הסרטים הישראלים "נעורים" ו"תמו" התקבלו למסגרת הסינפודסיון של פסטיבל קאן 2020 המבוטל

"נעורים". יגאל ברנר, שי-לי עטרי.

"נעורים". יגאל ברנר, שי-לי עטרי. צילום: עומר רייס.

פסטיבל קאן 2020 (ה-73 במספר) בוטל בעקבות מחלת הקורונה, אולם מארגניו ממשיכים לפרסם את הסרטים שהתקבלו אליו, כשהפעם מדובר בתחרות סרטי הסטודנטים 'הסינפודסיון' (Cinéfondation) ובה הסרטים הישראלים "נעורים" של שי-לי עטרי מאוניברסיטת תל אביב, ו"תמו" של צור אדרי ותום פרזמן מבצלאל. הרעיון בפרסום הוא לקדם את הסרטים (הקרנות באירועים, מכירות להפצה) בעזרת ההדר של התואר 'נבחר של פסטיבל קאן', וגם לנסות ולשמר את כוחו של הפסטיבל היוקרתי בעולם לקולנוע, משהחליט שלא לצאת במהדורה מקוונת להבדיל מפסטיבלים יוקרתיים אחרים כגון ונציה וברלין.

"נעורים" נֶהגה בעקבות תאונת דרכים ושיקום שעברה הבמאית, והיא מככבת בו בתור צעירה שמשתקמת מתאונה בבית אימה (ריטה שוקרון) בקיבוץ, ולחייה מגיע פיזיותרפיסט חדש (יגאל ברנר) שמעורר בה חלקים רדומים ותשוקה. עטרי היא בוגרת בית הספר למשחק 'ניסן נתיב' ובית הספר למשחק מול מצלמה של רותי דייכס, והופיעה בסדרות "זגורי אימפריה" ו"ג'וני ואבירי הגליל". כיום היא תלמידת שנה ג' באוניברסיטת תל אביב, ו"נעורים" הוא סרטה הראשון בתור במאית. הפריצה הגדולה שלה לטעמי היתה עם השיר שובר הלב "אצלנו בגן".

"תמו" הוא סרט אנימציה המתאר את היום שבו זהותו של טרנסג'נדר יהודי במרוקו של המאה ה-20 מתחילה להתבהר לו, בצילה של חברה פטריארכלית. הוא כבר הוקרן בפסטיבלים שונים של אנימציה וגם בפסטיבל אפוס ואסיף הישראלים.

"נעורים" ו"תמו" מצטרפים אל הישראלים "הנה אנחנו" של ניר ברגמן ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג, שהיו מוקרנים במסגרות הבכירות של הפסטיבל אילו היה מתקיים.

יולי

כמה תיקונים קטנים. ברלין לא היה אונליין הוא התקיים ממש לפני כל הבלאגן. ונציה לא מכינים מהדורה דיגיטלית אלא אירוע פיזי. ולגבי פסטיבל קאן הגרסה המוכרת של הפסטיבל בוטלה אבל מתכוונים לקיים אירוע הקרנה בסתיו של הסרטים הקצרים ושל הסטודנטים מול שופטים להענקת פרסים.

[…] "נעורים" של שי-לי עטרי מאוניברסיטת תל אביב שהתקבל לפסטיבל קאן 2020 המבוטל, התחדש בקדימון-טריילר רשמי לקראת ההתמודדות על פרסי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?