זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה בטקס יום העצמאות 2018

"כל החיים לפניה". ליא קניג.

ליא קניג מתוך "כל החיים לפניה". באדיבות יח"צ.

השחקן והקולנוען זאב רווח, והשחקנית ליא קניג, ידליקו יחד משואה בטקס יום העצמאות 2018, כך בישרה הערב (שבת) יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, שרת התרבות מירי רגב.

בהודעת משרד התרבות נכתב כי "זאב נחום רווח, מענקי הקומדיה, המסך והבמה בישראל, יליד רבאט שבמרוקו עלה עם משפחתו לירושלים, בה גדל והתחנך על ברכי המסורת היהודית וטעמי המקרא. רווח הוא מנשמת אפה של התרבות לעם בישראל, שחקן, מפיק, תסריטאי, קומיקאי ובמאי ישראלי, שיצירותיו בקולנוע ובתאטרון חקוקות בפנתאון החוצות של העם שלנו. רווח מלווה את מסכי ובמות חיינו בארץ הזאת למעלה משנות דור. בדרכו האמנותית הייחודית, ודרך משקפי 'החכם חנוכה', 'סאלח שבתי" ודמויות אלמותיות נוספות, ששיחק, מבטא זאב רווח את הווירטואוזיות האינסופית שלו לרקום ביד אמן את סיפורי חיינו, להצחיק ולרגש."

נגד רווח הוגשו שתי תלונות בשנת 2006 למשטרה (הראשונה פורסמה כאן והשניה כאן) בגין הטרדה מינית לכאורה של שתי שחקניות על ידו, אחת מהן נחשפה בתור קמילה טרגולוב. עוד הואשם רווח בפרסומי פייסבוק (כמו של השחקנית ריקי בליך) כי הטריד נשים נוספות, אך לא הוגשו עוד תלונות למשטרה נגדו. ארגוני נשים צפוים להגיב לנושא בחירתו להשיא משואה, ומענין שיו"ר הועדה שבחרה בו היא השרה מירי רגב.

על ליא קניג נכתב בהודעת משרד התרבות כי "כלת פרס ישראל, שחקנית התיאטרון הלאומי הבימה, המציין השנה 100 להיווסדו, היא בין אדריכליות עולם המשחק בישראל. קניג שייכת לדור הנפילים של התאטרון הלאומי שלנו, שהחל את דרכו החלוצית לפני מאה שנים במוסקבה. מפליאה ביכולותיה ובכשרונה יוצא הדופן לכבוש את הבמות ולהופיע בפני מאות אלפים בארץ ומעבר לים. ליא היא נצר של תרבות היידיש ולצד זאת סמל של ישראליות מתחדשת."

[…] כי לפני שנתיים נבחר רווח להשיא משואה בטקס יום העצמאות, ונתקל בהתנגדות דומה אך לבסוף הדליק את […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?