ביקורת: איגור / Igor

איגור

"איגור" הוא פשוט פספוס קטסטרופלי, שהחמיץ לחלוטין גם את הקסם לילדים וגם את ז'אנר הקומדיה.

ל"איגור" היה שני מאפיינים נחוצים כדי להפוך לחמוד לפחות כמו "חתונת הרפאים": שחקנים טובים שידבבו ואנימציה מיוחדת ומגניבה. את רוב האשמה בכישלון להצליח בזה אפשר לתלות בבמאי, אנתוני לאונדיס, שכל קשר בינו ובין יכולת להצחיק הוא בדיוני בהחלט לפי הסרט הזה. ובכל זאת, לא מעט אשמה צריכה להיתלות גם במדבב הראשי, ג'ון קיוזאק (בגרסה האנגלית), שפשוט עושה עבודה נוראית.

בפעם השניה שלו כמדבב לקולנוע (אחרי "אנסטסיה" לפני יותר מעשור), קיוזאק מעניק את קולו החביב למפלצת המרושעת העונה לשם "איגור". איגורים הם המשרתים הנחותים בעלי הגיבנת שהונדסו במיוחד כדי למשוך בידיות ההפעלה עבור הדוקטורים המרושעים באמת שממציאים המצאות שיטילו אימה על העולם. כבר אמור להיות משעשע. ולא.

כשאחת מהמצאותיו של הדוקטור הבוס של איגור מחסלת אותו, איגור תופס את מקומו הממציאני במטרה להשתתף בתחרות ההמצאות המרושעות השנתית. איגור, שכבר המציא בעבר כמה המצאות לא רעות – היצור המוזר, סקאמפר, בן האלמוות (סטיב בושמי), והרובוט "מוח", שלא יצא חכם כל כך כפי שקיווה (שון הייז, "וויל וגרייס") – מנסה עכשיו ליצור חיים ואף מצליח! הוא יוצר את אווה (מולי שנון, "מבול של צרות"), מפלצת-נקבה ענקית וחסינה לכל פגיעה פיסית, אלא שהיא לא יוצאת לו כל כך מרושעת ופותחת את הצוהר לעולם הטוב. העובדה הזו לא מפריעה לנבל ד"ר שנפרוד (אדי איזארד, "הנובוריצ'ים") לנסות לגנוב אותה מאיגור לפני שתתחיל תחרות ההמצאות.

עם אנימציה מסוגננת ומיוחדת כמו של "איגור", כזו שממש מזכירה את "חתונת הרפאים", היה צריך להכווין את הסרט למבוגרים דווקא. במקום את במאי "לילו וסטיץ' 2", אפשר היה ללכת 'על בטוח' ולתפוס את טים ברטון להרפתקת מאוירת נוספת בדיוק בסגנון שלו. במקום, הסרט מדבר אל ילדים, לא מצחיק אותם ולא את הוריהם, ושוררת בו אוירת קודרת ואפלה מהסוג שלא-בטוח-שהורים ישמחו כל כך להציג בפני ילדיהם. מזל שסטיב בושמי היה שם ממש כנקודת אור בודדה באפלה.

דירוג: ★☆☆☆☆

איגור
ארה"ב, 2008
87 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-10.10.2008 בקולנוע.
בימוי:
אנתוני לאונדיס
תסריט:
כריס מק'קנה
שחקנים:
ג'ון קיוזאק
סטיב בושמי
שון הייז
מולי שנון
אדי איזארד
דיבוב עברי:
ארז שפריר
סיון שביט
אבי חדש
גלעד קלטר

יובל

איך קוראים לשיר שבסוף הסרט?

אלון

תוריד את כל הפס קול של הסרט ותמצא את השיר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?