"החיים האלה" – ביקורת #2

"החיים האלה". אוסקר אייזק, אוליביה ווילד.

"החיים האלה". אוסקר אייזק, אוליביה ווילד.

הסרט "החיים האלה" מתחיל חלש ומשם ממשיך לחלש מאוד, גרוע ואיום ונורא. סרט כל כך מניפולטיבי ומרגיז לא ראיתי הרבה זמן.

המלודרמה עמוסת הסבל הזו עוקבת אחר סיפורם של מספר זוגות ומספרת על הקשר הגורלי שנוצר בינהם. הסיפורים מתחילים באושר ונגמרים באומללות או גרוע מכך, כשהכל נעשה בעדינות ורגישות של פיל. מכיון שהסרט הזה כל כך משעמם, לפחות אשאיר לכם לגלות מהו סיפורו של כל זוג ולא ארחיב.

את הסרט כתב וביים דן פוגלמן. פוגלמן הוא יוצר מתסכל מאוד. הוא התחיל את דרכו בעולם האנימציה, שם כתב את התסריטים של "מכוניות" החלש, "בולט" המוצלח ו"פלונטר" – הסרט שבעיני הוא יצירת המופת של דיסני בעשורים האחרונים. מחוץ לעולם האנימציה כתב מצד אחד את התסריט של "טיפש, מטורף, מאוהב" הנפלא, ומצד שני את "אמא מלווה". גם בטלוויזיה יצר מצד אחד את "גלאוונט" המעניינת ומצד שני את "החיים עצמם" המתסכלת. בקיצור – אין לדעת איך יראה סרט שלו.

הרעיון הבסיסי של סרטו החדש – תכניות שאנשים עושים, הגורל ואיך הוא קושר חיי אנשים שונים ממקומות שונים – יכול היה להיות מעניין אם הסרט לא היה עסוק כל הזמן בנסיון להראות כמה הוא חכם. יש הבדל גדול בין חכם למתחכם, וההתחכמות של התסריט רק מדגישה את המלאכותיות שלו. למרות שפע הטרגדיות והדמעות, הוא לא מכיל רגע אחד של רגש אמיתי.

השחקנים הנפלאים הם הסיבה היחידה שהסרט הזה מקבל יותר מחצי כוכב (שגם הוא מגיע לו רק על כך שכתב את שמו נכון). את אוסקר אייזיק אני מוכן לראות בכל רגע נתון. הוא תמיד נהדר. אוליביה ויילד מקסימה וכובשת כרגיל. גם אנטוניו בנדרס בסדר גמור. אנט בנינג משתתפת בתפקיד קטן כפסיכולוגית של אייזיק, ועדיין תמיד נחמד לראות אותה. תפקידו של מנדי פטנקין קטן אף יותר, אבל פניו המחייכות של איניגו מונטויה תמיד מתקבלות בברכה. מה עשה צוות שחקנים נפלא כזה שהגיע לו להשתתף בסרט הזה? כנראה שהם צריכים לבדוק שוב את הבחירות של הסוכן שלהם.

"החיים האלה". מנדי פטינקין, אוליביה קוק.

"החיים האלה". מנדי פטינקין, אוליביה קוק.

הדבר הכי מעניין בקשר לסרט הזה הוא תרגום שמו. סדרת הטלוויזיה המצליחה של פוגלמן נקראת באנגלית This is us (אלו אנחנו). בעברית תרגמו את שם הסדרה ל"החיים עצמם". שמו המקורי של סרטו החדש הוא Life itself (החיים עצמם). מכיון שכך תרגמו את שם הסדרה, לא נותר אלא לחפש שם אחר.

באמת שכל מילה נוספת שאכתוב על הסרט הזה תהיה מיותרת. אם יש לכם הרבה זמן פנוי, כסף לזרוק וחיבה לשעמום, מלודרמה וסבל – הסרט הזה בשבילכם. כל היתר יכולים להסתפק בחיים עצמם.

דירוג: ★½☆☆☆

החיים האלה (ארה"ב, 2018)
בימוי: דן פוגלמן | תסריט: דן פוגלמן | משחק: אוליביה ווילד, אוסקר אייזק, מנדי פטינקין, אוליביה קוק | מוסיקה מקורית: פדריקו ג'וסיד | צילום: ברט פוולק
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-08.11.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

גדעון לב

צודק.
חזרתי מזה הרגע וחוץ מהפתיחה עם הופעת האורח (ספוילר: סמואל ל. ג׳קסון), המשחק וכמה שורות שאהבתי-זה סרט נורא ואיום.

עדיין אני מעדיף לראות אותו שוב על פני ״קמט בזמן״, ״50 גוונים של שחרור״ ו״שישי הפוך״ (2018) [וכן, הסרט הזה קיים – והוא נוראי!!!!]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?