"רחוב ג'אמפ 21" – ביקורת

"רחוב ג'אמפ 21". ג'ונה היל, צ'אנינג טאטום.

"רחוב ג'אמפ 21". ג'ונה היל עם צ'אנינג טאטום.

כבר עכשיו אפשר לקבוע ש"רחוב ג'אמפ 21" הוא אחד הסרטים המצחיקים של השנה. יש בו כל מה שצריך בקומדיה טובה: מצבים מבדרים, משפטים מצחיקים, דמויות מוצלחות, השחקנים הנכונים ותזמון קומי מושלם. בדומה לחלק מההומור בסרט "החבובות" (2011), הסרט מודע לעצמו, משחק עם החוקים ועושה זאת בצורה נהדרת.

הסרט מבוסס על הרעיון של הסדרה מסוף שנות השמונים, "רחוב ג'אמפ 21", שהביאה לג'וני דפ את תהילתו הראשונה: שוטרים סמויים מתחזים לתלמידי תיכון כדי לתפוס עבריינים צעירים. לעומת סרטי הקומדיה האמריקאים של השנים האחרונות, שבהם יש רעיון בסיסי אחד בלבד ("איך להיפטר מהבוס", למשל) והרבה גסויות, ב"רחוב ג'אמפ 21" יש דמויות מעט יותר מורכבות ושלא מתנהגות כמו ילדים קטנים, יש סיפור עם התפתחות, מה שמותיר את רוב הגסויות פה למיותרות, כמו דחפו את הקטעים האלה בכוח- הסרט לא צריך אותם.

הוא משעשע ומצחיק מספיק בזכות התסריט החכם, השחקנים והבימוי הנכון. זהו הסרט השני של צמד הבמאים כריס מילר ופיל לורד, שסרטם הראשון היה הלהיט המפתיע "גשם של פלאפל" המצויר. זהו גם הסרט השני השנה, אחרי "מראה מראה: הסיפור האמיתי", שהקדימון שלו לא משרת נאמנה את הסרט שהוא נועד לקדם. בשני המקרים מדובר בסרט מצחיק ופחות שטותי ומטופש ממה שמצטייר.

שמידט (ג'ונה היל) וג'נקו (צ'אנינג טאטום) לא היו חברים בתיכון. ג'נקו היה מקובל, שמידט ממש לא. הם נעשים חברים טובים בבית ספר לשוטרים ו"חוזרים" לתיכון כשוטרים סמויים כדי לאתר את הספקים של סם חדש שנפוץ בבית הספר, ומגלים איך עולם התיכון השתנה בשבע שנים. את אחד מתלמידי בית הספר מגלם דייב פרנקו, אחיו הצעיר של ג'יימס פרנקו, וגם הדמות שלו מקורית ושונה מהדמות הטיפוסית בסרטים לאחרונה.

"רחוב ג'אמפ 21". צ'אנינג טאטום.

"רחוב ג'אמפ 21". צ'אנינג טאטום.

בתפקידים קטנים ומוצלחים גם כריס פרנל ("רוק 30"), אלי קמפר ("מסיבת רווקות"), ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף") ואחרים. צ'אנינג טאטום ("אל תשכח", "ג'י.איי. ג'ו: כוח המחץ"), שמלבד בקטע אחד (השתוללות בזמן טריפ בכיתת התזמורת), מוצלח מאוד בתפקידו לצד ג'ונה היל, שמוכיח שוב שהוא שחקן קומי נפלא שמעורר אמפתיה וחיבה ברגישות שלו.

למרות חוסר אהבתי לסופים של "המשך יבוא", כפי שיש בסרט הזה, אשמח לראות את הצמד ג'ונה היל וצ'אנינג טאטום בסרט המשך.

דירוג: ★★★★☆

רחוב ג'אמפ 21
ארה"ב, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-29.03.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
פיל לורד
כריס מילר
תסריט:
מייקל בקול
ג'ונה היל
משחק:
ג'ונה היל
צ'אנינג טאטום
ברי לארסון
דייב פרנקו
רוב ריגל
אייס קיוב
אלי קמפר

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?