ביקורת טלויזיה: ארץ נהדרת, עונה 5 (ערוץ 2)

ארץ נהדרת

ארץ נהדרת היא המשקה הלאומי, האוכל הרשמי, החביבה של כולם. אבל זה כבר לא סוד שארץ נהדרת בעונה החמישית היא לא ארץ נהדרת בעונה הראשונה.

אז מה בעצם השתנה? למה ארץ נהדרת כבר לא כל כך נהדרת? (אני יודע, קיטשי נורא לומר את זה)
ארץ נהדרת כבר הפסיקה מזמן להמציא את עצמה מחדש. בעונה הקודמת, אסי כהן הציל את התוכניות עם המערכונים של שימי ופילוס, גבי אשכנזי, ואפילו פרק הבכורה המזהיר שעשה בתור אביגדור ליברמן, בו הציג לכולם את התנועה המרתיחה של "היי ליברמן"). כולם שכחו שכל הפרק היה נוראי, ותמיד ידעו כמה נהדר היה המערכון של שימי ופילוס. זה כל מה שמשנה.

העונה, אסי כהן הביא אחריו את החבר לסדרה "מסודרים", מאור כהן, והתקוות היו כנראה שהוא יביא עימו גאולה כמו אסי כהן. אלא שמאור כהן מקבל תפקידים קטנים יחסית, אם בכלל רואים אותו. התפקיד המרכזי הראשון שעשה היה של ג'ורג' בוש בפרק השני. האמת, עשה אותו לא רע, אבל זה בעצם היה בזכות האיפור והחיוך המוזר. בפרק השלישי הוא נראה רק בדקות האחרונות עם המערכון שרוחמה אברהם מגלה את ווהאם! ואדם. מ.כהן היה אדם, עם שיער (מה שכבר הרבה זמן אין לו).

יכול להיות שצריך עדין לתת למאור כהן ניסיון. בינתים, כבר כתבתי, הוא לא נתן עדין את הטון שלו. הוא לא התבטא מספיק. אבל הזמן דוחק. ארץ נהדרת תתרופף ברייטינג בקצב הזה, אלא אם תבוא ישועה.

גם במערכת "ארץ נהדרת" יודעים את מה שכתבתי כרגע, ועשו צעד בנושא: שימי ופילוס חזרו! רק אחרי שלושה פרקים, וירידה די משמעותית ברייטינג בפרק השני (לדעתי דווקא בגלל שלקח לאנשים להתרגל שהשידור הוא ביום א' ולא בשישי כמו פעם), המערכת כבר נכנסה ללחץ. אבל המערכון של שימי ופילוס לא היה נהדר בכלל, והם כמעט לא הצ'תעממו, ודווקא עשו הרבה בלאגן במגרש החניה-השכרת הרכב שלהם.

אבל "ארץ נהדרת" היא לא גרועה עדין. היו כמה נקודות אור פה ושם, בדיוק כמו בשתי העונות האחרונות. כנראה שנקודות האור הללו לא יהיו העוגנים של הספינה המופצצת הזו, אבל בהחלט החזיקו את הפרקים האחרונים. קודם כל ולפני הכל, הפארודיה על "הישרדות" של ערוץ 10 היתה אמנם נוראית, אבל הכילה בה את החיקוי של אלי פיניש ליובל המבולבל. הורס מצחוק. הקול המצחיק, הלבוש המגוחך, הסטיות המיניות בשטויות שהיו לו להגיד. כל אלו הפכו את הדמות לתוספת נהדרת בשני הפרקים הראשונים (שיובא מהעונה הקודמת). שנית, ישנו החיקוי המצחיק מאד של אסי כהן למגיש "היום שהיה" (גם מערוץ 10), גיא זהר. בפעם הראשונה לקח קצת זמן להתרגל לחיקוי המוזר, אבל בפרק האחרון, השלישי, החיקוי היה פשוט קורע. אבל הכותבים של ארץ נהדרת לא חסכו ביקורת מלחמתית נגד ערוץ 10 בעבור הפרסומת הסמויה. על הישרדות, במקום גיא זוארץ, הביאו את דודו ארז הפסימי (גם הוא מערוץ 10), שיעביר את הדיכאון הציני שלו על הסדרה; ועל גיא זהר לועגים שהוא מקצר כל כך שאיל קיציס נאלץ כל פעם לבקש ממנו לחזור על דבריו ולבאר אותם יותר בענין המבוקש.

נראה שבעונה החמישית, שם המשחק הוא בעיקר האיפור. מהבחינה הזו, אגב, הצלחה כבירה! צוות המאפרים/ות של ארץ נהדרת עושה בינתים עבודה מעולה בתוכנית, עם האיפור של מאור כהן כאמור, בתור ג'ורג' בוש; והאיפור על עלמה זק בתור שרת החינוך, יולי תמיר. איכות כזו של איפור על דמויות לא נראה מאז האיפור על מריאנו אידלמן בתפקיד דייגו ארמנדו מראדונה.

אין טעם להתחיל להספיד את ארץ נהדרת. כאמור, עדין לא ראינו מה מאור כהן מביא איתו. לאסי כהן היתה תקופת הסתגלות בעונה השלישית עם גיחות האורח שלו. יובל סמו בינתים היה נוראי (בדמותו המטופשת של יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אהוד אולמרט), אבל נראה שגם הוא לא אמר עדין את דברו. וכמובן, אולי נצליח להשיג מטל פרידמן איזו דמות חדשה. איכשהו, השטות'ניקיות שלו מצליחה ליצור דמויות מצחיקות מאד (לובה, הרומנים) או סאטיריות מאד (אמיתי הקרין).

[…] השלישי של טבלת הרייטינג השבועית, כשלפניה עומדות רק "ארץ נהדרת" (28.4%) ו"עובדה" […]

שלום.
צור איתי בבקשה קשר למייל
[email protected]
יש לי הצעה בשבילך

[…] מצפים לגרוע מכל, אי אפשר הרי להתאכזב. אחרי העונה החמישית והגרועה של "ארץ נהדרת", ציפיתי לרע מכל, וכאמור, מהתחתית אפשר רק […]

סלע אסתר

לדעתי הצורה שאתם עושים סתירה על המלחמה היא פשוט מבחילה אותי. אתם יותר גרועים מכל האובים שלנו גם יחד תתבישו לכם מאוד
לא פלא שאנו עם מבודד אם מתוכנו צצים אובים אני לא מבינה איך יש לכם תעוזה לדבר בצורה כלכך מכוערת ומגעילה בכך שאתם מציגים את ההנהגה כהנהגה פושעת
הייתי רוצה שתגורו אתם בשדרות ותרגישו משהם מרגישים כבר 8 שנים האם תסכימו לגדל כך את ילדיכם אך נוח לבקר מכאשר אתם מוגנים
יותר לא אצפה בתוכנית שלכם אתם מגעילים אותי

ליאור

אתמול בארץ נהדרת עם דודו ארז אז אני הייתי שם ליד האיש עם המנגל הייתי עם גופייה כחולה ומיכנס ורוד

ליאור

יו זה היה בפארק הלאומי יו היה מה זה כיף חברה של אימי היתקשרה אלינו להגיד שאני בטלוויזיה יו היה מדהים

ליאור

לדעתי התוכנית מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד…….. מצחיקה אבל צריך שיפורים כי מה זה לחקות תוכניות אני אישי לא הייתי עושה את זה כי זה ממש לא יפה לחקות תוכניות וווווווווווווו………. טוב אני לא יודעת מה להגיד לכם נו למה אף אחד לא כותב פה מה זה יו משעמם לי כי אין לי מה לעשות אף אחד לא מגיב לי טוב יאללה אני זזה ביוששששששששששששששששששששששש

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?