"גרייהאונד" – ביקורת: שחזור די יבש של מהלך צבאי

"גרייהאונד". טום הנקס.

"גרייהאונד". טום הנקס.

"גרייהאונד" (Greyhound) הוא סרט מלחמה שלא ייזכר לטובה או לרעה במיוחד בין הסרטים הרבים בקריירה הארוכה של טום הנקס. הנקס הגיע מזמן למעמד שפרויקט שהוא מאמין בו זוכה לעניין מצד חברות הפקה ו/או שירותי סטרימינג (במקרה הזה אפל טי-וי) והוא בין מפיקי הסרט ואף כתב את התסריט שמבוסס על ספר של סי-אס פורסטר.
פורסטר כתב הרבה על הרפתקאות ימיות ומומלץ מאוד לצפות במיני סדרה "הורנבלואר- ימאי וג'נטלמן", שנעשו לה גם סרטי המשך.

את שני הסרטים הקודמים שהנקס כתב הוא גם ביים ("מה שאת עושה לי" ו"לארי קראון"). הפעם הפקיד את המושכות בידיו של אהרון שניידר, שזה סרטו השני ("מסיבת ההלוויה שלי").

"גרייהאונד". טום הנקס.

"גרייהאונד". טום הנקס.

להנקס משיכה ידועה למלחמת העולם השנייה. הוא כיכב ב"להציל את טוראי ראיין" והפיק את המיני סדרה "אחים לנשק". ב"גרייהאונד" הוא מגלם מפקד של ספינת המלחמה גרייהאונד שמובילה צי של ספינות של מדינות בעלות הברית לכיוון ליברפול בפברואר 1942, כשהם ללא הגנה של מטוסים ומתמודדים מול צוללות גרמניות.

כמו בכל סרט מלחמה, צוות השחקנים מורכב מגברים. יש אישה אחת לרגע בתחילת הסרט (אליזבת שו) שנמשך 81 דקות בלבד (יש עוד 10 דקות[!] של כתוביות סיום). הנקס על המסך כמעט ללא הפסקה, ורוב מוחץ של הדיאלוגים הן הוראות בינו לפקודים (תנחומיי למתרגמי הסרט בכל העולם).

"גרייהאונד". טום הנקס.

"גרייהאונד". טום הנקס.

אנשי חיל ים מושבעים בוודאי ייהנו מכל רגע של הלחימה הבלתי פוסקת, ההוראות להגאים, העדכונים מאנשי הסונר, טילי הטורפדו השלוחים מתחת למים. בבית קולנוע זה בוודאי היה יכול להיות מרשים יותר אבל באופן כללי יותר הסרט לא מספיק מלהיב או סוחף. זה קצת יותר מעניין מצפייה במישהו מחליף נורה כי מדובר במשהו מורכב והרה גורל יותר, אבל זה בסך הכול שחזור של מהלך צבאי בצורה די יבשה. חצי השעה הראשונה של "דנקרק" היתה מוצלחת יותר.

דירוג: ★★☆☆☆

גרייהאונד (ארה"ב, 2020)
בימוי: אהרון שניידר | תסריט: טום הנקססי-אס פורסטר | משחק: טום הנקסאליזבת' שוסטפן גרהםמנואל גרסיה-רולפוקארל גלוסמן | מוסיקה מקורית: בלייק נילי | צילום: שלי ג'ונסון
הפצה: החל מה-10.07.2020 בשירות הסטרימינג אפל טי וי פלוס. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?