החבובות – ביקורת

"החבובות".

"החבובות".

It's time to play the music/ It's time to light the lights

It's time to put on makeup / It's time to dress up right

It's time to raise the curtain on the Muppet Show tonight.

מי שלא יכול שלא לחייך כשהוא קורא את המילים האלה ומיד שומע את המנגינה בראש ורואה לפניו את הצבעוניות הנפלאה על הבמה כשהחבובות שרים את שיר הפתיחה של הסדרה מסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים, לא צריך שאמליץ לו על הסרט החדש "החבובות". רק ארגיע ואומר שלא תתאכזבו. הסרט מספק את הסחורה, הוא מהנה, גם מצחיק, פשוט כיף.

תכנית הטלוויזיה שיצר ג'ים הנסון הולידה סרטים לא-מעטים, תחילה לקולנוע, אחר כך לטלוויזיה, מאות מוצרים נלווים, והיה גם ניסיון לא מוצלח לתכנית טלוויזיה חדשה. האם העולם שכח מהחבובות? האם עדיין אכפת לו? אלה השאלות שעולות בסרט, בעיקר ממנהלת רשת שידור (רשידה ג'ונס מ"מחלקת גנים ונוף"). גרי (ג'ייסון סיגל) ואחיו הבובה וולטר גרים בעיירה קטנטנה בשם סמולטאון. מרי (איימי אדמס המקסימה) היא מורה מקומית וחברה של גרי מזה עשר שנים. השלושה נוסעים ללוס אנג'לס ועורכים סיור באולפני החבובות (במציאות סיור כזה אינו קיים). הם מגלים שהבניין עתיד להיהרס אלא אם ייתנו החבובות עשרה מיליון דולר לבעלים (כריס קופר) עד יום שישי בחצות. גרי, מרי ווולטר יוצאים לפגוש את קרמיט והוא סבור שרק באמצעות מופע התרמה שלו ושל חבריו יצליחו לגייס את הכסף הדרוש.

"החבובות". איימי אדמס, ג'ייסון סיגל.

"החבובות" עם איימי אדמס וג'ייסון סיגל.

העלילה ומהלכיה מופרכים לחלוטין אבל זה נסלח בסרט הזה (שתי דוגמאות בלבד: לא מרימים תכנית התרמה יומיים לפני השידור החי, כל הקטע עם החשמל לאולם). הסרט מוצלח בזכות התסריט שכתבו ג'ייסון סיגל וניקולס סטולר (שביים את "קח את זה כמו גבר", אותו כתב ובו כיכב ג'ייסון סיגל) שלא לוקח את עצמו ברצינות מדי, הדמויות מודעות לכך שהן בסרט וצוחקים על הקונבנציות המקובלות. סיגל וסטולר היו מודעים לכובד האחריות שניתנה להם בהחייאת המותג "החבובות", וערכו תחקיר כמו שצריך על תולדות החבובות. החלק הראשון של הסרט נפלא, וגם בהמשך הסרט קליל ומצחיק.

הסרט מוקרן גם בדיבוב לעברית; ילדים לא יודעים מי זאת מולי רינגוולד או יזהו את רוב השחקנים שמופיעים להופעות אורח קצרצרות, אבל יש לשער שגם הם יתאהבו באוסף הדמויות המקסימות הללו ובשירים הלא-רבים מדי שגם בהם יש הומור רב. כעת, עם הצלחת הסרט החדש יש סיכוי טוב לסרטים נוספים עם קרמיט, מיס פיגי, פוזי, גונזו וחבריהם, והשמחה רבה.

מקדים את הסרט סרט קצר עם הדמויות של "צעצוע של סיפור" ומולי, הבעלים החדשים שלהם מ"צעצוע של סיפור 3". מדובר בסרט מושקע, מצוין ומצחיק, גם ללא השוואה לסרטון הקודם שלהם, שהוקרן לפני "מכוניות 2" ולא היה מוצלח בכלל.

דירוג: ★★★★☆

החבובות
ארה"ב, 2011
הפצה: פורום פילם, החל מה-08.12.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'יימס בובין
תסריט:
ג'ייסון סיגל
ניקולס סטולר
ג'ים הנסון
משחק:
ג'ייסון סיגל
איימי אדמס
סלינה גומז
אמילי בלאנט
זאק גליפיאנקיס
אד הלמס
ג'ק בלאק
ניל פטריק האריס
ג'ון קרסינסקי
רשידה ג'ונס

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?