סרטי הקולנוע של וודי אלן: 26- "כולם אומרים אני אוהב אותך" (1996)

"כולם אומרים אני אוהב אותך". אדוארד נורטון.

"כולם אומרים אני אוהב אותך". אדוארד נורטון.

סרט מוזיקלי של וודי אלן עם שלל שחקנים, קל כקצפת, שמתרחש בערים האהובות על אלן: מנהטן, ונציה ופריז. השירים הם כולם שירים ישנים, בחלקם מישהו שר רק כמה שורות וחלק הופכים למופע עם רקדנים וזמרים רבים.

ישר אחרי כתובית בודדת עם שם הסרט נפתח "כולם אומרים אני אוהב אותך" בשיר ליד מזרקה ברחוב. הולדן ספנס (אדוורד נורטון; שלושת סרטיו הראשונים יצאו במהלך 1996: הסרט הזה, "לארי פלינט: האיש והסקנדל" ו"פחד ראשוני" שעליו היה מועמד לאוסקר) שר לסקיילר (דרו ברימור) את Just You, Just Me. יש לה תואר בעיתונאות והיא רוצה להיות אדריכלית.

אחותה של סקיילר, דג'ונה (על שם דג'ונה בארנס, אמנית אמריקאית שתופיע ב"חצות בפריז") שמכונה די-ג'יי (נאטשה ליון, "כתום הוא השחור החדש"), מקריינת ומסבירה מיהם אנשי המשפחה שלה שגרים בדירת פנטהאוס יוקרתית במנהטן. אמה סטפי (גולדי הון) באה ממשפחה עם כסף. בעלה הראשון ואבא של די-ג'יי הוא ג'ו ברלין (וודי אלן במחווה לאירווינג ברלין), סופר שחי בפריז והולך לפסיכולוג. לטענת די-ג'יי הוא עדיין מאוהב בסטפי. חברתו ג'יזל עזבה אותו בשביל חברו הטוב.

"כולם אומרים אני אוהב אותך". גולדי הון, אלן אלדה.

"כולם אומרים אני אוהב אותך". גולדי הון, אלן אלדה.

בוב דנדריג' (אלן אלדה), בעלה הנוכחי של סטפי, הוא עורך דין ויש להם ילדים משותפים: סקוט (לוקאס האס, לנצח הילד מ"העד"), דמות של בדיחה -מוצלחת- אחת, ליין ולורה (גבי הופמן, לפני כן: "שדה החלומות" ו"נדודי שינה בסיאטל", ומאז: "בנות" ו"טרנספרנט"; ונטלי פורטמן, שנתיים אחרי סרטה הראשון "לאון"). ליין מסתובבת עם מצלמת פולרויד. אמה של חברתן קלייר (ברברה הולנדר, שהופיעה בשלושה סרטים בלבד, שני האחרונים הם זה ו"לפרק את הארי") היא פסיכולוגית, והן מצותתות למטופלות של אמה דרך חור בקיר (הן כנראה צפו ב"אשה אחרת" של אלן), אחת מהן היא וון (ג'וליה רוברטס) שנשואה שלא באושר לשחקן בשם גרג (רוברט נפר, לימים "נמלטים").

הולדן (נורטון) גם פוצח בשיר השני, My Baby Just Cares for Me, בחנות תכשיטים שבה הוא רוצה לקנות טבעת אירוסין לסקיילר. הוא לגמרי דמות של וודי אלן צעיר בהערות שלו, בהומור, בלחץ, במרובעות.
סקיילר (ברימור) עם השיר השלישי ?I’m a Dreamer, Aren’t We All. היא היחידה שלא שרה בקולה אלא מדובבת.
הולדן שם את הטבעת בפרפה אפרסק עם קצפת ודובדבן, שהיא מחסלת. הסיפור מוכר, אלן צילם זאת בסרט.
הרופא, שאליו הולכים אחרי שהיא בולעת את הטבעת, שר במחלקה את Makin’ Whoopee (שיר עם אין-סוף גרסאות, בין השאר שרו אותו בינג קרוסבי, דוריס דיי, פרנק סינטרה, לואי ארמסטרונג, מרלן דיטריך, מישל פייפר וסינדי לאופר). בדיחת "יכולתי להשיג לך את אותה טבעת בפחות" הופיעה גם ב"אהבה ומלחמה" (21 שנה לפני כן).

"כולם אומרים אני אוהב אותך". וודי אלן, ג'וליה רוברטס.

"כולם אומרים אני אוהב אותך". וודי אלן, ג'וליה רוברטס.

אוגוסט בוונציה. במלון ג'ו (אלן) שר I’m Thru with Love המקסים.
על פי הנחיותיה של די-ג'יי הוא דואג להיתקל במקרה בוון (רוברטס). על גדת תעלה היא שרה את All My Life. הרעיון מאחורי הסיפור ביניהם הוא הרציני ביותר בסרט: כמה אנחנו מרוצים מהגשמת הפנטזיה שלנו?
ג'ו מביע את רצונו להתאבד, ומוזכרים: היטלר, הסימפוניה הרביעית של מאהלר, הצייר טינטורטו, בורה בורה (שלושת האחרונים דברים שוון אוהבת), ויליאם פוקנר, אדגר אלן פו ואמונה באלוהים.
די-ג'יי מתאהבת בקלות, כולל בקן גריסלי (בילי קרדאפ, ששני סרטיו הראשונים היו זה ו"סליפרס") ששר במונית את Cuddle Up.

"כולם אומרים אני אוהב אותך". טים רות', דרו ברימור.

"כולם אומרים אני אוהב אותך". טים רות', דרו ברימור.

בוב (אלדה) מנגן על פסנתר בביתם ושר את Looking at You של קול פורטר.
צ'רלס פרי (Ferry; טים רות'), אסיר משוחרר, שר לסקיילר על המרפסת של הפנטהאוס את If I Had You.
בוב אומר לסקיילר, שלא מתרגשת ממנו: !As your father, I forbid you[…] As head of this house, I command it [כאביך, אני אוסר עליך … כראש הבית הזה, זה הציווי שלי!] בדומה ללארי (וודי אלן) לאשתו ב"תעלומת רצח במנהטן".

רוחו של אביו המת של בוב שרה את (Enjoy Yourself (It’s Later Than You Think בבית הלוויות.
לורה והולדן שרים בתורם את I’m Thru with Love המקסים, כזכור. הסיפור של ליין ולורה הוא משני, ברקע, חסר בשר.
צ'רלס שר את I Can’t Believe that You’re in Love with Me.
עוד משחקים בסרט: דיויד אוגדן סטיירס כארנולד, אבא של הולדן; טוני סירקו (בסרט שלישי ברציפות של אלן) כאסיר נמלט; ויצחק פרלמן מנגן על כינור בתפקיד אורח.

ילדים מחופשים שמגיעים לדירת המשפחה בליל כל הקדושים מבצעים מספר שירים, כולל Chinatown, My Chinatown.
במסיבת חג מולד בנושא האחים מרקס בסינמטק פריז שרים בצרפתית את Hooray for Captain Spaulding מהסרט Animal Crackers של האחים מרקס.


על גדות הסן סטפי (הון) שרה את I’m Thru with Love בקטע קסום ומשגע, המצולם בשוט אחד ארוך, שלא במקרה הוא לקראת סוף הסרט. סטפי וג'ו נזכרים בלילה בפריז שנשארו ערים כל הלילה וצפו יחד בזריחה (ראו "מנהטן", יחזור גם ב"סוף הוליוודי"). הם מגיעים למסקנה שהם ידידים טובים יותר מבעל ואישה.
בסוף אחרי שוון עוזבת את בעלה בשביל להיות עם ג'ו היא חוזרת לבעלה, וסקיילר שבה לזרועותיו של הולדן. ושיר הסיום הוא Everyone Says I Love You.

101 דקות

הזאב

עוול גדול לחובבי וודי אלן שמשיקולים כספיים הופסקה הפצת סרטיו. בכך, בין היתר, הפכנו לסוג של עולם שלישי – מה שהתחיל בראש עבר לזנב..
לאחרונה ראיתי בביתי את גלגל ענק, סרט נפלא, שהביקורת המרושעת טבחה אותו, אך כל מי שראה אותו – אהב אותו.
.
ניתן למצוא תרגום שלי לסרט באתרי כתוביות ידועים או את הסרט כולל התרגום באתרים ישראליים מתאימים. אין לי שום טובת הנאה כספית מכך, הכל נעשה על מנת לחזק את המודעות לקולנוע איכותי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?