"זעם הטיטאנים" – ביקורת

"התנגשות הטיטאנים 2". סאם וורת'ינגטון.

"התנגשות הטיטאנים 2: זעם הטיטאנים". סאם וורת'ינגטון.

אמנם זיכרון חווית הצפיה בסרט הקודם עדיין צרוב בזכרוני, ובכל זאת לא דמיינתי שסרט ההמשך שלו יהיה כה גרוע… כל כך גרוע, שאיני מצליח להבין מה גרם לאותו קאסט שחקנים נפלא (ראו הרחבה בהמשך) להשתתף בזוועה התלת ממדית הזאת של "התנגשות הטיטאנים 2: זעם הטיטאנים". אוכל רק לשער כי כולם, עד האחרון בהם, נפלו קורבן להונאת הפונזי של מיידוף, ולכן קיבלו את התפקיד בסרט בשל מחסור חמור במזומנים.

האחראי לביזיון הזה הינו ג'ונתן ליבסמן, שבפרטואר שלו סרטים כגון "המנסרים מטקסס" (אחד מהם) ו"הקרב על לוס אנג'לס". אמנם את המנסרים לא ראיתי, אך הצלחתי להתאכזב קשות מהקרב על לוס אנג'לס, שלדעתי יכול היה להיות סרט מצוין והפתעת השנה, על אף היעדר תקציב מפוצץ, בדומה ל"מחוז 9" המעולה. בקיצור, אין סיבה להמתין בקוצר רוח לסרטו הבא, "צבי הנינג'ה"….

עלילת "זעם הטיטאנים" (אם ניתן לקרוא לגיבוב סצינות, מלל לא קשור ודמויות שטוחות, 'עלילה') חוזרת לספר את סיפורו של פרסאוס, בנם של זאוס, מלך האולימפוס ובת אנוש, אשר להחליט לאחר תום הסרט הגרוע הקודם לקחת את החיים ב"איזי", להפוך לדייג פשוט ומתולתל ולגדל את בנו היחיד, הליוס. עד כאן משעמם נורא…

"התנגשות הטיטאנים 2". ליאם ניסן, סאם וורת'ינגטון.

"התנגשות הטיטאנים 2". ליאם ניסן, סאם וורת'ינגטון.

למרבה 'הפתעת' הצופה, פרסאוס נגרר לזירת המלחמה, בניגוד לרצונו, במטרה למנוע מקרונוס, הטיטאן רב העוצמה, מלהשתחרר ולהחריב את העולם. לא ארחיב יותר בעניין העלילה, בעיקר כיוון שאין יותר מידי עלילה מעבר למה שפירטתי כרגע, אולם רק אציין שהעלילה כוללת מספר תהפוכות שממש מעליבות את האינטליגנציה של הצופה ברדידותן.

את צוות השחקנים ניתן לחלק לשניים: אחד, שחקנים מעולים, כגון ליאם ניסןרייף פיינס, טובי קבל ועוד – שחקנים מצויינים, וכפי שטענתי בפסקה הראשונה, אינני מצליח להבין מה הניע אותם להשתתף בסרט המטופש והגרוע הזה. החלק השני של השחקנים כולל שחקנים כמו סאם וורת'ינגטון שנולדו לשחק בסרטים גרועים אשר אינם דורשים כל יכולת משחק או שליטה על הבעות פנים ויש להתפלא אם יום אחד יצליחו למצוא עצמם משתתפים בסרטים שאינם גרועים ביותר.

עוד דבר שהפריע נורא במהלך הצפייה בסרט היו האפקטים הקוליים והויזואליים שליוו את ההתחרשויות וכללו ריסוק, ניתוץ ושבירה בלתי פוסקים של סלעים, אבנים ופסלים – מה שמיצה את עצמו כבר לאחר 5 דקות, אך לא חדל עד סופו המיוחל ביותר של הסרט. מעבר לזאת, אין להרחיב על הזוועה הקולנועית הזאת יתרה מכך, שאחרת יהיה הדבר השקעת מחשבה בסרט המזעזע הזה יותר מאשר השקיעו בו יוצריו. לסיכום – סרט גרוע, אסור לצפייה, אלא אם ממש ראיתם כבר את כל הסרטים הקיימים בעולם, ויש לכם ממש פטיש לראות סרטים גרועים.

דירוג: ★☆☆☆☆

התנגשות הטיטאנים 2: זעם הטיטאנים
ארה"ב, 2012
הפצה: החל מה-29.03.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'ונתן ליבסמן
תסריט:
דן מנזו
דיויד ג'ונסון
משחק:
סאם וורת'ינגטון
ליאם ניסן
רייף פיינס
אדגר רמירז
טובי קבל
רוזמונד פייק
ביל נייהי
דני יוסטון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?