נטפליקס השלימה רכישת בית הקולנוע המצרי בהוליווד

בית הקולנוע המצרי Grauman's Egyptian Theatre. תמונה באדיבות: cc-by-sa Tim Wang

בית הקולנוע המצרי Grauman's Egyptian Theatre. תמונה באדיבות: cc-by-sa Tim Wang

לאחר מעל שנה, נטפליקס השלימה את רכישת בית הקולנוע 'המצרי' ההיסטורי בהוליווד (Grauman's Egyptian Theater). סכום הרכישה לא פורסם לציבור. זהו ציון דרך משמעותי עבור נטפליקס, שרצתה להפסיק את התלות ברשתות בתי הקולנוע בארה"ב על מנת להציג ולקדם סרטים בולטים שלה על המסך הגדול. המקרה הידוע שבהם היה "האירי", אשר רשתות הקולנוע בארה"ב סירבו להעלות אצלן אלא אם נטפליקס תעמוד בהסכמי חלון ההפצה הדורש שבין ההפצה לבתי הקולנוע ועד ההפצה במדיה אחרת (כולל שירות נטפליקס עצמו) יחצצו 90 ימים, דבר שנטפליקס סירבה לעשות. לבסוף, הסרט הוצג בבתי קולנוע נבחרים בארה"ב, אבל נטפליקס שמה לעצמה מאז מטרה למנוע את הישנות הבעיה.

בית הקולנוע הזה נוסד בידי סיד גרומן בשנת 1922, ומעוצב בסגנון מצרי עתיק. הוא נסגר ב-1992 אבל נקנה בידי המוסד-ללא-כוונת-הרווח הסינמטק האמריקאי (תמורת דולר אחד), והושקעו בשיפוצו 12.8 מיליון דולרים שהביאו לפתיחתו מחדש בשנת 1998. נטפליקס צפויה להשקיע כספים נוספים בשיפוץ עדכני שלו.

הבחירה בבית הקולנוע 'המצרי' ההוליוודי אמורה להסב לנטפליקס את היוקרה של מוסד הוליוודי ותיק. החברה הודיעה כי בית הקולנוע ימשיך להיות חבר בארגון הסינמטק האמריקאי (שלו עוד בית קולנוע – בסנטה מוניקה), וישמור על האוטונומיה שלו בבחירת הסרטים להקרנה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?