סאם ריימי במגעים לביים את "דוקטור סטריינג' 2"

"ספיידר-מן 3". קירסטן דאנסט, סאם ריימי.

סאם ריימי במרכז מתוך "ספיידר-מן 3".

הבמאי-תסריטאי-מפיק סאם ריימי ("ארץ אוז", "קחי אותי לגיהנום") מנהל מגעים מתקדמים לבימוי סרט ההמשך של גיבור-העל "דוקטור סטריינג' 2: יקום השיגעון" (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) תחת אולפני מארוול. בכך, ריימי יחליף את הבמאי הפורש סקוט דריקסון, שישאר רק מפיק בפועל. דריקסון אמר בעת ההכרזה על הפרויקט בפסטיבל קומיק-קון סן דייגו האחרון כי הוא יהיה "הסרט המפחיד הראשון ביקום הקולנועי של מארוול", ועל כן בחירה בבמאי כמו ריימי בעל סרט הקאלט "מוות אכזרי" (1981) בהחלט הגיונית.

ריימי צמח בז'אנר האימה, ועבר למיינסטרים כאשר ביים את טרילוגית "ספיידר-מן" המקורית, אשר הפציעה ב-2002 תחת אולפני סוני (שהזיכיון לקולנוע על איש העכביש בבעלותו, ולא בבעלותה של מארוול). כעת אם החוזה בין הצדדים יסגר, ריימי יהפוך לבמאי הראשון עם קבלות בתחום הסרטים עתירי התקציב ומז'אנר גיבורי העל בפרט, שאולפני מארוול שוכרים.

כשאולפני מארוול רצו להעלות לאקרנים סרטים עם גיבורי העל שלהם, הם נאלצו להתמודד עם בעיה קלה: באמתחתם נשארו דמויות גיבורי על שאינם מהשורה הראשונה: איירון מן, תור, הענק וקפטן אמריקה. קפטן אמריקה הוא כנראה הדמות הפופולרית ביותר, וגם הוא אינו נישא לגבהים של ספיידרמן (בבעלות אולפני סוני כאמור) או של אקס-מן (בבעלות אולפני פוקס). בעקבות כך, הסרטים הראשונים לא היו מגנטים לבמאים ולשחקנים, ומארוול עשתה כמיטב יכולתה כדי להביא במאים מכובדים עם רקורד מוכח בתעשיה (אבל לא בהכרח בסרטים עתירי תקציב) ולפחות שחקן אחד בעל מוניטין. כך, את "תור" ביים קנת' בראנה המבוסס והופיע אנתוני הופקינס, את "קפטן אמריקה" ביים ג'ו ג'ונסון והופיע טומי לי ג'ונס, ואת "איירון מן" ביים ג'ון פאבריו והופיע ג'ף ברידג'ס.

"ת'ור". קנת' בראנה, ג'יימי אלכסנדר.

"ת'ור". קנת' בראנה, ג'יימי אלכסנדר.

בהדרגה, מעמדם של השחקנים שגילמו את גיבורי העל עלה – כריס המסוורת' וכריס אוואנס הפכו פופולרים מאד בקרב הקהל, ורוברט דאוני ג'וניור הפך לסופר-סטאר והתרחק מהתדמית השלילית שהיתה לו עד אז. הפופולריות של מארוול הגיעה לשיאה דאז עם שני סרטי "הנוקמים" ששוב ביים במאי עם רקורד מוכח אבל לא בסרטים עתירי תקציב, הוא ג'וס ווידון. ההצלחה משכה יותר ויותר שחקנים בעלי שם (גלן קלוז, קורט ראסל, רוברט רדפורד, בן קינגסלי) ובהתאמה, אחרי ג'וס ווידון, אלן טיילור וג'יימס גאן, מארוול החלו לתת הזדמנויות לבמאים פחות מוכרים שידועים יותר בתעשית הקולנוע העצמאי (אינדי) באמריקה: האחים ג'ו ואנתוני רוסו ("קפטן אמריקה 2" ובהמשך "קפטן אמריקה 3: מלחמת אזרחים" ושני סרטי הענק "הנוקמים 3" ו-"4"), אנה בודן וריאן פלק ("קפטן מארוול") וריאן קוגלר ("הפנתר השחור").

עם עליית קרנם של במאי האינדי שמגיעים לשוברי הקופות, החלו להסתובב ידיעות כי אולפני מארוול מחזיקים את הבמאים שלהם קצר. השיא היה הפרישה המדוברת של במאי האינדי-קומדיה-אימה הידוע אדגר רייט מבימוי "אנט-מן", בעקבות חילוקי דעות יצירתיים. ככל הידוע, אורך-הרוח הגדול ביותר שניתן לבמאי פחות מוכר באולפני מארוול היה לריאן קוגלר ב"פנתר השחור". קוגלר אכן הצליח עם הסרט, הן בקופות והן מעבר, כשהסרט הפך לסרט גיבורי-העל הראשון שמועמד לפרס הראשי באוסקר. אחריו, ככל הנראה אפשר למנות את טייקה ווייטיטי שביים את "תור: רגנארוק", וחוזר גם ל"תור 4" אלא שעכשיו הוא כבר במאי יותר מוכר ומועמד למספר פרסי אוסקר.

"תור 3: ראגנארוק". כריס המסוורת', טייקה ווייטיטי.

"תור 3: ראגנארוק". כריס המסוורת', טייקה ווייטיטי.

שיוכים: חדשות סרטים

[…] 2021, במקום "שאנג-צ'י" שעבר ל-7 במאי 2021, במקום "דוקטור סטריינג' 2" שעבר ל-5 בנובמבר 2021, במקום "תור: אהבה ורעם" שעבר […]

[…] בינהם משעשע גם בעולם האמיתי: את "דוקטור סטריינג' 2" מיועד לביים סם ריימי, הבמאי של טרילוגית ספיידרמן המקורית […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?