רחוב יקרא על שם זאב רווח ברמת גן: ההחלטה גוררת ביקורת

"".

זאב רווח בפרימיירה של "המילים הטובות". צילום: רפי דלויה. לצילום ולסרט אין קשר לפרסום.

ראש עירית רמת גן כרמל שאמה-הכהן הכריז בפייסבוק כי רחוב בעיר יקרא על שמו של השחקן והיוצר זאב רווח, לרגל יום הולדתו ה-80. נגד רווח הוגשו בעבר שתי תלונות על הטרדה מינית במשטרה, אך פרקליטות מחוז תל אביב נאלצה לסגור את תיק החקירה מחמת חוסר ראיות. רווח הואשם בעבר בהתנהלות בעייתית מבחינה מינית מול נשים עמיתות למקצוע, אך שום דבר לא הבשיל לכדי אישום פלילי או משפט, וכך הפרסום של ראש העיריה התמלא הן בהודעות ברכה והן בהודעות גינוי.

שאמה-הכהן כתב במקור בפייסבוק: "בקרוב תגיעו לרחוב 'זאב רווח' ברמת גן. מזל טוב לזאב רווח, תושב העיר ובוגר מחזור א' של בית הספר למשחק בית צבי שבעיר, זוכה 3 פרסי אופיר, ומאושיות שהיו הקולנוע והתיאטרון הישראלי, שחוגג 80 היום ונאחל לו בריאות טובה עד 120. מתנת גבורות מתושבי העיר, שכל כך אוהבים וגאים בו תהיה הנצחתו ממנה תתכבד ותהנה העיר לא פחות ממנו. בקרוב קרייני הווייז ידעו לומר: 'פנה ימינה לרחוב זאב רווח' או 'הגעת לתיאטרון זאב רווח'."

הפרסום גרר כאמור שלל הודעות גינוי. הגינוים נובעים משתי תלונות שהוגשו בשנת 2006 למשטרה (הראשונה פורסמה כאן והשניה כאן) בגין הטרדה מינית לכאורה של שתי שחקניות בידי רווח, אחת מהן נחשפה בתור קמילה טרגולוב. עוד הואשם רווח בפרסומי פייסבוק (כמו של השחקנית ריקי בליך) כי הטריד נשים נוספות, אך לא הוגשו עוד תלונות למשטרה נגדו. תגובות גינוי אחרות טענו לקשר פוליטי בהחלטה לקרוא לרחוב על שמו, מכיוון שרווח הוא חבר ליכוד ותיק, ואחיינו משה רווח משמש כמשנה לראש עירית רמת גן וכיו"ר סיעת הליכוד בעיר.

שאמה-הכהן הגיב להודעות הגינוי בפייסבוק: "כל התגובות המתלהמות, המאשימות (מבלי שמדינת ישראל החליטה להאשים), השופטות (מבלי ששופטי ישראל פסקו) והתולות בכיכר העיר כאילו היינו בתחריר רק ישיגו את ההפך הרחוב רק יהיה גדול ומרכזי יותר ובכל כל גישה קיצונית ועיוורת גורמת נזק גם למטרה נאצלת כמו מלחמה בהטרדות מיניות שפלות." גם התגובה הזו גררה ביקורת, ונענתה בתגובות כגון "ואו, פשוט סטירה בפנים לכל מי שעברה הטרדה מינית ולא האמינו לה. ככל שתתנגדו יותר, ככה יכאב יותר. נשמע כמו משפט נפוץ." ו"אז מי שמתלוננת בעצם מושתקת? אני מבינה למה אתה כל כך מתחבר לאדון רווח הצדיק."

נזכיר כי לפני שנתיים נבחר רווח להשיא משואה בטקס יום העצמאות, ונתקל בהתנגדות דומה אך לבסוף הדליק את המשואה.

ההכרזה בפייסבוק:

בקרוב 🔜 תגיעו לרחוב 'זאב רווח' ברמת גן.
✍️🏽
מזל טוב לזאב רווח, תושב העיר ובוגר מחזור א' של בית הספר למשחק בית צבי…

Posted by ‎כרמל שאמה הכהן‎ on Saturday, August 15, 2020

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?