"שרלוק הולמס 2: משחק הצללים" – ביקורת

"שרלוק הולמס 2". רוברט דאוני ג'וניור עם ג'וד לאו.

"שרלוק הולמס 2". רוברט דאוני ג'וניור עם ג'וד לאו.

מיד אחרי הצפייה ב"שרלוק הולמס" הראשון של גאי ריצ'י לא זכרתי את העלילה שלו. הוא הסתמך על האישיות של רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד שרלוק הולמס, בכימיה הנהדרת שלו עם ג'וד לאו שמגלם את ד"ר ג'ון ווטסון, בבימוי הנמרץ ומלא התנופה של גאי ריצ'י ובמוסיקה הנהדרת של הנס זימר. הסיפור בסרט היה משני, ובסיפורים של ארתור קונאן דויל אודות שרלוק הולמס התעלומות היו העיקר; האנשים אופיינו בחדות, היו קורבנות, היו חשודים, חיפשו רמזים והוסקו מסקנות. ואין תעלומה גם בסרט ההמשך (הראשון?) "שרלוק הולמס 2: משחק הצללים". זהו בעצם סרט פעולה שמתרחש בסוף המאה ה-19, סרט פעולה לא-מעניין ומבולגן.

לא ברור למה הולמס צריך שוב לשדל את ווטסון להצטרף אליו לעלילה (כמעט וכתבתי 'חקירה'), למה אי אפשר לראות אותם יושבים בחדר, שלקוח ייכנס, יספר להם את סיפור המעשה שלו והם יצאו לחפש את האשמים? יבלשו, הולמס הבלש המפורסם בעולם לא? יפה איך רואים אותו מחשב צעדים קדימה, אבל זה לא מספיק. למה צריך התחכמויות לא מחוכמות? אני מבין שרצו לחדש ולעשות סרט שונה מהעיבודים הקודמים, אבל פשוט איבדו כיוון לחלוטין בסרט הזה.

אין ספק שהברקת הליהוק של השנה היא סטיבן פריי כמיקרופט, אחיו של שרלוק. דרוש בדחיפות סרט על אחיו, וזאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא זוכה לסרט משלו- ב"עלילות אחיו הפיקח של שרלוק הולמס" מ-1975 כיכב ג'ין ויילדר כסיגרסון הולמס.

"שרלוק הולמס 2". נומי ראפיס עם ג'וד לאו ורוברט דאוני ג'וניור.

"שרלוק הולמס 2". נומי ראפיס עם ג'וד לאו ורוברט דאוני ג'וניור.

פחות מרשימה בשל התפקיד השדוף היא נומי ראפיס (היא ה"נערה עם קעקוע דרקון" בסרט השוודי) בתפקיד צוענייה. ג'רד האריס מגלם את פרופסור מוריאטי, יריבו המושבע של הולמס, איש חכם מאוד- מלבד החלק של הפרופסור כל אלה דברים שלא באים לידי ביטוי בסרט. ה"יחסים" ביניהם מתאימים לסרט שלישי או רביעי בסדרה, לא לסרט השני אחרי שבראשון מוריאטי היה דמות חולפת חסרת פנים. בין הדמויות הנוספות מהסרט הראשון שמופיעות גם פה אציין עוד שתי דמויות נשיות: קלי ריילי כארוסתו של ווטסון, קצת פחות מעצבנת מבפעם הקודמת, ורייצ'ל מק'אדמס שמופיעה בפתיחה כאיירין אדלר. ההתחלה מבלבלת, וההמשך לא הרבה יותר בהיר.

אילו היה מדובר בסרט שרלוק הולמס הראשון, ספק אם הוא היה מצליח ומאשרים סרט המשך, אך בגלל שמדובר בהמשך לסרט מצליח, אנשים ילכו לראות אותו על אף שאין בו מספיק דברים ראויים לצפייה. חכו לקטע היוטוב שבו יקבצו יחד את כל הקטעים של סטיבן פריי ועוד שניים-שלושה חילופי דברים נחמדים בין הולמס לווטסון.

דירוג: ★★☆☆☆

שרלוק הולמס 2
ארה"ב, 2011
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-22.12.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
גאי ריצ'י
תסריט:
קירן מולרוני
מישל מולרוני
ארתור קונאן דויל
משחק:
רוברט דאוני ג'וניור
ג'וד לאו
נומי ראפיס
סטפן פריי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?