"אהבה ממבט שני" – ביקורת #2

"אהבה ממבט שני". ז'וזפין ז'אפי, פרנסואה סיביל.

"אהבה ממבט שני". ז'וזפין ז'אפי, פרנסואה סיביל.

יש סרטים בהם כל חלקי הפאזל מתחברים באופן מושלם לכדי סרט מקסים ומרומם רוח. הסרט הצרפתי "אהבה ממבט שני" הוא סרט כזה. לפני שבוע יצא הסרט "יסטרדיי", קומדיה רומנטית שנשענה על גימיק, וקרסה לתוך הריקנות של עצמה. הפעם מדובר בסרט שהגימיק הוא רק נקודת המוצא שלו אל דמויות שובות לב ורוח טובה שהוא משרה על הצופה.

רפאל (פרנסואה סיביל), פוגש באוליביה (ז'וזפין ז'אפי) ומיד מתאהב בה. הוא מצליח לכבוש את ליבה, הם מתחתנים והחיים לא יכולים להיות טובים יותר. או שכן. הקריירה של רפאל נוסקת. ככל שהצלחתו של רפאל כסופר מצליח גדלה, כך מתערערים יחסיו עם אוליביה ועם פליקס (בנז'מין לאוורן) חברו משכבר הימים. במקביל, קריירת המוסיקה של אוליביה לא מצליחה להמריא, ובעוד שרפאל מגשים את החלומות שלו, היא נשאבת למרה שחורה. ההמשך בלתי נמנע וריב קשה פורץ בינהם.

כשרפאל קם בבוקר למחרת הריב, הוא מגלה כי משהו השתנה. הוא אינו סופר מצליח. למעשה הוא אינו סופר בכלל אלא מורה לספרות. חמור יותר – אוליביה לא נשואה לו ולא מכירה אותו כלל. הוא התעורר בעולם מקביל בו היא מוזיקאית מצליחה ומוערכת. מה יעשה עכשיו? כיצד יכבוש את ליבה?

"אהבה ממבט שני". ז'וזפין ז'אפי, פרנסואה סיביל.

"אהבה ממבט שני". ז'וזפין ז'אפי, פרנסואה סיביל.

היופי הגדול של הסרט טמון בפשטותו. למרות שהוא בנוי על גימיק, התסריט של הוגו חלין (שגם ביים), איגור גוטסמן ובנג'מין פרנט אינו מתחכם או מורכב מדי. במרכזו נמצאות מערכות היחסים של רפאל, אוליביה ופליקס. הכל נעשה בעדינות רבה כל כך ומתוך אהבה גדולה לדמויות, שאני כצופה נשאבתי בעוצמה רבה לסיפור האהבה הזה.

גם הבימוי של חלין תורם רבות לאווירה. יש משהו פשוט מאוד בסרט מבחינה ויזואלית, ועם זאת יפייפה (פאריז, מקום התרחשות הסרט, תמיד יפה בסרטים). הקצב של הסרט מדוייק, הטיימינג של קטעי הקומדיה עובדים מצוין והסצינות הרומנטיות מרגשות.

"אהבה ממבט שני". פרנסואה סיביל.

"אהבה ממבט שני". פרנסואה סיביל.

כמו תמיד, ליהוק יכול להרים ולהפיל סרט. הסרט הזה מתהדר בליהוק מושלם של הצמד המוביל אותו. פרנסואה סיביל המגלם את רפאל, הוא שחקן כובש. הוא מצליח לרתום את הצופה אליו למסע לכיבוש ליבה של אוליביה. אם יכבוש אותה, כך הוא משוכנע, הוא יוכל לחזור לעולם שלו. רתימת הצופה למסע הזה אינה ברורה מאליה, שכן אנו, כצופים, זוכרים את האופן בו ההצלחה השפיעה עליו. אבל יש ברפאל/פרנסואה אמת שמשתקפת ממנו וגורמת לנו לבטוח בו. אנו מאמינים כי ההכרה בעוצמת חסרונה של אוליביה בחייו, תגרום לו לשנות את המציאות בה הוא חי. כשיגיע סוף הסרט ותעמדו מול השאלה האם הוא יחזור לעולמו או שלא, תראו שעובדת היותו של הסרט פשוט, לא הופכת אותו לפשטני כלל. הפתרון של הסרט הוא אחד הדברים היפים בו.

ז'וזפין ז'אפי, שמשחקת את אוליביה, היא עבורי תגלית נפלאה. החיוך שלה מאיר את האולם החשוך והיא כל כולה קסם. לא קשה להבין למה רפאל התאהב בה. למרות שהתפקיד של אוליביה פחות מפותח מזה של רפאל, ז'אפי מצליחה להעביר את הקסם של הדמות בעזרת הרבה מימיקה ובעיקר בעזרת אותה אבקת כוכבים שכוכבי קולנוע אמיתיים ניחנו בה.

"אהבה ממבט שני". פרנסואה סיביל, ז'וזפין ז'אפי.

"אהבה ממבט שני". פרנסואה סיביל, ז'וזפין ז'אפי.

הצפיה ב"אהבה ממבט שני" תלווה בחיוך גדול לרוב אורכו של הסרט, וחיוך זה ילווה אתכם גם כשתצאו מהקולנוע. אותי הוא ליווה עוד כמה ימים. קומדיה רומנטית נהדרת, שגורמת לחיוך ממושך שאורך כמה ימים, היא לא דבר של מה בכך.

דירוג: ★★★★☆

אהבה ממבט שני (צרפת, בלגיה, 2019)
בימוי: הוגו ז'לין | תסריט: הוגו ג'ליןאיגור גוטסמןבנג'מין פרנט | הפקה: הוגו ג'לין | משחק: פרנסואה סיבילג'וזפין ג'אפי,בנז'מין לאוורןקמיל ללוש
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-18.07.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?