ביקורת: הצרעה הירוקה

"הצרעה הירוקה". סת' רוגן, ג'יי צ'ו.

"הצרעה הירוקה". סת' רוגן, ג'יי צ'ו.

"הצרעה הירוקה" הוא שילוב מושלם של "קיק אס" ו"פיינאפל אקספרס" האהובים ביותר, וככזה, הוא רווי באקשן הכולל אפקטים לא רעים בכלל – עד כדי ממש יפים, מכות ומהלכים-לאו-דווקא-מופרכים, לצד הומור שיפיל אתכם לרצפה, ובסך הכל סרט מהנה ביותר. ולחשוב שהכל יכול היה להיות ממש גרוע, ואנו היינו מקבלים סרט מטומטם הראוי להפצה ישירות לפח, אם ניקולס קייג' אכן היה נשאר עם תפקיד בסרט ולא פורש.

הצלחתו של הסרט לשעשע כל-כך איננה מפתיעה כלל ועיקר לאור העובדה שמי שביים אותו הינו מישל גונדרי המוכשר ביותר, אשר מוכר לכולנו מסרטים פשוט גאוניים כגון "קדימה, תריץ אחורה!", "מדע השינה" ו"שמש נצחית בראש צלול". ומי שראה סרטים אלו, לא יכול שלא לצפות לעוד סרט מצוין. כך, ממש כמצופה, מביא לנו גונדרי עוד סרט מצוין, שזור בהומור רב, תוך שהוא ממזג כמויות מתאימות בדיוק של אקשן לצד הומור סת' רוגן, ואין סיכוי שהסרט הזה לא מצליח בגדול.

עלילת הצרעה הירוקה עוקבת אחר בריט ריד (סת' רוגן), פלייבוי נהנתן ובן לאב (טום ווילקינסון) מולטי-מיליונר אשר בבעלותו עיתון (ממש כמו שלדון אדלסון שלנו). בריט מפגין אדישות רבה לעסקיו של אביו ומפנה את כל מרצו למסיבות ושיגועים למיניהם. כאשר ריד האב נפטר הוא מוריש לבריט את האימפריה שבנה, אשר בניהולה בריט איננו מעוניין. הכל משתנה כאשר פוגש בריט את קאייטו (ג'יי צ'ו), אשר מתגלה כגאון-אמן-קונג-פו, וביחד יוצאים השניים למסעות ליליים של כיסוח רעים-ים להנאתם.

"הצרעה הירוקה". כריסטוף וולץ.

"הצרעה הירוקה". כריסטוף וולץ.

הכל הולך טוב ויפה, ועסקי הכיסוחים מתקדים על מי מנוחות (יחסית), עד אשר מחליט ראש הרשעים בעיר (כריסטוף וולץ, האדיר! הזכור לנו מ"ממזרים חסרי כבוד") להיפטר מהצמד. בתווך, מנסה בריט להתמודד עם ניהול מערכת העיתון שירש, אולם בעיקר עם העובדה כי מזכירתו החתיכה והמוכשרת ביותר (קמרון דיאז) אינה מראה כל התעניינות בו.

מבחינת משחק – מה יש לומר? כל השחקנים אחד אחד, שחקנים מצוינים, אשר לוהקו לתפקידים אשר כאילו נכתבו עבורם מלכתחילה, החל מסת' רוגן (שבאמת כתב עבור עצמו את הסרט) אשר שוחה במים מוכרים לאחר סרטים כגון פיינאפל אקספרס (ואף הביא משם איתו להופעה קצרה וחביבה ביותר את ג'יימס פרנקו), כריסטופר וולץ שבאמת אין צורך לדבר בשבחו, אך אם זאת חשוב לציין שהוא מצליח לבצע את תפקיד הנבל-הרשע הקומיקסי מבלי להראות כסתם אידיוט-חסר-פואנטה-או-כבוד עצמי בטייטס. כמובן שגם טום ווילקסון לא נותן הופעה פחות ממצוינת, וקמרון דיאז נותנת את השואו המחויך הרגיל שלה, אותו כל-כך התרגלנו לאהוב. מה שכן, חובה לציין לטובה את ג'יי צ'ו (קאייטו), אותו חלקכם יזהה מ"קללת פרח הזהב" (סרט גאוני שחובה לראות — ברצינות, לכו לראות – באחריות), ומפגין ב"הצרעה הירוקה", בנוסף ליכולת הנפת בעיטות וכיוב', גם שליטה לא רעה בשפה האנגלית, מה שלבטח יפתח עבורו תפקידים נוספים – לטעמנו, מדובר בג'ט לי הבא.

"הצרעה הירוקה". סת' רוגן, קמרון דיאז.

"הצרעה הירוקה". סת

האפקטים בסרט, בכל מה שקשור לפיצוצים, יריות, מרדפים מכוניות ובעיקר מכות בהילוך-איטי-כולל-סיבובי-מצלמה-ב-360-מעלות – קיימים בהמוניהם, ואל חשש, הכמות אינה מנסה לכפר על היעדר איכות – ההיפך הוא הנכון. גם המוזיקה והשירים המלווים את הסרט מוסיפים הרבה, גם לאווירה האקשנית וגם לזו המצחיקה. בקיצור, כיף גדול.

לסיכום, "הצרעה הירוקה" הוא כל מה שרצינו מסרט – כיף. מאד מומלץ. הנאה מובטחת. רק הערה אחת: למה בתלת מימד?! למה? זה כל-כך מיותר ולא תרם דבר לסרט! סתם עיצבן, הכהה את התמונה שלא לצורך! אז די עם זה כבר! חוץ מזה, סרט מצוין. לכו לראות.

דירוג: ★★★★½

הצרעה הירוקה
ארה"ב, 2011
122 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-13.01.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
מישל גונדרי
תסריט:
איוואן גולדברג
סת' רוגן
משחק:
סת' רוגן
קמרון דיאז
כריסטוף וולץ
ג'יי צ'ו
טום ווילקינסון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?