קופות: "גנב הגון" עם ליאם ניסן בצמרת, "טנט" חצה את ה-50 מיליון ב-צ"א אחרי 7 שבועות

"גנב הגון (ש.ל.ר)". ליאם ניסן.

"גנב הגון". ליאם ניסן.

סרט הפעולה "גנב הגון" (ש.ל.ר, Honest Thief) עם ליאם ניסן הכניס בבכורתו בצפון אמריקה 3.7 מיליון דולרים בקרב 2,425 בתי קולנוע, על פי הערכות, סכום כמעט זהה למה שגרפה הקומדיה המשפחתית "להילחם בסבא" (ש.ל.ר, The War with Grandpa) בבכורתה בשבוע שעבר. כעת הקומדיה ירדה ב-31 אחוזים בהכנסותיה מהשבוע שעבר והוסיפה 2.5 מיליון דולרים בקרב 2,260 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים היא גרפה 7.3 מיליון דולרים.

"טנט" ירד ב-23.8 אחוזים והוסיף 1.6 מיליון דולרים בקרב 2,001 בתי קולנוע. הסכום הזה הביא אותו סוף סוף לחצות את רף 50 מיליון הדולרים שבשנה נורמלית ונטולת קורונה הוא היה אמור לעשות בסופ"ש אחד. הסכום המדויק על פי הערכות אחרי 7 שבועות בקופות בצפון אמריקה הוא 50.6 מיליון דולרים.

האולפנים הגדולים נמנעים כזכור מלהכניס סרטים בתקציב גבוה עם פוטנציאל שבירת קופות רציני משום שבתי קולנוע בולטים במדינות ארה"ב כגון ניו יורק וקליפורניה סגורים בינתים בגלל הקורונה, ומלכתחילה המשמעות היא ירידה בהכנסות הפוטנציאליות. אבל יש חדשות טובות בנושא הזה: מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, אמר בשבת כי בתי הקולנוע מחוץ לעיר ניו יורק יורשו להיפתח כבר מיום שישי הקרוב, ה-23 באוקטובר, תחת הגבלות תפוסה וכדומה. זה גם משהו, ואולי מספיק משהו כדי לעודד את האולפנים להוציא סרטים מבוקשים יותר.

בינתים, דיסני למשל ממשיכה להוציא מחדש לבתי הקולנוע בארה"ב סרטים ישנים, והפעם זה "הסיוט שלפני חג המולד" של טים ברטון מ-1993, שגרף בסוף השבוע 1.3 מיליון דולרים. הוא מצטרף ל"הוקוס פוקוס" (שבמקור יצא באותה השנה) וגרף בסוף השבוע עוד 765 אלף דולרים, שהצטברו כבר ל-3.8 מיליון דולרים רק מהשנה.

שיוכים: שוברי קופות

[…] בתי הקולנוע בישראל חווים קושי רב: להבדיל מענפים שונים במשק הישראלי שהוחזרו לסירוגין לעבודה בהיקף כזה או אחר – בתי הקולנוע מושבתים באופן רצוף מאז אמצע מרץ. ברשתות עשו מאמצים להשמיש את האולמות למטרות שונות כמו כנסים, אך אין בכך מספיק כדי להחזיר אותן למסלול הרווח. בעלי סינמה סיטי, משה ופנינה אדרי, סיפרו שאפילו יזמו למידה של כיתות בתי ספר באולמות שלהם, אבל הדבר לא הבשיל. גם אם בתי הקולנוע יוכלו לחזור ולפתוח לקהל הרחב, אין להם שוברי קופות פוטנציאלים שימשכו קהל להקרין: רבים מהסרטים דחו את הפצתם לקיץ 2021, ואלה שמיועדים לצאת בעת הקרובה עוד עשוים לשנות את דעתם, בהמשך לחוסר ההצלחה של "טנט" באקרנים בצפון אמריקה. […]

[…] סוג-של-כישלון בקופות בתי הקולנוע, סרט המד"ב "טנט" של כריסטופר נולן יגיע לאמצעי […]

[…] וומן 1984", שעוד לא נאמרה המילה האחרונה בגינו, בהמשך לכישלון הרווח של "טנט" מאותם האולפנים (האחים וורנר, שהכניסו עד […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?