רשמי: דיסני פלוס יושק בישראל בקיץ 2022: אילו תכנים יהיו בו?

דיסני פלוס עם מותגי התוכן: דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'אוגרפיק, סטאר.

דיסני פלוס עם מותגי התוכן: דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'אוגרפיק, סטאר.

שירות הסטרימינג "דיסני פלוס" (Disney Plus, או פשוט דיסני+) הכריז רשמית על השקה במדינת ישראל במהלך קיץ 2022.

עדכון, ראו גם: רשמי ומדויק: הסרטים, הסדרות ושאר התכנים לילדים ולמבוגרים בפתיחת דיסני פלוס בישראל

דיסני פלוס נהנה מקטלוג עצום של תכנים ממקורות מגוונים בשליטת קבוצת דיסני (The Walt Disney Company), ובינהם תכני הקולנוע והטלויזיה של אולפני דיסני (בינהם עיבודים מחודשים ל"שכחו אותי בבית" ול"לילה מטורף במוזיאון"), פיקסאר (בינהם "אנקאנטו" האחרון), מארוול ("האלמנה השחורה", "הנצחיים", "הנוקמים" וסדרות שעלו בלעדית בסטרימינג כגון "וונדה ויז'ן", "לוקי", "הפלקון וחייל החורף" ו"הוקאיי"), לוקאספילם ("מלחמת הכוכבים" והסדרות הבנות "המנדלוריאן", "לאנדו" ו"הספר של בובה פט") ונשיונל ג'אוגרפיק. בקבוצה נמנים תכנים של מותגי פוקס, כגון אולפני פוקס המאה ה-20 (שאחראי ל"סיפור הפרברים"), ערוץ FX ואולפני סרצ'לייט, אך בחלק מהארצות בעולם אלו זמינים דרך תת-מותג בשם 'סטאר' (Star); וגם המותגים 'הולו' (Hulu, שירות סטרימינג נפרד התומך בהפקות יעודיות) ו-ESPN (רשת שידורי ספורט). הסמלים (לוגואים) של סטאר ושל נשיונל ג'אוגרפיק מוצגים באתר האינטרנט העברי של השירות, מה שאולי מרמז שתכניהם יהיו זמינים בישראל.

ישראל והרשות הפלשתינית נמצאות בין 42 ארצות וטריטוריות שיקבלו את פניו של השירות פחות או יותר באותו הזמן. טרם פורסם התאריך המדויק או המחיר שבו יושק השירות בארץ. בארה"ב המחיר נע בין 8 ל-14 דולרים לחודש, כך שניתן להעריך כי המחיר בישראל ינוע בין 35-40 ש"ח לחודש (בהתאם לאיכות הסטרימינג, כשהיקר מתיחס לאיכות UltraHD 4K).

דיסני פלוס מקבל תכנים בלעדיים דוגמת "המנדלוריאן", "וונדה ויז'ן", "לוקי", "הוקאיי", ובקרוב "מון נייט" עם אוסקר אייזק בתור גיבור-על יהודי, "גברת מארוול", "שי-האלק" (או "הענקית הירוקה", She-Hulk) ו"קנובי". הוכרז כי בשנתיים הקרובות יושקעו כ-33 מיליארד דולרים ב-60 הפקות מקור. תכנים אלה לא עשו את דרכם אל גופי הטלויזיה בישראל דוגמת yes, HOT וסלקום. עם זאת, עוצמת הקטלוג של דיסני נמצאת בכמעט 100 שנות קיומה של החברה-האם, וסרטי הקולנוע שלה ושל מותגי-הבת (פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים) דווקא כן מגיעים בקביעות אל גופי הטלויזיה בישראל, כך שלא ברור כיצד תשפיע הגעתו של דיסני פלוס עליהם בעתיד הקרוב. עוד מפעילה דיסני ערוצי טלויזיה לילדים בישראל, תוכניות טלויזיה שלהם הופיעו ומופיעות בערוצים שונים בגופי השידור בישראל, והתכנים שלה מככבים בשירותי ה-VOD של הגופים הישראלים (ואפילו בארה"ב יש ל-VOD השפעה על מועד ההגעה לדיסני פלוס).

אני מעריך שכמו עם "בית הקלפים" ו"שחור הוא הכתום החדש" בתחילת דרכה של נטפליקס (ששווקו לגופי השידור בישראל ונשארו בהם גם אחרי שנטפליקס הושקה בישראל, כולל עונות חדשות שנוצרו והגיעו אליהם קודם), כך גם התכנים שכבר הגיעו לגופי השידור בארץ (סרטי "הנוקמים", "מלך האריות" וכו') ימשיכו לככב אצלהם למשך כמה שנים קדימה, כולל ב-VOD.

שירות דיסני פלוס הושק בשנת 2019 בארה"ב, קנדה ובהולנד. הוא כבר הספיק להתרחב למדינות בולטות באירופה דוגמת בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה והמדינות הנורדיות, וגם אל המדינות אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה ואמריקה הלטינית. בהודו פועל השירות תחת המותג 'דיסני פלוס הוטסטאר' (Disney Plus Hotstar). דיסני פלוס נחשב למתחרה הגדול של נטפליקס בסטרימינג (הרבה מעל אמזון פריים וידאו, אפל טי-וי פלוס ואפילו HBO Max של וורנר), על אף שהוא מפגר רבות מאחור בכמות המנוים: הקורונה הביאה אותו אל מעל ל-100 מיליון מנוים במדינות שבהן הוא זמין, אבל מאז הוא התקשה להגדיל במהירות את בסיס המנוים שלו, והסתפק בגידול של 2 מיליון מנוים בלבד ברבעון האחרון שהסתכמו ב-118 מיליון מנוים, על פי הדו"חות של דיסני לבורסה. לשם השוואה, נטפליקס הגיעה ל-222 מיליון מנוים משלמים, מתוכם 8.3 מיליון הצטרפו ברבעון האחרון של 2021. להבדיל מ-33 מיליארד הדולרים שדיסני צפויה להפיק בשנתיים הקרובות בתכנים (לא-בהכרח-בלעדיים) לדיסני פלוס, נטפליקס מתכננת להשקיע 17 מיליארד דולרים.

עדכון, ראו גם: רשמי ומדויק: הסרטים, הסדרות ושאר התכנים לילדים ולמבוגרים בפתיחת דיסני פלוס בישראל

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?