"השיר של רוז" – ביקורת

"השיר של רוז". ג'סי באקלי.

"השיר של רוז". ג'סי באקלי.

"השיר של רוז" הוא סרט בריטי שמתרחש בגלזגו, סקוטלנד. הוא סרט דרמה "קטן", מהסוג שהבריטים טובים עד מתמחים בהם, אמין, אנושי, עם שחקנים מצוינים שמגלמים אנשים אמיתיים שגרים מחוץ ללונדון, שלא עוסקים בעבודות נוצצות ונחשבות שמצטלמות היטב (עורכי דין, עיתונאים, מעצבים למיניהם, בעולם הפרסום) בתוך חיים זוהרים וגרים בבתים מעוצבים לעילא, שגם בתפקידים הקטנים ביותר יש דמויות עם אישיות ולא קריקטורות (כמו השכנה פה). במקרה הזה מדובר בשחקניות טובות מאוד.

בתחילת "השיר של רוז" רוז-לין (ג'סי באקלי, "צ'רנוביל"), אם לשני ילדים -בת ובן- צעירים, משתחררת מהכלא אחרי שנת מאסר. בזמן הזה אמה (ג'ולי וולטרס) היא שדאגה לילדים, וכעת על רוז-לין לתפוס את המקום של אמא ומפרנסת. בניגוד לרצונה ובלית ברירה היא עובדת כמנקה אצל סוזנה (סופי אקונדו, "מלון רואנדה"), אם לשניים -בן ובת- חיובית ורגישה. החלום הישן שרוז-לין לא מוכנה לוותר עליו הוא קריירה בשירה, ובתחום התחרותי הזה היא זמרת קאנטרי, לא ז'אנר פופולרי במיוחד בסקוטלנד. היא שואפת להגיע אל נאשוויל, טנסי, בירת הקאנטרי. על כן יש מספר קטעים שרואים אותה שרה גרסאות כיסוי לשירי קאנטרי.

"השיר של רוז". ג'ולי וולטרס.

"השיר של רוז". ג'ולי וולטרס.

לאוהבי הז'אנר של סרטים בריטיים קטנים כדאי לראות את הסרט כי הוא מרגש, עשוי טוב, עם נגיעות קטנות חכמות ולא חף מנגיעות קומיות כי ככה זה בחיים, וזה דבר שחסר לי מאוד בדרמות "כמו בחיים" המדכאות של הקולנוע הרומני. ג'ולי וולטרס, שמעט מבוגרת מדי לתפקיד, מדויקת ומעולה. היא נכס לכל סרט שהיא מופיעה בו. אני עדיין מחכה לסדרה שביקשתי והבטיחו לי על הדמות שלה ב"ברוקלין", מנהלת בית הארחה בניו יורק. עם זאת, הסרט בן 101 דקות (כולל כתוביות סיום) ומרגיש יותר מכך, וזה לא סימן טוב. יותר מפעם אחת נדמה שהוא עומד להיגמר והוא ממשיך.

דירוג: ★★★☆☆

השיר של רוז (בריטניה, 2018)
בימוי: טום הרפר | תסריט: ניקול טיילור | משחק: ג'סי באקלי, סופי אוקונדו, ג'יימס הרקנס, ג'יימי סייבס, ג'ולי וולטרס | מוזיקה מקורית: ג'ק ארנולד | צילום: ג'ורג' סטיל
הפצה: החל מה-15.08.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?