו טרמינל" צולם בפראג. בדרכו לחברתו האמריקאית שמתגוררת בניו יורק, יש לבן (מוקי) חניית ביניים בפראג. הוא מפספס את טיסת ההמשך ומבלה את עשרים וארבע השעות הבאות עם אמה (נרונה קפלן), בחורה אנגלייה שזה עתה פגש. הם מסתובבים יחד בעיר, לנים באותו מלון, ועמדתי לכתוב שהם לומדים להכיר אחד את השני, אבל זה לא ממש קורה כאן.

מזמן לא היתה דמות ראשית נשית כה מעצבנת כמו אמה. במקום שנתאהב בה ונרצה להיות בחברתה, אנחנו לא מבינים למה בן ממשיך ללכת אחריה ולהקשיב לה; הוא דמות פסיווית למדי ולא ממש מעניינת, וכשסרט נשען על שתי דמויות כאלו, הסיכוי לעלילה מסקרנת שואף לאפס. לא תורמות להנאה השיחות החלולות והלא טבעיות שהשניים מנהלים. הקריינות של הסופר אשכול נבו ששומעים בהתחלה ובסוף של הסרט לא מוסיפה דבר, ונשמעת כמו תוספות הלקוחות מדברים שלא נכנסו ל"חוכמת הבייגלה" (כמה מפתיע- כותב הספר, אילן הייטנר, בין מפיקי הסרט).

"ז'טאם איי לאב יו טרמינל". דני ניב, נרונה קפלן.

"ז'טאם איי לאב יו טרמינל". דני ניב, נרונה קפלן.

קהל של צופים בהקרנות מוקדמות בחר בסוף של הסרט מתוך שלושה שהוצעו לו. אני משער שהלכו על הסוף הקצר ביותר מתוך התחשבות בקהל עתידי. מדובר בשמונים דקות ארוכות, מלאכותיות, עם צילום גרוע ובעיות בסאונד (כשבן יושב על המיטה בחדר המלון רואים על הקיר את הצל של הבוּם, המוט שבסופו מיקרופון שמחזיקים מעל השחקן). זה אינו סרט שיזכה בפרסים או באהבת הקהל. מקומו לשעת לילה מאוחרת בטלוויזיה, במקרה הטוב.

ז'טאם איי לאב יו טרמינל
ישראל, 2011
הפצה: החל מה-28.04.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
דני מנקין
תסריט:
דני מנקין
אלון בנארי
חגי לפיד
משחק:
דני ניב
נרונה קפלן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?