"בטיפול HBO" בוטלה אחרי שלוש עונות

"בטיפול HBO". דברה ווינגר, גבריאל ביירן.

"בטיפול HBO". דברה ווינגר, גבריאל ביירן.

הגרסה האמריקאית זוכת הפרסים "בטיפול HBO" בוטלה אחרי שלוש עונות ולא תמשיך כמובן לעונה רביעית. ככל הנראה, הסיבה לביטול הסדרה היא אחוזי רייטינג לא מרשימים. פרק סיום העונה השלישית (שהיתה קצרה מקודמותיה גם ככה, רק 28 פרקים) משך רק 279 אלף צופים של רשת הכבלים HBO, ירידה משמעותית מ-446 אלף הצופים שצפו בתחילת העונה.

הסדרה האמריקאית המבוססת על סדרת הדרמה הישראלית "בטיפול" של חגי לוי, רצה שלוש עונות בהובלתו של השחקן גבריאל ביירן בתפקיד הפסיכולוג שנפגש בקליניקה שלו עם מטופלים בשידור יומי על פני ארבעת הימים הראשונים בשבוע, כשביום החמישי הוא נפגש עם פסיכולוגית משלו, שהיא גם המנטורית שלו (דיאן ווייסט). ווייסט קטפה את פרס האמי של 2008 לשחקנית המשנה הטובה ביותר, ואילו ביירן קטף פעמיים את פרס האמי לשחקן הטוב ביותר.

דוברות HBO מסרה כי "זה נכון שאין לנו תוכניות להמשיך את 'בטיפול' בפורמט שהיה עד כה. עם זאת, אנו בשיחות מתמשכות עם המפיקים בפועל כדי למצוא דרך אחרת שבה נוכל להמשיך לספר את הסיפורים העשירים הללו."

"בטיפול" היתה הסדרה הישראלית הראשונה ככל הידוע לנו שעובדה לגרסה אמריקאית, והעובדה שהזו רצה שלוש עונות ו-106 פרקים היא הישג בלתי מבוטל. ההישג מרשים עוד יותר כשבוחנים סדרות דרמה ישראליות אחרות (כגון "מסודרים" ו"האקס המיתולוגי") שמכרו בעקבותיה זיכיונות כאלה ואחרים להפקת עיבוד אמריקאי, אבל לא הצליחו להגיע לעונה שניה אם בכלל הופקה ושודרה עונה אחת או אפילו פיילוט.

[…] שנמכרה לעיבוד אמריקאי "בטיפול HBO" המצליחה אשר נמשכה שלוש עונות ומעל 100 פרקים, נמצאת בתהליכים לאתחול (ריבוט), שוב ב-HBO. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?