שוברי קופות 23.08.10: "בלתי נשכחים" בראש; "צעצוע 3" נכנס לעשיריה של כל הזמנים

סילבסטר סטאלונה, דולף לודגרן וג'ט לי. מתוך בלתי נשכחים.

סילבסטר סטאלונה, דולף לודגרן וג'ט לי. מתוך בלתי נשכחים.

למרות שסבל מירידה של כ-52.6% מהשבוע שעבר, 16.5 מיליון הדולרים שגרף סרט הפעולה "בלתי נשכחים" של סילבסטר סטאלונה, על פי הערכות, הספיקו לו כדי לשמור על מקומו בפסגת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע. סך כל גרף הסרט בשבועיים כ-64.9 מיליון דולרים. חוץ מהבלתי נשכחים של סטאלונה, חמישה סרטים פתחו בסוף השבוע האחרון בהפצה רחבה: שלוש קומדיות, סרט משפחה אחד, וסרט אימה אחד – כולם גנבו נתח קטן בקופות.

המוביל מבינהם הוא סרט הקומדיה "ערפדים מעפנים" (ש.ל.ר, Vampires Suck) שהתמקם מיד אחרי "בלתי נשכחים" עם 12.2 מיליון דולרים. הפארודיה על סרטי הערפדים (ובעיקר "דמדומים", כך זה נראה מהקדימון) לא התקרבה לסכום שפתח איתו "מת לצעוק" בשנת 2000 (כ-42.3 מיליון דולרים) או דומיו שבאו אחר כך, אך לפחות הכפיל את רווחיו של "דיזסטר מובי" מלפני שנתיים.

קומדית השחורים "כרטיס לוטו" (ש.ל.ר, Lottery Ticket) היא הבאה בתור, עם פתיחה בגובה 11.1 מיליון דולרים, על פי הערכות. בינה לבין "ערפדים" התמקם סרט המסע בכיכובה של ג'וליה רוברטס, "לאכול, להתפלל, לאהוב", עם 12 מיליון דולרים נוספים למצבור בגובה 47.1 מ"ד בשבועיים; ואחריה התמקם סרט הפעולה הקומי "הגברים האחרים" (ש.ל.ר, The Other Guys) שחתם את החמישיה העליונה עם 10.1 מיליון דולרים נוספים למצבור בגובה 88.2 מיליון בשלושה שבועות.

מתוך צעצוע של סיפור 3. נכנס לעשיריה המובילה בכל הזמנים בארה"ב.

מתוך צעצוע של סיפור 3. נכנס לעשיריה המובילה בכל הזמנים בארה"ב.

סרט האימה "פיראנה 3D" שנהנה כפי שאפשר להבין משמו מכרטיסים יקרים יותר בשל הקרנות התלת מימד שלו, הסתפק בפתיחה עם 10 מיליון דולרים בלבד. "נני מקפי 2: הקסם חוזר" המשפחתי התמקם אחריו עם סכום של 8.3 מיליון דולרים, והקומדיה הרומנטית "אהבה בהחלפה" בכיכובם של ג'ניפר אניסטון וג'ייסון בייטמן פתחה עם 8.1 מיליון דולרים.

סרט האנימציה התלת מימדי "צעצוע של סיפור 3" דווקא מתנהג מצוין בקופות, לעומת כל הסרטים החדשים הללו. בשבוע העשירי שלו באקרנים הוא הצליח להוסיף למצבורו כמעט 3 מיליון דולרים שהיו חסרים לו כדי להתברג לעשיריה המובילה בקופות האמריקאיות בכל הזמנים. רווחיו מוערכים כעת ב-403.727 מיליון דולרים בארה"ב, שהספיקו כדי לעקוף את "ספיידר-מן" (403.706 מ"ד). מוביל אותה רשימה הוא כמובן עדין "אווטאר". אם מצרפים את רווחי "צעצוע" בעולם, רווחיו עומדים על 984.327 מיליון דולרים, ובהחלט הגיוני שהסרט יעבור בשבועות הקרובים את רף מיליארד הדולרים. רק שישה סרטים עשו זאת לפניו.

דב נבון. מתוך זוהי סדום.

דב נבון. מתוך זוהי סדום.

ולתעשיה המקומית בתפוצות ובישראל: סרטה התיעודי של יעל הרסונסקי, "סרט לא גמור", פתח בארה"ב וגרף 37.5 אלף דולרים מתוך ארבעה בתי קולנוע. "לבנון" מוקרן שם כבר שבוע שלישי, וגרף 32.4 אלף דולרים מתוך 15 בתי קולנוע (עליה של 12 בתי קולנוע מהשבוע שעבר). סך כל רווחיו בארה"ב עומדים על 94.4 אלף דולרים בשלושה שבועות. ואצלנו, "זוהי סדום" הקרין בפני 309,444 צופים ב-17 ימים. מדהים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?