הסרטים הישראלים "את לי לילה" ו"גט" לפסטיבל קאן 2014

"את לי לילה".

"את לי לילה". מימין: דאנה איבגי ולירון בן שלוש.

הסרטים הישראלים "את לי לילה" של אסף קורמן ו"גט – המשפט של ויויאן אמסלם" של שלומי ורונית אלקבץ, התקבלו למסגרת 'שבועים של במאים' (Directors Fortnight) של פסטיבל קאן 2014 (ה-67 במספר). שני הסרטים משפחתיים למדי: את "את לי לילה" כתבה בת זוגו של קורמן, לירון בן שלוש, שגם מככבת (ומבוסס בחופשיות על חייה); ו"גט" הוא השלישי בסדרה המשפחתית של האחים אלקבץ אחרי "ולקחת לך אישה" ו"שבעה" (שגם הוקרן בפסטיבל קאן).

"את לי לילה" מספר על צעירה (בן שלוש) שמטפלת באחותה הקטנה בעלת הפיגור השכלי (דאנה איבגי) עד שהיא נדרשת לוותר על הטיפול ומתפנה מקום לגבר בחייה. "גט" מספר על אישה מסורבת גט המגיעה לבית דין רבני בבקשה להתיר את נישואיה, אך נראה כי אין לה שם אוזן קשבת והבעל הוא הקובע.

הפסטיבל השנה יתקיים השנה בין ה-14 ל-25 במאי, כששני סרטים אלה מצטרפים לעוד סרטים ישראלים שהוכרזו בעבר בפסטיבל: "בורג" של שירה גפן ו"הגננת" של נדב לפיד במסגרת שבוע המבקרים, "הרחק מהיעדרו" של קרן ידעיה במסגרת 'מבט מסוים', ו"הביקור" של ענבר חורש בתחרות הסינפודסיון לסרטי סטודנטים.

[…] של ויויאן אמסלם" של שלומי ורונית אלקבץ במסגרת שבועים של במאים, "בורג" של שירה גפן ו"הגננת" של נדב […]

[…] להפצה באנגליה, בצרפת ובאוסטרליה, והספיק לעשות זאת בטרם הקרנתו במסגרת 'שבועים של במאים' של פסטיבל קאן 2014. חברת פילמס בוטיק (Films Boutique) טיפלה בהפצתו לחו"ל של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?