"הקריאה" – ביקורת #2

"הקריאה". האלי ברי.

"הקריאה". האלי ברי.

אוהבי סרטי המתח הטהור, יהנו מ"הקריאה", סרט המתאר בנשימה עצורה את ניסיונה של מוקדנית שירותי החירום האמריקאיים (911), לסייע לנערה במהלך חטיפתה. מאחר וכל דקה בסרט רוויית אימה ובהלה, אורכו (96 דק'), מרגיש בהחלט מדויק ומסייע לו להיות ארוז בקפידה. לצד זאת, מבחינה תסריטאית אין בו חידוש או תחכום והוא צפוי למדי. יתרונו הוא אך ורק במתח העשוי כהלכה ולכן לאוהבי הז'אנר צפויה הנאה אמיתית.

במאי הסרט הוא בראד אנדרסון, שעומד מאחורי סרטי מתח נוספים ("המכונאי", "טראנס סיביריאן"), ועסק רבות בבימוי פרקים מתוך סדרות טלוויזיה (כגון "דה קילינג", "אימפריית הפשע", "פרינג'"). היכולת של אנדרסון לספק מתח קצבי ומתמשך מחפה על תסריט בינוני, שחולשותיו צצות בסצנות הרוגע המעטות. עם זאת, אין בכך טעם לפגם. "הקריאה" מבקש להשתייך לז'אנר סרטי מתח פשוטים, בהם יש פושע, מרדף וסוף ידוע מראש. על אף הנוסחה המוכרת, הדרך מלאת האימה והמתח היא העיקר, ומבחינה זו, הסרט אינו מבריק אך מספק לחלוטין.

ג'ורדן (האלי ברי בתסרוקת שכונתית במיוחד), מוקדנית וותיקה בשירותי החירום (911), מקבלת שיחה מנערה המבקשת עזרה בעוד אדם מנסה לפרוץ לביתה. קבלת החלטות שגויה מצד ג'ורדן מביאה לתוצאות שליליות וכתוצאה היא מחליטה לעזוב את תפקידה ברצפת המוקד.

חצי שנה לאחר מכן, אביגייל ברסלין ("מיס סאנשיין הקטנה", "שומרת אחותי"), נחטפת מחניון ומוצאת את עצמה בתא מטען של מכונית נוסעת. בעזרת טלפון סלולרי היא יוצרת קשר עם מוקד החירום ובאופן מקרי, ג'ורדן מוצאת את עצמה מצדו השני של הקו. ג'ורדן המבועתת נחושה הפעם להצליח, במיוחד כאשר היא מתחילה לחשוד שקיים קשר בין מקרה החטיפה הנוכחי לזה בו נכשלה בעבר.

בעזרתה של ג'ורדן מסתבך מסעו של החוטף (מייקל אקלונד, שחקן שאינו מוכר במיוחד אך זוכה לאהדת המבקרים ומצליח במעט מילים להעביר תחושה של פסיכופט), וכמה קורבנות אקראיים מאוחר יותר, מגיעה ההתמודדות הסופית. בשלב זה, הסרט שהזכיר סרטים כגון "דרושה שותפה רווקה" או "קופיקאט", גולש לכיוון "שתיקת הכבשים" (מי אמר שנת ה- 90' ולא קיבל), אך שוב, אין טעם להתעכב על היתרונות והחולשות של המהלכים התסריטאים. על הכל מנצח קצב רצחני, תרתי משמע, וזה כל שרלוונטי במקרה הנוכחי.

"הקריאה". מוריס צ'סטנט.

"הקריאה". מוריס צ'סטנט.

סרט לדייטים שמחפשים סיבה להתחבק בעוז, חובבי זיעה קרה או לאלה שאינם נפתרים משיהוקים וזקוקים לבהלה טובה. גם לפטריוטים צפויה עדנה מאחר וכנראה מישהו שם בהוליווד מקבל צ'ק שמן ישירות מהממשל. קשה למצוא סיבה אחרת לכך שכל פעולת הצלה חייבת רגע של חסות מדגל הפסים והכוכבים.

3 כוכבים אחוזי אימה
דירוג: ★★★☆☆

הקריאה (ארה"ב, 2013)
בימוי: בראד אנדרסון | תסריט: ריצ'ארד ד'אובידיו, ג'ון בוקנקמפ, ניקול ד'אובידיו, ריצ'ארד ד'אובידיו | משחק: אביגיל ברסלין, האלי ברי, מוריס צ'סטנט | מוסיקה מקורית: ג'ון דבני | צילום: טום יטסקו
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-11.04.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?