"זרים מושלמים" – ביקורת

"זרים מושלמים".

"זרים מושלמים".

"זרים מושלמים" הוא סרט נהדר. כל מה שסרט צריך להיות: חכם, מצחיק, מעניין, כתוב היטב ומבוצע בידי שחקנים מצוינים. הסרט זכה בפרס דיויד דונטלו (פרסי הקולנוע האיטלקי) לסרט הטוב ביותר, והוא היה הסרט השני הכי מצליח באיטליה ב-2016, אחרי קומדיה איטלקית אחרת ולפני "מוצאים את דורי", "קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים", "רוג אחת" ואחרים. אין סיבה שלא יהפוך להצלחה גדולה גם בארץ, בעיקר לקהל מבוגר וחובבי הסרטים הזרים.

הרעיון בבסיס הסרט פשוט והוא מבוצע לעילא: זוג נשוי עם ילדה בת 16 מזמין אליו הביתה שישה חברים לארוחת ערב ארוכה וצפייה בליקוי הירח המלא. במהלך הארוחה מציעה המארחת שכולם יניחו את הטלפונים שלהם על השולחן, וכל הודעה כתובה, הודעה מוקלטת ושיחת טלפון שנכנסת תהיינה גלויות בפני כל הנוכחים. איך אפשר להתנגד לזה? אם תגיד שאתה לא מוכן יחשבו שיש לך סיבה להתנגד. כל הודעה שנכנסת מוקראת בקול רם ושיחות הטלפון נעשות ברמקול. זה עסיסי, זה כואב, זה מצחיק וזה מסקרן. כולם מסתירים משהו, בעיקר בעל מאישה ואישה מבעלה אך גם בין חברים, חברי ילדות שחושבים שהם יודעים הכול זה על זה. האם אפשר לשמור סוד בין חברים?

"זרים מושלמים".

"זרים מושלמים".

בעוד חלק מהגילויים צפויים מראש (כמה כבר אפשר לחדש בעולם הסודות?) וחלקם לא כאלה חושפניים, התגובות והדיונים שהם גוררים הם החלק המוצלח של הסרט. ראשית, הגילויים הדרגתיים, מוכנסים בצורה יפה והגיונית. שנית, מצליחים לעסוק בהשלכות של מה שנחשף בצורה מצחיקה, חכמה, מקורית ומעניינת. יש מינון יפה של דרמה וקומדיה, עם הערות ביניים מוצלחות. רמת חוסר הנאמנות במדגם המייצג של הזוגות בסרט הוא מוגזם אבל זה סרט.

מלבד ההתחלה והסוף, כל העלילה מתרחשת בדירתם היפה להפליא (כמובן) של הזוג המארח. זה יכול היה לגרום לנו להרגיש שאנחנו צופים במחזה מצולם אך זה לא משעמם לעין, החבר'ה סביב השולחן קמים ויוצאים למרפסת לראות את הירח בין כל מנה (הם אוכלים המון!) וגם התקריבים הופכים את זה לקולנועי. המשחק של כולם, בלי יוצאים מן הכלל, הוא מדויק ולא מוגזם. במיוחד טובה אלבה רוהרוואצ'ר, המגלמת את אשתו של נהג המונית שבחבורה, כשלפעמים התגובות הן מבט או תנועת ראש, ללא מילים.

דירוג: ★★★½☆

זרים מושלמים (איטליה, 2016)
בימוי: פאולו ג'נובזה | תסריט: פיליפו בולוניה, פאלו קוסטלה, פאולו ג'נובזה, פאולה מאמיני, רולנדו רבלו | משחק: גג'יוזפה בטיסטון, אנה פוג'ליטה, מרקו ג'יליאני, אדוארדו לאו
הפצה: סרטי נחשון, החל מה-16.02.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

מלכה

סרט נחמד.לא יותר מזה.נושא שחוק-סודות ושקרים בין זוגות וחברים .קצת לא אמין..יותר מידיי דרמה….הסוף לפחות מקורי
….

[…] מושלמים", סרטו הקודם של פאולו ג'נובזה, היה מוצלח וזכה להצלחה גם בארץ. כמוהו, ב"המקום" יש משהו […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?