"אושן 8" – ביקורת #1

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

"אושן 8" הוא סרט מהנה ומבדר עם רגעים מצחיקים, שמספק את הסחורה: מקבלים בדיוק את מה שמצפים, עם שחקניות טובות. גם הקטעים הצפויים עשויים בחן, והכול בקצב טוב ובתנופה.

בתחילת הסרט משתחררת דברה (סנדרה בולוק) מהכלא אחרי חמש שנים שבמהלכן תכננה את השוד שהיא מתחילה לארגן ברגע שהיא יוצאת לחופשי. היא צריכה שש נשים נוספות לביצוע שוד באירוע הגאלה השנתי שמארגן מגזין "ווג" במוזאון המטרופוליטן במנהטן. לשם כך היא מגייסת את חברתה לו (קייט בלנשט) וחמש הנוספות הן: עקרת בית שהן מכירות מהעבר (שרה פולסון), מומחית במחשבים -מה שכל אחד צריך בימינו- שחורה (ריהאנה), יהלומנית הודית (מינדי קלינג), מעצבת אופנה בריטית (הלנה בונהם קרטר) וכייסת-נוכלת רחוב ממוצא מזרח רחוק (אווקוופינה; זה שמה, Awkwafina). המטרה שלהן היא שחקנית מפורסמת (אן האת'ווי). בין לבין משתתפים גם ריצ'רד ארמיטג' ("קפטן אמריקה" וסרטי "ההוביט") וג'יימס קורדן, ושני שחקנים מטרילוגיית "אושן".

התבנית בסרטים האלה ברורה וידועה: מציגים בפנינו את הדמויות בחיי היום-יום עד שנאספים לחבורה, מספרים לנו את עיקרי הפשע שעומד להתבצע בעוד כך וכך זמן, מתכוננים ומתאמנים על השלבים השונים, יום ביצוע השוד, דברים לא הולכים בדיוק לפי המתוכנן, ותוצאות המעשה. הרוב מסתדר להן קצת יותר מדי טוב (בכל זאת, זה סרט) אבל דברים מסוימים משתבשים ומעניין לראות איך הן תתמודדנה.

בולוק נהדרת ומשום מה נהנית מאוד לנפנף בגרמנית שהיא יודעת; בלנשט מוכיחה שוב שהיא יכולה לעשות הכול: תקופתי או עכשווי, מלכותי או רוכבת על אופנוע; לפולסון תפקיד לא-קטן והיא מצליחה להראות רבגוניות: רצינית, מצחיקה, שולטת; בונהם קרטר משחקת את המעופפת-מבולבלת שהיא יודעת לעשות היטב; לקלינג תפקיד משני מאוד; בריהאנה יש קלילות וקוּליות נפלאות; ואווקוופינה, היחידה שלא הכרתי לפני כן, מבצעת היטב את משימתה.

בולוק מגלמת את דברה אושן, אחות של דני אושן, הדמות שגילם ג'ורג' קלוני בשלושת הסרטים של סטיבן סודרברג בעשור הקודם (אהבתי את "אושן 11" ופחות אהבתי את שני הבאים), שהראשון שבהם היה מבוסס על הסרט הנהדר מ-1960 בכיכובם של פרנק סינטרה ודין מרטין. חבורות הגברים (עם ג'וליה רוברטס) שדדה בתי קזינו, ואני מבין את הרצון לא להעתיק את המטרה בסרט החדש אבל רק בגלל שזה סרט על חבורת נשים הלכו לדבר הכי נשי שחשבו עליו: שוד תכשיטי יהלומים ועוד במהלך אירוע אופנה, וזה קצת חבל; לפחות היו שומרים את זה לסרטי ההמשך הבלתי נמנעים (משער שיהיו שני המשכים, שהאחרון שבהם ייקרא "אושן 10" וכך לא יתנגש עם המספרים של שלושת הסרטים הראשונים). אני מקווה שבסרט ההמשך הצפוי יהיה יותר מקייט בלנשט הכישרונית.

"אושן 8".

"אושן 8".

הסרט מתוזמר ומתוזמן היטב עם טיפונת התחכמות יתר והקטעים האחרונים היו יכולים להיות יותר מוצלחים-מעניינים אך מדובר בבידור טוב.

דירוג: ★★★★☆

אושן 8 (ארה"ב, 2018)
בימוי: גארי רוס | תסריט: אוליביה מיץ', גארי רוס | משחק: סנדרה בולוק,קייט בלנשט, אן האת'ווי, דקוטה פאנינג, שרה פולסון, הלנה בונהם קרטר, אווקוופינה | מוסיקה מקורית: ניקולס בריטל
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-21.06.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

[…] "אושן 8", מבדר, קליל, מהנה, ורגע מנצח: כשסנדרה בולוק וקייט בלנשט משגיחות דרך החלון על פגישה במסעדה של הלנה בונהם קרטר. הביקורת שלי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?