"אמיצה "- ביקורת #2

"אמיצה".

"אמיצה".

סרטי האנימציה של פיקסר מצליחים לבלוט בשלל הסרטים המצוירים הרבים המוקרנים מידי שנה בבתי הקולנוע. "אמיצה", הסרט ה-13 שלהם, אינו מהסרטים הטובים ביותר שלהם, אך הוא מבדר ומעניין, הוא יפה לעיניים והוא עולה על לא-מעט סרטים לא-מצוירים של ימינו.

דמויות נשיות ראשיות הן מיעוט בסרטים ודבר כמעט נדיר בסרטים מצוירים (עברו על הדמויות הראשיות ב"צעצוע של סיפור", "באג לייף", "מפלצות בע"מ", "מוצאים את נמו", "משפחת סופר-על", "מכוניות", "רטטוי", "וול-אי" ו"למעלה"). ב"אמיצה" לא רק שמדובר בנסיכה במרכז הסיפור אלא בעיקר בקשר שלה עם אמא שלה.

מרידה היא בתם הבכורה של המלך פרגוס והמלכה אלינור. שלושה בעלי בריתו של המלך מגיעים לארמון עם בניהם הבכורים כדי לשדכם לנסיכה מרידה, שלא מרוצה בכלל מהתכנית הלזו. היא לא מתכוונת לתת לתכנית הנישואין לעבור בשקט. קלי מקדונלד ("אימפריית הפשע", במבטאה הסקוטי המקורי) מעולה כקולה של הנסיכה מרידה שופעת השיער האדום, ואמה תומפסון מדויקת להפליא כמלכה. תיאור מערכת היחסים בין השתיים יפה, אמין, אנושי ונוגע ללב בצורה שברוב סרטים עם שחקנים בשר ודם לא מגיעים אליה. בסרט ישנה דובה שמצליחה להביע הרבה כל כך מבלי לדבר, וגם להצחיק, וזה לזכות הבימוי והאנימציה.

הסרט יפהפה, העיצוב – עם ההקפדה על כל פרט – משגע, וכיף להסתכל על ה"עולם" שבראו לסרט. על המוסיקה המוצלחת אחראי פטריק דויל הסקוטי, בעבודתו הראשונה על סרט אנימציה של פיקסר. מאידך, פס-הקול כולל שירים, ואין בהם שיר בולט במיוחד. עוד הברקה יש בסרט: למרידה שלישיית אחים צעירים, ואין ספק שנראה אותם בעתיד מככבים בסרטון קצר או אפילו בסדרה מצוירת משלהם (עם דמות חדשה מעולמם).

במהלך הסרט ישנם גם לא מעט קטעים עם נפילות, התנגשויות וחבטות שישעשעו בעיקר ילדים, לצד קטעים שעשויים להפחיד את הצעירים. בסוף כתוביות הסיום יש קטע קצר חביב למדי, ולפני הסרט מוקרן הסרט הקצר היפה "הירח" שהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. "הירח" ו"אמיצה" מוקרנים באנגלית בתלת מימד, ובדיבוב לעברית בהקרנות רגילות ובהקרנות בתלת מימד.

דירוג: ★★★½☆

אמיצה
ארה"ב, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-12.07.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
מארק אנדרוז
תסריט:
ברנדה צ'פמן
איירין מצ'י
משחק:
קלי מקדונלד
אמה תומפסון
קווין מק'קיד
רובי קולטריין
ג'ולי וולטרס

ג'וני 3d

בתור צופה אדוק של סרטי פיקסאר .
הסרט הזה אינו עומד בשום קטגוריה שיכולה להצדיק אותו לעמוד לצד מופתי אנימציה מסוג צעצוע של סיפור וwall e .
זהו הסרט השני ברציפות (להלן cars 2) שמשום מה מיועד לקהל יעד עד גיל 12 .
ולצערי נראה כי זריקת דיסני התחילה לחלחל בהם.

אין בו את הערך המוסף, הקריצה לקהל הבוגר , שפיקסאר בחכמתם תיבלו בכל סרט שלהם .

בדיחות שנגבנו מקומדיות מצבים מערוץ ניקולודיאון,
ו(ספוילר) גניבה מ"אחי הדוב" (גניבת עלילה מסרט שכשל זו בעיה חמורה של החלטות גרועות) שמביאה לטוויסט מזעזע שגורע ומביא אותנו להשתלשלות אירועים כה צפויה שאין ברצוננו לראות כלל.

סרט מביש

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?