"האחים סיסטרז" – ביקורת

"האחים סיסטרז". ג'ון סי. ריילי, חואקין פיניקס.

"האחים סיסטרז". ג'ון סי. ריילי, חואקין פיניקס.

"האחים סיסטרז" (הייתי מעדיף את הכתיב "סיסטרס") הוא מערבון אטי, מעניין, שמרגיש ארוך יותר ממה שהוא. הבמאי צרפתי, התסריט מבוסס על ספר קנדי, העלילה מתרחשת בארצות הברית, הסרט צולם באירופה ומככבים בו ארבעה שחקנים אמריקאים, עם מוזיקה מעניינת של אלכסנדר דספלה, המלחין הצרפתי שעובד על לפחות שלושה סרטים הוליוודיים בשנה.

באמצע המאה ה-19 האחים איליי וצ'רלי סיסטרס (ג'ון סי. ריילי וחואקין פינקס) עושים את דרכם בין הרים ועיירות קטנות בדרכם אחר ג'ון מוריס (ג'ייק ג'ילנהול) שאמור לתפוס בשבילם את הרמן קרמיט וורם (ריז אחמד, "בנות", "ליל האירוע"). מסקרן לדעת מה יקרה, מי יבגוד במי, מי יאבד את הסבלנות ויִרה ראשון, השינויים בתוך חבורת הגברים האלה שצריכה להתמודד זה עם זה ועם הטבע והתנאים הקשים.

זה לא סימן להצלחה כשסרט מרוויח בצרפת יותר מאשר בארה"ב. "האחים סיסטרז" הרוויח 3 מיליון דולר בלבד בארה"ב וכפול מזה בצרפת, ארץ מולדתו של הבמאי. זהו סרטו הראשון באנגלית של ז'אק אודיאר. סרטיו הטובים ביותר הם "חלודה ועצם" ו"נביא" שהיתה בהם עוצמה ותשוקה שחסרים פה. רק בקטע האחרון ממש רואים את היצירתיות והמקוריות של אודיאר. הוליווד תמיד ניסתה לקלוט במאים מצליחים מארצות אחרות, במקרה הזה לא נראה שזה הצליח. מעניין באיזו שפה יהיה סרטו הבא.

אם פגשתם פעם אחים (או אחיות) אתם יודעים שגם אם הם נראים שונים פיזית וגם אם הם שונים באופיים יש משהו זהה בחיתוך הדיבור, בתנועות הגוף, יש להם איזשהו מאפיין משותף. אמנם בהרבה סרטים יש אחים/אחיות בלי מאפיינים בולטים שכאלה, פה זה מפריע, בעיקר כי מדובר בצמד אחים שגדלו יחד ללא ילדים נוספים במשפחה, עברו הרבה יחד ו"עובדים" יחד. הסרט נקרא בשם שלהם. כמו הרבה סרטים, הוא מוקרן בבתי הקולנוע בעיקר בזכות שם הבמאי (הרקורד המוצלח שלו) ועוד יותר מכך: בזכות ארבעת השחקנים המפורסמים שמשחקים בו, "שחקני אופי" בפי אנשים מסוימים, הדרך לומר שאינם כוכבים. דווקא משחקו של ג'ילנהול, שהוא כמעט כוכב קולנוע ושחקן שאני אוהב, הוא החוליה החלשה ברביעייה ומרגיש כמו טעות בליהוק.

"האחים סיסטרז". ג'ייק ג'ילנהול, ריז אחמד.

"האחים סיסטרז". ג'ייק ג'ילנהול, ריז אחמד.

פינקס, שהופך כל דמות שלו למוזרה, משונה, כמעט קשה לצפייה פה. בסרטים של פול תומאס אנדרסון ("המאסטר", "מידות רעות") זה התאים, פה דמותו המעורערת פשוט מרגיזה לפעמים.
גם בקומדיות הגרועות שלו עם ויל פארל מצליח ג'ון סי. ריילי לשמור על משחקו במידה הנכונה. הוא השחקן היחיד ששיחק בשנה אחת בשלושה סרטים שהיו מועמדים לאוסקר לסרט הטוב ביותר (בשנים שבהן היו חמישה סרטים מועמדים בלבד). זה קרה ב-2002 עם הזוכה "שיקגו" שעליו היה מועמד כשחקן משנה, "כנופיות ניו יורק" ו"השעות" (שני הסרטים הנוספים באותה שנה היו "הפסנתרן" ו"שר הטבעות: שני הצריחים"). וגם השנה הזאת שלו מלאה מהרגיל עם עוד שלושה סרטים, ובכולם הוא בתפקיד ראשי עם עוד מישהו. אחרי "ראלף שובר את האינטרנט" המצויר (עם שרה סילברמן) נוכל לראות אותו כחצי משני צמדים מפורסמים: כשמן ב"השמן והרזה" (עם סטיב קוגן) וכווסטון ב"הולמס וווטסון" (עם ויל פארל).

דירוג: ★★★☆☆

האחים סיסטרז (צרפת, ספרד, רומניה, ארה"ב, 2018)
בימוי: ז'אק אודיאר | תסריט: ז'אק אודיאר, תומאס בידגין, פטריק דה'וויט | משחק: חואקין פיניקס, ג'ון סי. ריילי, ג'ייק ג'ילנהול, ריז אחמד| מוסיקה מקורית: אלכסנדר דספלה | צילום: בנואה דבי
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-06.12.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?