"ברביקיו" – ביקורת

"ברביקיו". סופי דוץ, ליזין מייס, ואלרי קרוז.

"ברביקיו". סופי דוץ, ליזין מייס, ואלרי קרוז.

סרט הדרמה הקומי הבינוני "ברביקיו" הוא סרט צרפתי מאוד עם כל המרכיבים שאתם מצפים. הוא גם משעשע, השחקנים נהדרים, העלילה מתקדמת בקצב מספק וההומור -כמו ברוב הסרטים הצרפתיים- די ילדותי ולרוב צפוי מאוד. הסיפור פשוט ומוכר אך עשוי כמו שצריך. כתוצאה מכך, הסרט סובל מחוסר תחכום מעורר השתאות, כמו לא ניסו אפילו לעשות משהו מקורי או קולנועי יוצא דופן.

הברביקיו (מונח אמריקאי להפליא!) המדובר הוא בעצם חופשה שלמה בת שבועיים שאליה יוצאת קבוצת חברים שמתגוררים דרך קבע בפריז. הם נופשים בבית מבודד על צלע הר עם נוף מדהים ובריכת שחייה בחצר רחבת הידיים. היוצרים הצרפתים שבים ומנציחים את ההתעסקות שלהם בחופש, חברים, אוכל, יין וניאופים.

"ברביקיו". למבר וילסון, סופי דוץ.

"ברביקיו". למבר וילסון, סופי דוץ.

בתפקיד הראשי למבר וילסון ("מולייר על אופניים", "על אלוהים ואנשים"), הנראה מרשים בגיל 56, שחקן בדרמות ובקומדיות צרפתיות רבות שמגיעות לבתי קולנוע בארץ. ב"ברביקיו" הוא מגלם את אנטואן שבגיל 50, נשוי, אבא, בעל ממון ומוקף חברים, עובר משבר בעקבות אירוע לב. הוא ואשתו הרופאה עומדים בראש קבוצת החברים שכוללת גם זוג בקשיים כלכליים, זוג שהאישה מרגישה שהחברים לא מתייחסים אליה בכבוד הראוי לה, זוג גרוש והרווק שבחבורה. מלבד וילסון, בין הפנים המוכרים בצוות השחקנים יש את גיום דה טונקדק ("שם פרטי"), פרנק דובוסק ("דיסקו") וליונל אובלנסקי ("הקונצרט").

העלילה נעה במהירות ולא מתעכבים יותר מדי על דבר בין שלל הארוחות. זהו סרט קליל ובינוני שזכה להצלחה יחסית בצרפת- כרגע הוא מספר 8 בין הסרטים הצרפתיים המצליחים ביותר בצרפת השנה.

דירוג: ★★★☆☆

ברביקיו (צרפת, 2014)
בימוי: אריק לאבן | תסריט: הקטור קבאיילו רייס, אריק לאבן | משחק: למבר וילסון, פרנק דובוסק, פלורנס פורסטי, גיום דה טונקדק, לאונל אובלנסקי
הפצה: קולנוע חדש, החל מה-14.08.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

"בינוני" זה גבוה לכלום הזה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?