מיני-ביקורת טלויזיה: ארץ נהדרת, עונה 6 (ערוץ 2)

אם מצפים לגרוע מכל, אי אפשר הרי להתאכזב. אחרי העונה החמישית והגרועה של "ארץ נהדרת", ציפיתי לרע מכל, וכאמור, מהתחתית אפשר רק לעלות. כך יוצא, שהעונה השישית והחדשה של "ארץ נהדרת" נפתחה דווקא לא רע. הבעיה עם שידור חי, היא שאם הקהל לא צוחק (וכל כך הרבה פעמים הוא לא צחק), השקט רועם ואין אפשרות להוסיף קולות צחקוק קלים. בעקבות כך, ניכר היה שאינני היחיד שלא נהנה במיוחד מפרק הפתיחה. כמה רגעי נחת, זה הכל.

על פי פרק הפתיחה אמש, גם בעונה החדשה כמו קודמתה, הדמויות המוצלחות באמת שייכות לאסי כהן ויובל סמו. טל פרידמן חזר לעשות את מינה צמח בלי שום בדיחה אמיתית. מזל שהוא נפל על מאור כהן וזה הצחיק לרגע; אורנה בנאי בתור ציפי לבני הפציעה רק לרגע סתמי ולשפרה מ"האח הגדול" שהגיחה פתאום היה יותר משקל במערכון. ואם כבר חושבים על זה, כל מערכון הבחירות נראה כמו קמפיין פוליטי אנטי ימני, שאמר בבירור: מחנה הימין בארץ פאשיסט – היזהרו להיגרר להצביע לו.

פרק הפתיחה גם לא מעודד ממש באשר לתוכניותיהם של התסריטאים לגבי מאור כהן. אם שתי הבלחות פיצפוניות של הופעה הן כל מה שאפשר למצוא לו, חבל בעצם להחזיק אותו, לא? אחרי ש"השתתף" בתוכנית בעונה שעברה (אם להופיע לשניה בפרק נרא להשתתף), וכל מה שקיבלנו בסוף מהצד המוסיקלי שלו הוא אלבום אוסף, עדיף שיעזוב את "ארץ נהדרת" ויתמקד במוסיקה.

—–

אהוד ברק יכול להוסיף לשילוט הדרכים שלו גם: "לא שחקן."

—–

במקביל לשידור הישיר של "ארץ נהדרת", ניסו להפגין נציגים של איגודי היוצרים מחוץ לאולפני הרצליה שם צולמה התוכנית. להפגנה הגיעו היוצרים עם לפידים ושלטים במטרה למחות על הקיצוצים בתקציבי ההפקה בישראל, אך נתקלו ביד קשה של המשטרה. הרעש וההמולה שקמו בחוץ, נאמר שהפריעו להופעתה של עלמה זק. אני לא הרגשתי.

דירוג: ★★½☆☆

ארץ נהדרת
עונה שישית: 2008-9
שחקנים:
איל קיציס
טל פרידמן
אסי כהן
עלמה זק
אורנה בנאי
יובל סמו
מאור כהן
אלי פיניש
מריאנו אידלמן

צילום: אלדד רפאלי

[…] מיני-ביקורת טלויזיה: ארץ נהדרת, עונה 6 (ערוץ 2) […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?