הוכרזו הסרטים הישראלים בפסטיבל דוקאביב 2019: סרטים על שייקה אופיר, אברך מהחיזבאללה ועוד

"שייקה: החיים הנסתרים של שייקה אופיר". שייקה אופיר.

"שייקה: החיים הנסתרים של שייקה אופיר". שייקה אופיר.

הוכרזו הסרטים הישראלים שישתתפו בפסטיבל דוקאביב 2019 (ה-21 במספר) בתל אביב, ובינהם "שייקה: החיים הנסתרים של שייקה אופיר" של ארי דוידוביץ', "החבר דב" של ברק הימן ("מי יאהב אותי עכשיו?"), "תא הצפיה" של רענן אלכסנדרוביץ' ("שלטון החוק"), "אין אריות בתל אביב" של דוקי דרור, "21 יום ולילה" של זהר וגנר ("ימי הזהר"), "האברך מהחיזבאללה" של איתמר חן ועוד. סרט הפתיחה יהיה "תמונת חייו" של יונתן ניר ודני מנקין.

הפרס הראשי בפסטיבל הינו בגובה 150 אלף ש"ח עבור שיווק וקידום הסרט לקראת ההתמודדות על האוסקר, ואחריו הפרס לסרט התיעודי הישראלי הטוב ביותר הינו בגובה 70 אלף ש"ח.

פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בין ה-23 במאי ועד ה-1 ביוני. הקרנות הסרטים תתקיימנה בסינמטק תל אביב, וגם בנמל תל אביב, גן הפסגה ביפו, כיכר התרבות, התדר בבית רומנו, כיכר ביאליק, מוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב, חוף הילטון ועוד.

רשימת הסרטים הישראלים בפסטיבל דוקאביב 2019:

תחרות רשמית
"אין אריות בתל אביב", דוקי דרור – ב-1935 הגיע לתל אביב רבה של קופנהגן כדי להקים גן חיות. זהו סרט על רגע מכונן בהתפתחותה של העיר, דרך סיפורו של ד"ר דוליטל הארצישראלי שהגשים את חלומו, ולאחר מכן הודח מהמקום שהקים במו ידיו.
"21 יום ולילה", זהר וגנר – גופה של פעוט נמצאה במעמקי באר מים בפזורה הבדואית. אמו נעצרה ביום האירוע והואשמה ברצח. במהלך 21 ימי מעצרה ינצלו השוטרים את כל חולשותיה כדי לגרום לה להודות בפשע.
"האברך מהחיזבאללה", איתמר חן – סיפורו של איברהים יאסין – לבנוני מוסלמי שהיה איש חיזבאללה, והיום הוא יהודי חרדי בשם אברהם סיני.
"האחות של מוסוליני", ג'ונה סולימאן – היאם (85), עקרת בית למופת ואם מסורה, לא משלימה עם מותה האטי וחסר המשמעות ויוצאת למסע חלומי בחזרה לעבר, תוך כדי פלירטוט הולך ומתעצם עם המוות, מה שמוביל אותה לחפש אחר אור בעולם שהיא כה מתעבת.
"החבר דב", ברק הימן – במשך שנים תיעד הבמאי ברק הימן את עבודתו של הפרלמנטר המצטיין דב חנין במאבקיו השונים ברחבי הארץ. "החבר דב" הוא דיוקן פוליטי מרגש ומעורר תקווה אך עמוס בכאב וצער, של פוליטיקאי מזן נדיר במיוחד.
"החוף הנפרד", קרין קיינר – במפרץ קטן בחוף ימה של תל אביב, כשביניהם חוצצת גדר עץ, מתקיים חוף ההומואים לצד החוף הנפרד – החוף היחידי בעולם אשר מפריד בין גברים לנשים, ואליו "בורחות" נשים חרדיות. המקום היחיד בו הן מוצאות עצמאות ומפלט מכבליהן.
"היה היה ילד", אורי לוי – מבט נדיר ואינטימי על חייה של משפחה המנסה לנווט את מערכות היחסים וחיי היום יום, דרך החוויה המיוחדת של גידול ילד בעל צרכים מיוחדים.
"הסוד שכולם יודעים", אילן מזרחי – תיעוד של 15 שנים המלווה את חייו הסוערים של נסיך הימין הקיצוני, אשר מגלה באחד ממעצריו הרבים את סוד חייו. בתסכולו הרב הוא יוצא למסע בעקבות השמועה שרודפת אותו ואת משפחתו מהיום שנולד.
"זונה כמוני", שרון יעיש ויעל שחר – לפני עשרים שנה נחטפה צ'ילה בהונגריה על ידי ארגון סוחרי נשים ישראלי והוכרחה לעבוד בזנות. עכשיו היא יוצאת לחפש אחר החוטפים שלה. האם תצליח לצאת מהגיהנום לאחר שחזרה אליו?
"לאה צמל, עורכת דין", רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש – לאה צמל מגינה על פלסטינים המתנגדים לכיבוש. כעורכת דין ישראלית המייצגת אסירים פוליטיים זה חמישה עשורים במאבקה הבלתי נלאה למען צדק, היא לעולם לא עומדת מנגד ותמיד עומדת על שלה.
"לתפוס את יהושע", שי פוגלמן – מרדף חוצה יבשות, הנפרש על פני חמש שנים, בעקבותיו של יהושע אליצור, מתנחל מאיתמר שהורשע בהריגת פלסטיני, אך נעלם לפני שנגזר עונשו. במסעו חושף הבמאי שי פוגלמן את נתיב הבריחה ואת דמותו המסתורית של הפושע הנמלט.
"פגות תוקף", שוש שלם והילה מדליה – פגות תוקף הוא המונח שנטבע ע"י הממשלה הסינית לנשים משכילות בשנות ה-20 לחייהן, שטרם התחתנו. הסרט מביא את סיפורן של שלוש נשים מרשימות שיוצאות לחפש חתן, רגע לפני שהן תתויגנה כנשים שפג תוקפן.
"שייקה: החיים הנסתרים של שייקה אופיר", ארי דוידוביץ' – הסיפור שטרם סופר על אחד מגדולי השחקנים הישראלים בכל הזמנים – שייקה אופיר. ביוגרפיה קולנועית של האיש בעל אלף הפרצופים, שכל כך רצה להצחיק ולהיות נאהב, ואף הצליח לשמור על מקומו בפסגה במשך לפחות שני עשורים, אבל שילם מחיר אישי ומשפחתי כבד.
"תא הצפייה", רענן אלכסנדרוביץ' – מפגש בין יוצר וצופה, המתבוננים יחדיו באופן בו דימויים תיעודיים מקבלים משמעות. בחלל כמו-מעבדתי צופה צעירה אמריקאית יהודייה בסרטוני וידאו תיעודיים שצולמו בחברון ויוצרת בכך עדות נדירה לפסיכולוגיה של הצפייה בעת הנוכחית.
"תמונת חייו" יונתן ניר, דני מנקין – בגיל 65, בשלהי קריירה מפוארת, יוצא צלם הטבע עמוס נחום למסע אל עבר התמונה היחידה שחסרה לו. במישורים הארקטיים האינסופיים של צפון קנדה, עמוס מתכנן להיפגש – פנים אל פנים וללא אמצעי הגנה – עם דוב הקוטב ועם סיפור חייו.

תחרות עומק שדה
"אישה", ישראלה שאער מעודד – סרט מחווה ארכיוני לקולנוע הנשים בישראל, המורכב מיותר מ-250 סרטים שבוימו על ידי במאיות בישראל מסוף שנות ה-60 ועד היום. יצירה קולנועית ומוזיקלית סוחפת המעלה על נס נשיות פראית ומדממת תוך בריאתה של אישה דמיונית במסע חייה, משנות חייה הצעירות ועד התבגרותה והפיכתה לאם.
"תהודה", איתי מרום – הסרט עוסק בקול האנושי דרך שיעורים פרטיים של שלושה מורים לשירה והיחסים שלהם עם תלמידיהם. הוא מתבונן במנגנון הפיזי של הקול, באופן בו הוא פועל בקשר הבין-אישי ובדרך בה הוא חושף את עולמן הרגשי של הדמויות.

תחרות סרטי הסטודנטים
"אותו האיש", אהרן (אהרל'ה) טרייטל, מנשר
"הצל של הצמות", רותם דימנד, סם שפיגל
"ונתנה תוקף", קרן גני, בצלאל
"חיה טמאה", עומר סחייק, בצלאל
"כסאות רפאים", מיה קלר, אוניברסיטת תל אביב
"עולם קטן", אלינה מיטלמן, ויצו חיפה
"פרוזדור", נטע שקד, סם שפיגל
"שירה תמה", שיר חורי אבו, מכללת ספיר

פנורמה
"ביחד לבד", מיה טיברמן, כנרת חי גלאור
"גולדה", שגיא בורנשטיין, אודי ניר, שני רוזנס
"הגברת G.", דלית קימור
"הדברים הקטנים", מיכל אהרונסון
"הדווקאים", הדס איילון
"קולו של אחמד", פנורמה
"שושלת פיין", אודי קלינסקי, רויטל אורן

אחר
"אנג'ליקה", דן פאר
"לבנטינית", רפאל בלולו
"מחר כבר עבר", בועז גולדברג
"פתח את הפה", תמרה ממון
"אנחנו, תושבי שכונת סימנס", אופיר פלדמן

[…] שאער-מעודד תביים את הסרט, שזכה גם במענק פיתוח מטעם הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה אחרי שהשתתף במסגרת החממה העלילתית שלה. היא בוגרת תארי MA ו-MFA בהצטיינות של ביה"ס לקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת תל אביב. סרט הגמר שלה "שמעון" זכה בציון לשבח בפסטיבל חיפה וסרטה התיעודי באורך מלא "אישה" הוקרן בפסטיבל דוקאביב. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?