"טעון הגנה" – ביקורת

"טעון הגנה". דנזל וושינגטון מקדימה, עם ריאן ריינולדס.

"טעון הגנה". דנזל וושינגטון מקדימה, עם ריאן ריינולדס.

רוב הסרטים האמריקאים שיוצאים בשלושת החודשים הראשונים של השנה ואינם נושאים שנת יציאה מקורית של השנה הקודמת (כלומר סרטי 2011 שרוצים להיות מועמדים לאוסקר 2012), אינם טובים. יש יוצאים מן הכלל מעטים מאוד של סרטים שיצאו בתחילת שנה והיו טובים או שוברי קופות רציניים. "טעון הגנה" אינו יוצא דופן מהבחינה הזאת. הוא יוצא דופן בדברים אחרים, לאו דווקא טובים.

ב"טעון הגנה" מאט וסטון (ריאן ריינולדס) מוצב בשירות ה-CIA בקייפטאון- שם הוא מתגורר עם חברה שלו, שאינה יודעת, כמובן, מה הוא באמת עושה לפרנסתו. העבודה שלו משעממת: הוא 'שומר' על בית שמביאים אליו חשודים לחקירה, אבל כבר חודשים שאף אחד לא הובא לבית. דמות מרגישה כלואה? שישב וישחק עם עצמו מסירות בעזרת כדור וקיר כמו סטיב מקווין ב"הבריחה הגדולה". במקביל רואים את טובין פרוסט (דנזל וושינגטון, שגם שימש כאחד המפיקים של הסרט), בורח מאנשים ברחובות העיר ונאלץ למצוא מקלט בשגרירות ארצות הברית. טובין הוא אדם מבוקש גם בידי רשויות החוק של ארה"ב, אז מאט מקבל הודעה שיתכונן לקבל אורח ב'בית'.

"טעון הגנה". ריאן ריינולדס.

"טעון הגנה". ריאן ריינולדס.

הקצב בחלקו הראשון של הסרט מצוין, וגם ריאן ריינולדס מוצלח: הוא ממש מנסה לבנות דמות מורכבת בסרט עם דמויות חד-ממדיות, מוכרות וצפויות (נראה אתכם לא מנחשים מי הבוגד בשירות). הצילום והעריכה לכל אורכו בלתי נסבלים. אין סיבה, למשל, לחזור לראות שוב את ריינולדס בבית אחרי שהוא יוצא. יחד עם חצי השעה האחרונה שבה הסרט מאבד כיוון, הורסים את הסרט הצילום התזזיתי מדי, התקריבים המוגזמים והעריכה שלא מאפשרת לך להבין מה קורה בקטעי הפעולה, והופכים את "טעון הגנה" לסרט שמתאים להקרנה בשעת לילה מאוחרת בערוץ סרטים נידח.

דירוג: ★★½☆☆

טעון הגנה
ארה"ב, דרום אפריקה, 2012
הפצה: החל מה-16.02.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
דניאל אספינוזה
משחק:
ריאן ריינולדס
דנזל וושינגטון
ורה פרמיגה
ברנדן גליסון
רוברט פטריק
ליאם קאנינגהם
סאם שפרד

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?