פלדה אמיתית – ביקורת

"פלדה אמיתית". יו ג'קמן.

"פלדה אמיתית". יו ג'קמן.

אולי יהיה מי שינסה למכור לכם את "פלדה אמיתית" כלא-פחות מ'רובוטריקים 4 פוגש את סטריט-פייטר 2', אך דעו שאין זה המצב. לא מדובר בסרט לא-טוב, או לא-שווה צפייה; אלא בסרט מאוד פשטני ולא מאתגר במיוחד, שמדבר בגובה העיניים של הילדים מבינכם – והכוונה לילדים של ממש, שנולדו אחרי שנת 2000, לא לכאלה שמסרבים להתבגר או כאלה שאוהבים סרטים מצוירים. זוהי גרסה רובוטית ל"קרטה קיד" שבעיקר ילדים כאמור, יהנו ממנה.

שון לוי (יהודי? נראה שכן) ביים כאן, והוא מוכר לרובכם בתור הבמאי של סרטים דוגמת: "דייט לילי" ו"לילה במוזיאון 1" ו- 2. ב"פלדה אמיתית", זנח לוי את הקומדיה לטובת רבע-אקשן-בדיוני, אך לא לחלוטין כי בכל זאת יש נגיעות של קומדיה. אל תצפו להתגלגל מצחוק – פשוט אל תצפו להתרגש יותר מדי או להידהם מאפקטים סטייל כריסטיאן בייל – כי זה לא יקרה!

עלילת הסרט מספר את סיפורו העתידני במעט של צ'ארלי קנטון (יו ג'קמן), מתאגרף לשעבר ומפעיל רובוט-קרב בהווה, כאשר בתחילת הסרט אנו מתוודעים לקנטון ולהרגליו המכוונים להרס עצמי ומידה לא מבוטלת של אלכוהוליזם. כל זה נותר בעינו כאשר מתגלה לקנטון כי אם ילדו נפטרה והותירה את בנם המשותף, מקס (דקוטה יוגו), יתום. קנטון מזומן לבית המשפט שם בכוונתו לוותר על המשמורת החוקית על בנו, שכלל אינו מעניין אותו, לטובת דודתו של מקס. לא נכביד בפרטים לא מעניינים, אלא רק נספר כי בעקבות עסקה מפוקפקת נותר קנטון אחראי על בנו למשך מספר חודשים, ובסופם עליו למסור אותו לדודתו.

"פלדה אמיתית". יו ג'קמן.

"פלדה אמיתית". יו ג'קמן.

כמובן שבמהלך אותם חודשים מתוודעים השניים אחד לשני, ונוצר קשר אבהי כן וחזק, כמו שקיים רק בצהרי יום שבת בערוץ 'הולמרק', כאשר ה'בונדינג' של השניים מתרחש על רקע השתתפותם בקרבות רובוטים. העלילה לא מעניינת כלל וכלל, והיא קיימת רק בכדי להוות תירוץ או קטעי קישור לא מעניינים בין מספר קטעים חביבים, עם אקשן ועם מיני-דרמה או אתנחתא קומית משעשעת.

כמובן שהדמויות כולן פשוטות ושטוחות והעלילה חצי-מטופשת וצפויה, כי זה הרבה יותר קל ולא מסובך, וגם ברור שהקהל מטומטם ולא אכפת לו (כמובן שאנחנו ציניים, אבל מה לעשות, כרטיסים נמכרים בכל זאת). אבל האפקטים לא רעים, למרות שגם לא מחדשים ולא מדהימים, אלא עושים את העבודה – לא יותר.

מבחינת משחק, הרי שאין לנו רצון לדבר על יו ג'קמן, כי לא מגיע לו – לא על התפקיד המטופש הזה, גם לא בא לנו לדבר על אוונג'לין לילי ("אבודים"), בדיוק מאותה סיבה. מי שכן בא לנו לדבר עליהם הם דקוטה יוגו הצעיר ועל קווין דורנד ("אבודים"). אך ככה: יוגו הצהיר מפגין יכולת וכישרון אשר יכולים להעיד על עתיד זוהר בתעשייה, ולמרות שפרצופו אינו מעטר את הפוסטר הרשמי, הרי שהוא לא פחות מכוכב הסרט. מנגד, דורנד, בתפקידו הקטן והדי אופייני לו, מצליח להוסיף בכמה דקות מעט עניין לסרט, למרות שהוא כבר מזמן נהיה לטייפס-קאסט של הרשע המניאק.

"פלדה אמיתית". יו ג'קמן, אוונג'לין לילי.

"פלדה אמיתית". יו ג'קמן, אוונג'לין לילי.

לסיכום, פלדה אמיתית הינו סרט לא רע בכלל ואפילו די מהנה, בהנחה שאתה ילד. אז הורים/דודים יקרים, עשו לעצמכם טובה וקחו את הילדים – הם ייהנו ואתם לא תסבלו יותר מידי. נראה לנו כמו אחלה של עסקה.

דירוג: ★★★☆☆

פלדה אמיתית
ארה"ב, 2011
הפצה: פורום פילם, החל מה-13.10.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
שון לוי
תסריט:
לסלי בוהם
ג'ון גטינס
משחק:
יו ג'קמן
קווין דוראנד
אוונג'לין לילי
אנתוני מאקי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?