הוכרז תאריך פתיחת הרישום לתמיכה הראשונה מקולנוע פרינג'

"ריח פועלים", זוכה תחרות הפרינג'ידר בפסטיבל חיפה 2011.

"ריח פועלים", זוכה תחרות הפרינג'ידר בפסטיבל חיפה 2011.

מסגרת קולנוע פרינג' הכריזה על ה-8 בנובמבר כתאריך פתיחת הרישום לתמיכתה בהפקות קולנוע עצמאיות ישראליות. הרישום ישאר פתוח למשך כחודש וחצי, וממנו יבחרו שני פרויקטים על פי מערכת ניקוד.

הניקוד לבחירת הזוכים מבוסס על שתי קטגוריות: נתונים הפתיחה של היוצרים וההפקה, כגון השכלה קולנועית פורמלית מבית ספר מוכר, ניסיון מקצועי בבימוי סרט קצר, הז'אנר של ההפקה וכו'; והתגייסותם של אנשי צוות מנוסים, שיסכימו להצטרף להפקות הללו במקצועותיהם, ועל רשימה זו נמנים השנה הצלם דני שניאור ("חתונה מאוחרת"), המעצב האמנותי קולי סנדר ("מבצע יונתן") והעורך דני שיק ("עץ הדומים תפוס"). שוחחתי עם אחד המיסידים של המסגרת, אלעד פלג, על הרעיון של ההפרדה בין קולנוע עצמאי לבין קולנוע דל תקציב (האחד בהחלט לא חייב לנבוע מהאחר) בקבלת הפרויקטים לרישום, והוא הדגיש שמדובר בקולנוע עצמאי, קרי נטול קרנות תמיכה ממשלתיות ומוניציפליות (ואני מניח שגם תמיכה מ'יונייטד קינג' נכנסת בתואר הזה).

תמיכתה של המסגרת היא גם כספית, באדיבות קרן הקולנוע הישראלי (מה שפחות או יותר מוציא את ה'עצמאי' מהמשוואה ברגע שפרויקט זכה, לא?); גם בשירותים, בינהם: ציוד צילום, תאורה וסאונד מטעם חברת ON AIR, יחסי ציבור מטעם גלאי תקשורת, יעוץ משפטי מטעם חברת 'לוי, עבדי, עברון ופרזנטי', ועריכה מטעם חברת EDIT; וגם בהקרנות תחת המסגרת המיוחצ"נת של ה"פרינג'ידר" בפסטיבל הסרטים חיפה ובסינמטק חולון.

הרישום יפתח כאמור ב-8 בנובמבר, וימשך עד ה-25 בדצמבר, דרך אתר האינטרנט של המסגרת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?