"הקריאה" – ביקורת #1

"הקריאה". האלי ברי.

"הקריאה". האלי ברי.

"הקריאה" הוא מותחן טוב עם סממנים של סרט אימה, שלא יכנס לרשימת סיכום כלשהי, ולזכותו יאמר שהוא גם לא מתיימר להיות סרט מהפכני או מקורי במיוחד. הסרט הופץ בארצות הברית לפני כחודש, חודש מרץ אינו חודש שידוע בסרטים הטובים שמוקרנים בו, והצלחתו של "הקריאה" שעלה 13 מיליון דולר בלבד (בעוד תקציב סרט הוליוודי ממוצע עומד על למעלה מ-40 מיליון) הפתיעה רבים. הסרט עשוי טוב והוא מעניין וקצבי, אך אין בו משהו יוצא מגדר הרגיל.

האלי בארי מגלמת את ג'ורדן טרנר, מוקדנית שמקבלת שיחות חירום במשטרה. חברה לחיים הוא שוטר (מוריס צ'סטנט) שמצטרף לחיפושים אחר האדם שחטף את הנערה קייסי ולסון (אביגיל ברסלין, הילדה מ"מיס סאנשיין הקטנה") שמדברת עם ג'ורדן בטלפון מתוך תא המטען של המכונית של החוטף.

בשנים האחרונות עבד במאי הסרט, ברד אנדרסון, בעיקר בבימוי סדרות דרמה בטלוויזיה האמריקאית: "דה קילינג", "אימפריית הפשע", "פרינג'" והפיילוט של הגרסה האמריקאית ל"תמרות עשן", כך שיש לו ניסיון בתחום הפשע והמתח. אך בימים שבהם תקציבי הסדרות מגיע לשיאים חדשים (לא הרבה פחות מתקציב הסרט הזה), והסיפורים בהם על תעלומות וחקירות משטרה מגיעים לפעמים למורכבות גבוהה ותחכום, בסרט בן 90 דקות שבו צריך לבסס את הדמויות ולספר סיפור מקורי ושלם, קשה לחדש הרבה. יש בסרט גם חלקים אלימים, מבהילים ומלאי דם, שגם הם כבר אינם זרים לסדרות הטלוויזיה האמריקאיות.

האלי בארי טובה בתפקיד שרוב הזמן דורש ממנה לשבת ולדבר אל אוזנייה מול צג מחשב בעמדת המוקדנית ואביגיל ברסלין גם טובה בצד הפעיל יותר של השיחות. בין הקלישאות שמשובצות לאורכו יש את הקלישאה של השוטר/סוכן/מוקדנית אחרי אירוע טראומטי שחוזר לפעילות (אחרי שישה חודשים) והמקרה החדש מעלה זיכרונות מאותו אירוע. ובנקודה שתחשבו שבזאת הסרט נגמר אחרי עוד כמה קלישאות ומעט חוסר היגיון, יש עוד קטע אחד מיותר לחלוטין, כמו דרשו מהבמאי שיהיו מעל 90 דקות בסרט.

דירוג: ★★★☆☆

הקריאה (ארה"ב, 2013)
בימוי: בראד אנדרסון | תסריט: ריצ'ארד ד'אובידיוג'ון בוקנקמפניקול ד'אובידיוריצ'ארד ד'אובידיו | משחק: אביגיל ברסליןהאלי ברימוריס צ'סטנט | מוסיקה מקורית: ג'ון דבני | צילום: טום יטסקו
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-11.04.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?