סרטי הקולנוע של וודי אלן: 3- "כל מה שרצית לדעת על מין ולא העזת לשאול" (1972)

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". וודי אלן.

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". וודי אלן

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)" היא קומדיה, וסרטו היחיד של וודי אלן שמבוסס על ספר, במקרה הזה ספר העיון מ-1969 שהיה רב מכר בינלאומי ותורגם גם לעברית. מכיוון שזה ספר הסברים ואין בו עלילה השתמש אלן רק בשם הספר ובשבע שאלות מתוכו שהן הבסיס לשבעת הקטעים שמרכיבים את 88 דקות הסרט.

אחרי שם הסרט (באותיות שחורות גדולות על רקע לבן) מובאת כל שאלה בתורה באותיות בכתב לבן על רקע שחור בגופן הקבוע שלו בעתיד. שיר הפתיחה הוא Let’s Misbehave של קול פורטר.

אלן משחק בארבעה חלקים (בראשון, בשלישי, בשישי ובשביעי) מתוך השבעה, כל אחד בסגנון אחר:

(1) האם אפרודיזאקים באמת עובדים?
כמו מערכון, כולל זה שלא מנסים להסתיר שמדובר בתפאורות. ליצן החצר (אלן; כלומר: סטנדאפיסט) מקבל שיקוי שיגרום למלכה (לין רדגרייב) להימשך אליו.
אלן מדבר ישירות למצלמה וזורק קצת פרודיה על ויליאם שייקספיר.

(2) מהו מעשה סדום?
כמו סרט קצר נהדר. לרופא המשפחה דאג רוס (ג'ין ויילדר; כן, זה היה שם הדמות של ג'ורג' קלוני בסדרה "אי-אר") מגיע מטופל שמאוהב בכבשה דייזי שחדלה לאהוב אותו. הוא מבקש מהרופא לדבר עם הכבשה. ויילדר מעולה.

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". ג'ין וויילדר.

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". ג'ין וויילדר

(3) מדוע יש נשים שמתקשות להגיע לאורגזמה?
באיטלקית כדי להשלים את הסגנון של פליני שניכר בצילום, עיצוב והעמדת השחקנים. אלן כפבריציו הנוצרי, לואיז לסר (אשתו לשעבר במציאות) כג'ינה. כיאה לתפקיד הוא מרכיב משקפיים עם מסגרת מוזהבת או משקפי שמש כהים. קטע מושקע בלי פואנטה.

(4) האם טרנוויסטיטים הם הומוסקסואלים?
הורים הולכים לפגוש את הורי בן הזוג של בתם. הבעל המשופם אוהב ללבוש בגדי נשים ולא יכול שלא להתאפק ולעשות זאת בבית המחותנים שלו.

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". וודי אלן.

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". וודי אלן

(5) מה הם סוטי מין?
רב מופיע ב-?What’s My Perversion [מה הסטייה שלי?] כפרודיה לשעשועון ?What’s My Line (ראו "קח את הכסף וברח"). הקטע בשחור-לבן כמו השעשועון, ששודר החל מ-1951 ועד 1967 ואלן השתתף בו תשע פעמים, עם תפאורה דומה וצוות של שני גברים ושתי נשים, כולל רוברט קיו. לואיס שהיה בצוות השעשועון לזמן מה. בפאנל גם ריג'ס פילבן (לימים מנחה תכנית בוקר מצליחה והמנחה הראשון בארה"ב של "מי רוצה להיות מיליונר?") בתפקיד עצמו.

(6) האם הממצאים של רופאים ומרפאות שעורכים מחקרים וניסויים בנושא מיניות הם מדויקים?
הסופר ויקטור (אלן, כשמו של ד"ר פרנקנשטיין) מגיע לביתו של מדען מטורף עם משרת גיבן (בשם איגור, כמובן).

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". ברט ריינולדס, טוני רנדל.

"כל מה שרצית לדעת על מין (ולא העזת לשאול)". ברט ריינולדס, טוני רנדל

(7) מה בדיוק קורה במהלך השפיכה?
טוני רנדל וברט ריינולדס בצוות שעובד בחדר הבקרה של המוח של גבר בדייט עם בחורה במסעדה. אלן כתא זרע בקטע שכתוב ומעוצב בצורה הנהדרת (כולל הקיבה). מוזכרים פה גם נורמן מיילר וגוסטב פלובר.

השיר בכתוביות הפתיחה ובכתוביות הסיום.

[…] על סרטי וודי אלן: הקדמה וקח את הכסף וברח, בננות, כל מה שרצית לדעת על מין ולא העזת לשאול, ישנוני, אהבה ומלחמה, אנני הול, רגשות, מנהטן, אבק […]

[…] על סרטי וודי אלן: הקדמה וקח את הכסף וברח, בננות, כל מה שרצית לדעת על מין ולא העזת לשאול, ישנוני, אהבה ומלחמה, אנני הול, רגשות, מנהטן, אבק […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?