"כוח הטיטאנים: חיים בסרט" – ביקורת

"כוח הטיטאנים! חיים בסרט".

"כוח הטיטאנים! חיים בסרט".

על אף השם העברי הכל כך גרוע שלו, הסרט המצויר "כוח הטיטאנים! חיים בסרט" הינו קומדיה נהדרת לילדים ולמבוגרים שאוהבים גיבורי על.

הסרט מבוסס על דמויות הטיטאנים הצעירים כפי שהן מופיעות בסדרת הטלוויזיה GO Teen Titans. דמויות הסדרה הן גרסאות קומיות לטיטאנים הצעירים מסדרת הקומיקס.

הסרט מספר על קבוצת הטיטאנים שאותה מנהיג רובין (העוזר האהוב של באטמן), ובה חברים גם רייבן, ביסט בוי, סייבורג וסטאר-פייר. רובין לא מוכן לקבל את העובדה שעל כל גיבורי העל נעשים סרטים ורק על החבורה שלו אף אחד לא מעונין לעשות סרט. הסיבה, כך נטען, היא שהם לא גיבורי על אמיתיים. הוא מבין שכדי להיות גיבור על אמיתי הוא צריך אויב מושבע. כשהוא מוצא אחד כזה הכל מתחיל להשתנות לטובה. או כך לפחות הוא חושב, אבל האם זה באמת מה שקורה?

הסרט עמוס בבדיחות ילדותיות ובהומור נמוך שגורם לילדים הקטנים והגדולים להתפקע מצחוק, אבל הוא גם פונה אל הקהל הבוגר יותר (שגם הוא, יש לציין, אהב מאוד את ההומור הנמוך, גם אם גילה יותר איפוק בתגובה אליו), זה שמכיר את סרטי גיבורי העל של השנים האחרונות. הסרט מכניס בדיחות רבות שמתכתבות עם העולם של DC- החברה שאחראית על סרטי סופרמן, באטמן, וונדר וומן וליגת הצדק, וחלק מהדמויות אפילו באות להתארח. באופן מפתיע, או שלא, הוא גם מאזכר הרבה פעמים את הגיבורים של החברה המתחרה, מארוול. יש אפילו הופעת אורח משעשעת שכל חובב סרטי מארוול ישמח לגלות.

אבל יש בעיה עם הסרט, הוא לא מצליח להתעלות מעבר לשטיק של הומור פרוע וילדותי, והבעיה עם הומור פרוע וילדותי היא שכל כך הרבה שנים של סרטים ותכניות טלוויזיה בסגנון שחקו את הפרעות שבו. גם כשהסרט מצחיק, והוא מצחיק מאוד, אין בו שום דבר חדש או מסעיר שלא ראיתם לפני כן. ומכיוון שהעלילה היא סתם תירוץ לבדיחות, אז בסופו של דבר הוא נשאר סרט מעט ריקני. האם כל סרט צריך להשאיר משקעים? ברור שלא, אבל פה זה הרגיש חלול במיוחד. כמו פרק טלוויזיה ארוך של הסדרה.

"כוח הטיטאנים! חיים בסרט".

"כוח הטיטאנים! חיים בסרט".

מעניין לראות שסצינת השיא של הנבל בסרט הזה וסצינת השיא של הנבל ב"משפחת סופר-על 2" מזכירות מאוד אחת את השנייה. בשני המקרים מדובר במזימה אנכרוניסטית, אבל בעוד שב"משפחת סופר-על 2" זה עוד כשל אחד מני רבים באופן שהסרט בונה את החלק המטפל בגיבורי העל, ב"כוח הטיטאנים" מדובר במזימה מגוכחת שמתאימה לרוח הסרט. אם הסרטים לא היו יוצאים באותו זמן הייתי יכול לחשוב בקלות ש"כוח הטיטאנים" מלגלג על "משפחת סופר-על 2".

בסופו של דבר מדובר בקומדיה מוצלחת מאוד ואחת האפשרויות היותר אינטלגנטיות וראויות לבילוי עם הילדים בקולנוע בקיץ הזה. ומכיוון שהצחוק טוב לבריאות, זו נראית לי בחירה נכונה לבריחה מהחום הגדול.

דירוג: ★★★½☆

כוח הטיטאנים! חיים בסרט (ארה"ב, 2018)
בימוי: אהרון הורוות', פיטר רידה מיקאיל | תסריט: אהרון הורוות', מייקל ג'לניק | משחק: וויל ארנט, קארי פייטון, סקוט מנוויל, קריסטן בל | מוסיקה מקורית:ג'ייסון נסמית'
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-02.08.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?