"להיות איתה", עונה 3 – ביקורת: כבר לא שטיקים של "השיר שלנו"

מאת דוראל אלטרס
"להיות איתה".

"להיות איתה". צילום באדיבות קשת.

הרומן שלי עם הסדרה "להיות איתה" התניע מספר פעמים עד שתפס. כשיצא לראשונה בקשת אי שם בשנת 2013 נתתי לסדרת הדרמה כמה וכמה ניסיונות שלא תפסו. למרות החשמל הדולף מהמסך בין רותם סלע ואביב אלוש, משהו לא הקליק לי.

שמונה שנים ארוכות עברו, קורונה באה (ונשארה) ואל תיבת המייל שלי הגיעה הזמנה לפרמיירה של העונה השלישית. פייר? הופתעתי. הייתי בטוחה שהסדרה הזו (שמאז ראיתי רק און אנד אוף רגעים נבחרים ממנה) כבר עברה מן הפריים טיים שלנו לעולם שכולו vod. ניסיתי להתחיל שוב, באופן שיטתי, מההתחלה, מה שהיה ברור זה שהפעם אני מחויבת.

כך, במשך כמעט שבוע, נוצר טקס בינג' יומי שהכיל בין שלושה לארבעה פרקים ונגדע רק כששליח הוולט החליט שלצלצל בפעמון זה לגיטימי באמצע פרק. פתאום לא הצלחתי להוריד את העיניים מהמסך וסופו של כל פרק לווה בשבחי אסי עזר, שנדמה שיודע בדיוק מה הקהל צריך.

לחדשים בסצנה, הסדרה "להיות איתה" מגוללת את סיפורם של נועה הולנדר (רותם סלע) בת של, יפיפייה ובעלת נטייה קלה להרס עצמי ועמוס דהרי (אביב אלוש) האופה מבת ים. הפערים מושכים אותם פנימה אך גם מצליחים בסופו של דבר להיות הקלף שנשלף בכל פעם שהזוג הפוטוגני רב.

"להיות איתה". אביב אלוש, רותם סלע.

"להיות איתה". אביב אלוש, רותם סלע. צילום באדיבות קשת.

עזר, דמות מוכרת בכל בית בישראל, עובר לצדה השני של המצלמה וכותב, באופן הכי שנון, את הפנטזיה של כולנו. איך זה כשחלום שלא ידעת שאתה מייחל לו מתגשם? עזר מספק לנו הצצה אל חיי הזוהר, ההשקות, הגחמות וכמובן הכסף הנזיל של הריץ' אנד פיימוס, אך כיאה לסדרה בעלת מורכבות (קלילה ומשעשעת ככל שתהיה) נחשפים גם הקשיים שמביא אתו הכסף והפרסום.

אם העונה הראשונה הייתה כולה התלהבות מסיפור היפה והחיה, העונה השנייה תפסה מפנה של אופרת סבון עמוסת טוויסטים מופרכים, שלא תמיד שירתו את הסיפור המרכזי בעלילה. עמוס ונועה עינו אותנו כש[ספוילר!] בגדו, נפרדו, חזרו ובגרנד פינלה – התחתנו בהפתעה. העונה נגמרת כשהזוג הצעיר, כלה זכה וחתן מאושר – נדרסים. ככה משאיר אותנו עזר במשך 4 שנים ארוכות, עד ליום שלישי האחרון.

"להיות איתה". רותם סלע, אביב אלוש.

"להיות איתה". רותם סלע, אביב אלוש. צילום באדיבות קשת.

בין הספוילרים ששוחררו בדף הפייסבוק של הסדרה שבוע לפני הפרמיירה פורסם ספוילר קורע לב בו נראית נועה עם רגל תותבת, תנו לי רק להגיד שאולי עדיף היה ללב שלי אם זה היה המצב. אולי הייתה זו השנה המורכבת שעברה על כולנו, או האבהות הקרבה, אך בכל מקרה ניכר שעזר משכיל בעונה האחרונה של הסדרה לקדש את כאבי הלב הפשוטים, המוכרים.

הקאסט שמצטרף לעונה הוא טאץ' נחמד, קורל סימנוביץ' בתפקיד שהוא בינתים יותר קוריוז מדמות של ממש ויעל אלקנה ("הטבח") המסתמנת כשחקנית עולה ומשמעותית, אך העיניים שלנו עדיין נשואות אל הגרעין המקורי של משפחות הולנדר-דהרי.

"להיות איתה". עופר חיון, נאוה מדינה, רותם סלע, אביב אלוש.

"להיות איתה". עופר חיון, נאוה מדינה, רותם סלע, אביב אלוש. צילום באדיבות קשת.

הבטחה נוספת להצלחת העונה הצפויה היא רכישתה של הסדרה על ידי של ענקיות הסטרימינג אמזון (ב-2017) ונטפליקס (2018) וכן רימייקים שמתחילים בארה"ב (Beauty and the Baker של רשת ABC) וממשיכים להולנד, יוון, רוסיה, ברזיל ואפילו הודו הרחוקה!

הפרק הראשון של העונה פתח בתרועה ובהחלט הרים את הרף, דבר שהופך את הפחד מאכזבה לציפיות גדולות יותר, אך נדמה כי הסדרה חצתה את גבול השטיקים המוכרים סטייל "השיר שלנו" והפעם (אולי בגלל אורכה הקצר במיוחד של העונה – ארבעה פרקים בלבד) נקבל פה טלוויזיה ישראלית איכותית וחזקה.

דירוג: ★★★★★

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?